واردات شتر به استان یزد در آینده نزدیک

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به واردات شتر به استان یزد در آینده نزدیک، گفت: یکی از اولویت‌های سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی استان که در سال ۱۴۰۰ تدوین شد، توسعه پرورش شتر با هدف استفاده از اقلیم استان و تولیدگوشت قرمز است.

«سید ابوالفضل وکیلی» با اشاره به این که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی جمعیت شتری استان و نیز کشور رو به کاهش است، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار و کمیته‌هایی شکل گرفت و در آخرین جلسه تصمیم بر واردات شتر به استان گرفته شد.

وی ضمن بیان این موضوع که تنها راه برای فعالیت‌های به‌نژادی و اصلاح نژادی واردات لوک از خارج کشور است، افزود: باتوجه به پروتکل‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با کشور قطر و استرالیا دارد، از شیخ جابر واردکننده قطری دعوت شد تا در استان یزد سرمایه‌گذاری کند.

وکیلی در ادامه تصریح کرد: شیخ جابر در دیدار با شترداران بافقی باعث دلگرمی آنها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری واردات شتر شد و این نوید را داد که با وارد کردن لوک تولید بهتر خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان، با توجه به بودجه در نظر گرفته شد در مرحله اول حدود ۵۰ نفر شتر به استان وارد و بین گله‌داران توزیع خواهد شد.

 وکیلی خاطرنشان کرد: با این اقدام کیفیت شترهای تولیدی چه از نظر گوشت و چه از نظر شیر بهتر و بهره وری بالاتر می‌رود و می‌توان در سال های آتی سیر جمعیت شتر که روند نزولی دارد را به صفر برسانیم و شاهد افزایش جمعیت نیز باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل