ورزشکاران مسابقه ای تمرین کنید ولی نه برای مسابقه

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ به مناسبت ۱۷ شوال روز پهلوانی و زورخانه ای خبرنگار ما به سراغ یکی از مربیان فعال این رشته رفته و با وی گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.
“الیاس کریمی بافقی” گفت: فرزند مرشد محمود، ۲۹ ساله هستم.حدود۲۵ سال است که در رشته زورخانه ای فعالیت و ۱۲سال به طور حرفه ای فعالیت دارم.

مرحله مبتدی شهریه ندارد

وی افزود: زورخانه چندین مرحله مختلف از جمله مبتدی، متوسط، نیمه حرفه ای، حرفه ای، بزرگسالان، بدنسازی و میل بازی در رده سنی نونهال، نوجوان، جوانان و بزرگسالان دارد. رده سنی برای یادگیری و ارتقا از مبتدی تا حرفه ای شدن خیلی مهم است. مرحله مبتدی شهریه و لباس ندارند تا به سطح متوسط ارتقا پیدا کنند.
وی بیان کرد: در شهرستان بافق ورزش زورخانه ای را از حالت سنتی به نوین مبدل کردیم؛ پنجشنبه وجمعه ها برای ارتقا ورزشکاران از یزد مربی تیم بزرگسالان رضا سالاری و رضوانی مربی میل بازی از میبد که مربیان برجسته ای هستند استفاده می کنیم.
کریمی با بیان اینکه برنامه تلویزیونی “پهلوان” شبکه ۳ که در دو قسمت اجرا شد یکی به اسم زورخانه رحیم هدایت و دیگری زورخانه شهرداری بافق انجام شد، تصریح کرد: در “عصر جدید” علی پهلوان، تنها بافقی بود که توانسته در برنامه عصرجدید راه پیدا کند. بچه های عراق قسمت فیلم حرکات علی پهلوان را در پیج های خود به اشتراک گذاشته اند؛ علاوه بر این در شبکه های یک ، دو ، سه، تماشا،شبکه نسیم و یزد اجرا داشتیم. برنامه “دربی” که از اول انقلاب تا الآن کسی نتوانسته روی چمن برنامه اجرا کنند و ما موفق شدیم ۸۸ نفر از بچه ها را با حمایت منصوریان و پیگیری های توکلی به تهران ببریم.

شهرداری مروج فرهنگ پهلوانی زورخانه ای در شهرستان بافق است

وی اظهار داشت: ورزش ما زمانی پیشرفت کرد که شهرداری به ورزش زورخانه ای بها داد و در برنامه های عیدانه خود قرار داد و به ما اجازه اجرا دادند؛ خیلی از شاگردهای من که زورخانه آمدند به خاطر این هست که ما در پارک آبشار اجرا داشتیم و این ورزش توسط مردم دیده شد .

اولین دختران میل باز زورخانه ای در استان یزد

کریمی عنوان کرد: بافق اولین دختران زیر ۸سال استان یزد و دومین دختران میل باز کشور را به نام های “زینب تقی زاده و یکتا طالعی” دارد که در دربی هم عرض اندام کردند؛ قبلا مقام های شهرستان بافق خیلی کم بود. در گذشته داود ناظمی سومی کشوری چرخ تیز داشت و دیگر این اتفاق نیفتاد؛ اما از سال ۱۳۹۰ در مسابقات کشوری رشته سنگ، مقام اول را کسب کردم و تاکنون ۷ مقام دارم و این باعث شد راه بقیه بچه ها باز شود.تا کنون ۴مقام کشوری اولی و مقام سوم چرخ تیز، سوم میانداری تیمی، سنگ، کباده و مرشدی شاگردان را نیز کسب نمودند.

قهرمانی در ایران ارزشی ندارد

وی ادامه داد: توصیه من به شاگردانم این است؛ برای مسابقه تمرین نکنند؛ چراکه آخر مسابقه به قهرمانی ختم می شود و قهرمانی به حکم و مدال که باید گوشه کمد اتاق خاک بگیرید و در ایران ارزشی ندارد؛ اگر ببازند به روحیه آنها لطمه وارد می شود، ولی مسابقه ای تمرین کنند تا اگر برگزار شد با قوانین به روز و جدید آشناییت داشته باشند.
کریمی در پایان تصریح کرد: جا دارد از “زمانی” مدیر زورخانه،”عباس فتاحی” پیشکسوت، “مرشد محمود کریمی “پدرم و تمامی خانواده های شاگردانم که واقعاً فرزندان خود را حمایت می کنند و باعث دلگرمی بنده هستند و به من اعتماد کرده و به تصمیمات من احترام می گذارند و ورزشکارانی که تمرینات خود را مرتب انجام می دهند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در