مردم انتظار دارند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا با رأی مردم انتخاب می‌شوند، شوراهایی که هر ساله انتخابات آنها با تعداد کثیری از کاندیداها همراه است؛ در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، انتخابات شورای شهر نیز برگزار شد و پنج نفر از بین ۳۰ کاندیدای شورای اسلامی شهر بافق انتخاب شدند. مطمئنا شهروندان در قبال رأی که به افراد منتخب خود دادند؛ انتظاراتی نیز دارند و شورای شهر باید به شهروندان پاسخگو باشند و شفاف مسائل را بیان کنند و حداقل رضایت نسبی شهروندان را به خود جلب نمایند بنابراین خبرنگاران افق بافق برای ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر به سراغ مردم رفته و نظر مردم را جویا شدند؛ که در ادامه می خوانید:

«محمد جواد کریمی» گفت: اعضای شورا باید هر چه سریع تر وضعیت آهن اسفنجی را پیگیری نمایند؛ با شروع به کار این کارخانه حداقل ۴۰۰ نفر از جوانان شهر شاغل می شوند.
وی افزود: به مسائل شهرستان بیشتر رسیدگی شود و مشکلات مردم باید دغدغه شوراها باشد.
کریمی در پاسخ به این سوال که « مهم ترین وظیفه شوراها را چه می دانید ؟» بیان کرد: به خواسته های مردم توجه نموده و مسائلی که شوراهای قبل پیگیری و حل نشده است را حل و فصل نمایند.

هماهنگی مسئولین لازمه پیشرفت شهر است

وی در ادامه عنوان کرد: در کار ها اعضا با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و همچنین شهرداری، مسئولین شرکت سنگ آهن بافق و شورای شهر با هم همکاری داشته؛ تا شهر پیشرفت داشته باشد.
وی اظهار کرد: یک فرماندار بومی برای شهرستان بافق انتخاب کنند؛ فرماندار بومی برای شهر دلسوز تر لست.
«غالب» یکی از شهروندان و کسبه شهرستان بافق گفت: مشکلات شهر زیاد است؛ مسئولین عوارض معادن را داخل شهر هزینه کنند و همچنین آموزش و پرورش با مشکلاتی روبه رو است و معلمان طرح حمایتی در بلاتکلیفی به سر می برند و هرچه فریاد می زنند کسی به فریادشان نمی رسد.
وی افزود: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از افرادی که توانایی کار دارند به درستی بهره نبرده و فقط برای اینکه عنوان کند افراد بومی در راس کار هستند را به تعدادی از آن ها مسئولیت سپرده است.
در ادامه از دو نفر دیگر در مورد عملکرد شوراها پرسیده شد و در پاسخ به این پرسش گفتند: هیچ اطلاعی و آشنایی با اعضای شورای شهر نداریم.

نظارت بیشتر در امور شهر

«احمد رنجبر» در ادامه گفت: از شورا ها انتظار می رود به مسئله بیکاری جوانان رسیدگی شود؛ اما متاسفانه شرکت ها نیروهای غیر بومی را استخدام می کنند.
وی افزود: بودجه شهر را در امور غیر ضروری هزینه ننمایند و بر روی کارهایی که به پیمانکاران سپرده می شود نظارت بیشتری صورت بگیرد؛ تا اسراف نگردد.
وی عنوان کرد: فعالیت شورای شهرنسبتا خوب است؛ در زیبا سازی شهر تمام تلاش خود را نموده اند و می توان نمره قبولی را در مورد این موضوع به مسئولین داد.
وی در ادامه بیان کرد: خیابان ها وضعیت مناسبی ندارد درحال حاضر در شهر با ترافیک خودروها روبه رو هستیم و باید در این مورد برنامه ریزی شود به هر حال شورای شهر نیز می تواند در موضوع ترافیک دخالت نماید؛ عبور برخی موتور سیکلت ها باعث آزار و اذیت می شود و اصلا در عبور و مرور از خیابان قواعد را رعایت نمی کنند و خیلی وضعیت خطرناکی است و در مجموع از عملکرد شورا رضایت دارم.

مردم گله دارند و انتظار دارند…

یکی از شهروندان در موردعملکرد شوراها پیرامون مرزهای جغرافیایی گفت: درمورد مرزهای جغرافیایی اعضای شورا تلاش خودشان را کرده اند؛ از آنجایی که نماینده مردم در مجلس ، نماینده چند شهر در مجلس می باشد، قاعدتا ممکن است؛ که امتیازاتی برای شهرستان بهاباد لحاظ کرده باشد و در مورد اینکه حقشان هست یا نیست در این مورد اظهار نظر نمی کنم؛ ولی مردم گله دارند و انتظار دارند که شورا در این مورد بیشتر ورود کند.

شورای شهر در تمام زمینه ها نیاز است؛ که ورود کند

«وثوقی» گفت: من به عنوان یک شهروند معتقدم که شورای شهر در تمام زمینه ها نیاز است؛ که ورود کند . شورا منتخب مردم هستند؛ وقتی من به شما رای دادم یعنی در تمام امور به عنوان نماینده من می تواند ورود نماید.
وی افزود: به نظرم درست نیست که شورا در زمینه خاصی خودش را محدود کند و مردم شورا را به عنوان امین خودشان میدانند و وقتی رای مردم را دریافت کردند از هر قانونی مهم تر است و شهردار و فرماندار منتصب هستند و یک وظایفی دارند؛ ولی شورا منتخب مردم هستند و مردم از شورا پشتیبانی می کنند.

حمایت بیشتری از خانمها داشته باشند

وی عنوان کرد: مسائلی که جوان ها درگیر هستند مثل اشتغال، بی خانمانی جوان ها را پیگیری نمایند.
یکی از خانمها که تمایل به معرفی نداشت گفت: شوراها در شروع کار خیلی پر انرژی هستند؛ ولی در ادامه سرد می شوند.
وی افزود: انتظار می رود که شوراها حمایت بیشتری از خانمها داشته باشند خیلی از خانمها مشاغل خانگی دارند یا سرپرست خانواده هستند و دوست دارند که حمایت شوند.
«محسن عبدالهی» در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عملکرد عضو خانم در شورای شهر گفت: اگر تعداد خانمها بیشتر از یکی بود می توانست کاری پیش ببرد و وقتی ۳نفر در شورا با هم به اجماع می رسند دو نفر دیگر عملا کاری از پیش نخواهند برد.
«علی میربافقی» گفت: بزرگترین و مهمترین کاری که شوراها و شهردار انجام دادند مجموعه پارک کوهستان و پارک بانوان است و برخی خیابان ها مشکل دارد و همچنین برخی کوچه ها نیز وضعیت مناسبی ندارند.

شهر بافق رها شده است

خانم ۴۲ ساله بیان کرد: شهر بافق رها شده است؛ علاوه بر اینکه فرماندار غیر بومی است، شهر بدون بخشدار است و مدیران برخی از اداره ها نیز غیر بومی هستند مگر شهر افراد تحصیل کرده کم دارد؛ چرا باید اوضاع شهر این چنین باشد؟!
در ادامه خبرنگار افق کویر برای ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر(دوره ششم) نظرسنجی انجام داد؛ که نتیجه به شرح زیر می باشد:
-۱ خوب: ۱۱ %
-۲ متوسط: %۲۰
-۳ بد: %۴۸
-۴ نظری ندارم: %۲۱

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل