تأثیرات ماساژ

 به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ ماساژ کمی فراتر از آن چیزی است که شما در ذهن خود ساخته‌اید. شاید خیلی‌ها تصوری که از ماساژ دارند این است که یک فرد به اصطلاح کمک کننده، شروع به انجام حرکاتی برای فشردن بی وقفه عضلات قسمت‌هایی از بدن شما می کند. اما حقیقت چیز دیگری است؛ اکنون با پیشرفتی که علم ماساژ داشته است، ماساژ راهی است برای این که بتوانید نقاط حساس را پیدا کرده و گره‌هایی که در آن‌جا ایجاد شده است را برطرف کنید؛ خبرنگار در مورد این موضوع با یکی از فعالین این رشته گفتگو نمود؛ که در ادامه می خوانید:

کسب مهارت های لازم توسط اساتید مجرب

«مجید سبزعلیپور» متولد ۱۳۶۸ _اهل شهسوار: نزدیک به ۱۰ سال است که در شهرستان بافق ساکن هستم.
وی گفت: در سال ۱۳۹۸ در مرکز انجمن ملی ماساژ نزد چندین استاد آموزش های لازم را کسب نموده و همچنین نزد یکی از اساتید مجرب بنام(استاد امیرحسین مقدس) در تهران دوره ماساژ را گذراندم و در کنار این کلاس ها سعی کردم اطلاعات خود را در زمینه ماساژ افزایش دهم و به صورت حرفه ای در زمینه ماساژ فعالیت خود را شروع نمودم.

بیشتر افراد ماساژ آرامش بخش را می‌پسندند

وی افزود: سبک های زیادی در ماساژ وجود دارد مانند سبک روسی، سوئدی،شیاتسو، یومیهو، ورزشی، سنگ داغ، تای و ریلکسی که من مدارک دوره های آموزشی این رشته را دارم و در یکی از بهترین مراکز آموزشی شرکت نمودم
وی در ادامه بیان کرد: بیشتر مردم بخصوص در شهرستان بافق افراد ماساژ ریلکسی را می پسندند؛ زیرا باعث آرامش می شود؛ حتی شده بعضی از مراجعه کنندگان در زمان ماساژ ریلکسی به خواب نیز فرو می روند.

زمان ماساژ

سبزعلیپور مدت زمان ماساژ را ۴۰ دقیقه تا یک ساعت عنوان کرد و گفت: تعداد دفعات در ماه و فشار دست و حتی مزاج افراد برای استفاده از مواد و روغن مناسب در فصلهای سال متفاوت است.
ماساژ باعث کاهش افسردگی و افزایش اعتماد به نفس و آرامش می شود
وی از دیگر فواید ماساژگفت: ماساژ با افزایش هورمون سروتونین باعث جلوگیری از افسردگی و همچنین با کم کردن تولید هورمون کورتیزول موجب کاهش استرس در کار و افزایش اعتماد به نفس و همچنین با افزایش تولید هورمون آندورفین باعث افزایش آرامش می شود.
وی افزود: از کارم لذت می برم چون همیشه مراجعه کنندگان با یک روحیه بسیار خوب مکان را ترک می کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در دوره های آموزشی ماساژ شرکت و آموزش کسب می‌نمایم و همچنین در فضای مجازی با چند استاد آشنا شدم؛ که حتی با استاد های ژاپنی و برزیلی نیز در ارتباط هستم واز تکنیک های آنها در کارم استفاده میکنم و معتقدم که با افزایش کیفیت در کار نسبت به کمیت، پیشرفت نیز حاصل می شود.

روش های ماساژ

سبزعلیپور در خصوص خدماتی که ارائه می دهد گفت: همانطور که گفته شد در شهرستان بافق از ماساژ آرامش بخش استقبال شده است و از ابزارهایی مانند ماساژور تفنگی،رولر، گراستون نام برد وحتی بادکش گرم با فنجان های شیشه ای به همراه آتش است که خون را در بدن رقیق و گردش خون را بالا می برد وبرای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز و افرادی که غلظت خون بالایی دارند مناسب و آنها را شاداب تر می نماید استفاده می کند.

مواد ماساژ

وی تصریح کرد: ماساژ را با مواد مختلفی مانند پودر، ژل، لوسیون، ماسک، کرم و پماد های موضعی و روغن انجام میدهند و بهترین مواد روغن است و افزود هم اکنون من ماساژ ریلکسی را با روغن انجام می دهم در حال حاضر روغن های متفاوتی مانند روغن سیاهدانه، زیتون فراوری شده، نارگیل، اسطوخطوس و…هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

ویژگی های ارائه دهنده خدمات ماساژ

وی در ادامه بیان کرد: من به عنوان ارائه کننده خدمات برای مشتری های عزیز باید ویژگی هایی داشته باشم: ازجمله با روی خوش و با احترام از مراجعه کننده استقبال نمایم؛ بدن و دهان خوشبو و ظاهر مناسب داشته وبخصوص شنونده خوبی باشم و انرژی مثبت به طرف مقابل منعکس کند.
وی افزود: ممنوعیت ها و محدودیت هایی در ماساژ وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

افرادی که نباید خدمات ماساژ دریافت کنند

وی در ادامه گفت: افرادی که روی بدن ترک های قرمز و تازه داشته باشند مانند بخیه تازه بهتر است که ماساژ نگیرند و همچنین افرادی که دارای زخم یا جوش های چرکی هستند، بیماری سل، هموفیلی، روماتیسم، همچنین افراد دارای آفتاب سوختگی و افراد دارای شکستگی و در بدن پین یا پلاتین دارند نمی‌توانند خدمات دریافت کنند و نیز باید از زمان جراحی دوسال گذشته باشد.
وی در ادامه افزود: افرادی که دچار بیماری «واریس» ، در جریان سرطان، بیماران ریوی و تنفسی، مصرف کنندگان مواد مخدر والکلی و بیمارانی که مشکل پوستی دارند نباید خدمات ماساژ دریافت کنند.
وی تصریح کرد: ماساژ محدودیت سنی ندارد می توان به همه از کودک تا مسن خدمات ماساژ ارائه داد وفقط فشار دست و تکنیک ها در سنین مختلف فرق دارد برای افرادی که سن آن ها بالا است و فشارخون نداشته باشند دریافت خدمات ماساژ خیلی هم خوب است.
وی در پایان از مشکلات خود بیان کرد: اگر مکان ثابتی برای کار باشد ارائه خدمات بهتر صورت می گیرد و اگر مسئولین محترم همت کنند و مکانی را برای این امر اختصاص دهند تا مردم عزیز ازاین خدمت بهرمند شوند تشکر فراوان را دارم، هم اکنون من تخت پورتابل ۱۷ کیلویی خود را دارم که با خود حمل می کنم و در مکان هایی که مشتری ها مشخص میکنند خدمات ارائه می دهم.

برای هماهنگی خدمات ماساژ شماره تماس ۰۹۹۰۷۳۸۰۴۳۸
.واتساپ_ تلگرام_ ایتا_ روبیکا
پیج اینستاگرام:
magic_massage89 @

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام