توقیف خودرو حمل دام زنده بدون مجوز بهداشتی در شهرستان بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از  روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بافق، فرزانه سالاری رئیس این اداره از توقیف خودرو حمل دام زنده فاقد مجوز بهداشتی حمل در این شهرستان خبرداد.

وی گفت: از آنجایی که نقل و انتقال دام بدون گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی به علت عدم تایید پیشینه بهداشتی، یکی از مهمترین راههای شیوع بیماریهای دامی است، هرگونه حمل و نقل دام فاقد مجوز بهداشتی – قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد تخلف باهماهنگی و مکاتبات صورت گرفته با نیروی انتظامی شهرستان نسبت به توقیف خودرو دام های مذکور اقدام می شود.
سالاری افزود : دام های توقیفی پس از صدور دستور قضایی سریعاً برای کشتار به یکی از کشتارگاه های صنعتی استان انتقال یافتند.
وی مهمترین راه پیشگیری از بیماری های دامی را کنترل تردد و جلوگیری از جابجایی دام های بدون مجوز بهداشتی دانست و گفت: افرادی که قصد حمل هر گونه فرآورده های خام دامی، دام و طیور زنده را دارند، می بایست به اداره دامپزشکی شهرستان مبدأ مراجعه و برای اخذ مجوزهای بهداشتی لازم اقدام کنند.
سالاری از دامداران و رانندگان خودرو های حمل دام زنده خواست برای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با اداره دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل