گفتگو با معلم های خرید خدمات:معلمانی که امنیت شغلی ندارند

به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم بود.پاسداشت این روز و تجلیل از معلمان دلسوز و خدوم ایران زمین وظیفه کلیه کسانی است که روزی پشت نیمکت های کلاس مدرسه نشسته و درس اخلاق و اندیشه و زندگی و دینداری آموخته اند ..و از آنجا که در زیر این آسمان کبود کسی نیست که روزی شاگردی نکرده باشد و مدیون معلمی نباشد ، ونیز خود را شاگرد معلمانی می داند که پیامبر گونه وظیفه سنگین تعلیم و تزکیه را بر دوش کشیده و تحت هر شرایطی صحنه را ترک نگفته اند و به تدریس الفبای زندگی در پرتو دین و آموزه های زبانی می پردازند ، در این شماره از افق کویر خبرنگار ما برآن شد تا با تنی چند از معلمان خرید خدمات به گفتگو بپردازد که در ادامه می خوانید:

ابتدا یکی از معلمان خرید خدمت که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: در سال ۱۳۹۴ وارد آموزش و پرورش شدم و عاشق کارم هستم.
وی در پاسخ به این پرسش که ؛ که آیا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمودید؟ بیان کرد: آزمون استخدامی شرکت نمودم؛ اما پذیرفته نشدم.

نداشتن امنیت شغلی مهم ترین دغدغه معلمان خرید خدمت می باشد

وی ادامه داد: معلمان خرید خدمت با مشکلات زیادی از جمله نداشتن حقوق ماهیانه به موقع، نداشتن بیمه و حقوق تابستان مواجه هستند؛ ولی نداشتن امنیت شغلی مهم ترین دغدغه معلمان خرید خدمت می باشد.

مسولین صدای ما معلمان خرید خدمات را بشنوند

وی در پایان اظهار کرد: درمورد وضعیت شغلی معلمان خرید خدمات قول های زیادی از جانب مسئولین داده شده است ؛ اما متاسفانه هنوز هیچ عملکرد مثبتی ازجانب مسئولین صورت نگرفته است. ما معلمان خرید خدمات با ۹ سال خدمت صادقانه و باعملکرد خوبی که در حیطه ی شغلیمان داشته ایم؛ خواستار آنیم که مسولین صدای ما معلمان خرید خدمات را بشنوند.
در ادامه «زهرا فلاح مبارکه» گفت: ۴ سال است که معلم حمایتی هستم. مشوق بنده پدرم بود که در حال حاضر کارمند بازنشسته ی آموزش و پرورش هست.
زهرا فلاح افزود: آزمون استخدامی شرکت نموده و در آن قبول شدم؛ اما در روز مصاحبه شرایط خوبی نداشته و پذیرفته نشدم.
فلاح تصریح کرد: آزمون استخدامی هرساله برگزار می شود و متقاضیان زیادی دارد ؛ اما تعدادی که به عنوان معلم پذیرفته می‌شوند،اندک است. افرادی که در آزمون شرکت می کنند شرایط یکسانی ندارند، تعدادی از افراد بدون هیچ دغدغه فکری و وقت کاملا آزاد وارد این آزمون نابرابر می شوند؛ اما بنده که معلم هستم، بخشی از زمان خود را صرف تدریس دانش آموزان می کنم، همچنین باید به امورات منزل نیز رسیدگی کنم، چطورزمان کافی و آرامش خیال برای شرکت در آزمون داشته باشم؟ اصولاً آزمون در همه ارگان ها قبل از استخدام کارمند می‌باشد؛ اما برای ما بعد از ۴سال و بعضی از همکاران بعد از ۹ سال تدریس و تجربه، از قول بزرگواران مسئول نیازمند آزموده شدن هستیم. در آزمون برای همه گروه ها امتیازاتی در نظر گرفته شده، جز گروه معلمان حمایتی که چندین سال تجربه آموزش دروس پایه را داشته، چندین ساعت دوره گذارنده وگواهی های متعددی دارند.

طرح های تشویقی به معلم های حمایتی تعلق نمی گیرد

زهرا فلاح افزود: در اکثر کارگاه های آموزشی که برای معلمان برگزار می شود، به همراه همکاران خود شرکت نموده واصول و قوانین تدریس کلاسی را طبق برنامه ی اداره آموزش و پرورش، بدون کم و کاستی انجام دادیم؛ اما در بیشتر مواردی که ما باید مورد تشویق قرار بگیریم گفته می شود، شما معلم های حمایتی هستید و تشویقی به معلم های حمایتی تعلق نمی گیرد.
وی اضافه کرد: از سال های گذشته حقوق های معوقه ای داریم که هنوز پرداخت نشده و خدا میداند که به دست ما برسد یا نه.
معلم خرید خدمات، یکی از خاطرات خود را اینگونه بیان نمود: هیچ وقت خاطره سال اولی که تدریس نمودم را فراموش نمی کنم زمانی که وارد آموزش و پرورش شدم، کار خود را با تدریس در پایه پنجم آغاز نمودم، محبت و لطف والدین در این چهار سال همواره بدرقه ی راه من بوده و مرا به مسیری که باید سالیان سال ادامه دهم خوش بین می کند. دانش آموزان آن زمان ، نوجوانانی سخت کوش و پرتلاشی شده اند و بنده را مورد لطف و محبت خود قرار می دهند، روز تولدم را به یاد دارند و هرساله تبریک می گویند.

معلمان را دریابید

فلاح گفت: معلمی شغل انبیاست. معلمان را دریابید که در آینده جامعه ای سالم با افرادی که نبوغ بالا دارند، افرادی که تلاشگر هستند و راضی از اینکه در جامعه اسلامی زندگی وخدمت می کنند،داشته باشیم.
زهرا فلاح در پایان اظهار کرد: خواستارم، مسئولین فکری برای معلمان خرید خدمات بردارند. بعضی از همکاران بعد از ۹ سال و یا یک دهه هنوز به دنبال حق و حقوق خود هستند، معلمی که باید بدون هیچ دغدغه ای، سر کلاس درس حضور داشته و انگیزه ای برای ادامه کار داشته باشد؛ اما متاسفانه عرصه برای او اینگونه تنگ می شود.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل