ای کاش این ورزش را شروع نمی کردم

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رشته بدنسازی شاخه بادی کلاسیک بر حسب تیپ بدنی افراد و یا طرفداران بسیاری جذب کرده است. بخاطر این که افرادی که قد بلندی هستند می توانند در این رشته پیشرفت چشم گیری می توانند داشته باشند. و علاوه بر وزن قد تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.خبرنگار ما به سراغ یکی از افراد موفق در این رشته رفته و با وی گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
افق کویر: لطفاً خودتان رابرای خوانندگان معرفی بفرمایید؟
“علیرضا فتوحی” ساکن شهرستان بافق و حدود ۱۵سال در رشته پرورش اندام فعالیت دارم.
افق کویر: در چه مسابقاتی شرکت نموده اید؟
مسابقات “پرورش اندام” رشته بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک استان تهران و استان یزد شرکت نمودم.
افق کویردر مورد آخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتید توضیح دهید؟
مسابقات تهران و استان یزد سال گذشته در تهران با۲۲نفر از منتخبین استان ها رقابت نمودم و یک هفته بعد در استان یزد در دو رشته “بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک” با ۱۷نفر رقابت و در هر دو رشته موفق به کسب نایب قهرمانی شدم. برای اولین بار در شهرستان بافق در این رشته ها کسب مدال نمودم. همچنین در سال گذشته هم همین مقام کسب نموده.
افق کویر اکنون در چه باشگاه هایی تمرین و مربیگری می کنید؟
در باشگاه بدنسازی سنگ آهن مشغول به مربیگری و تمرینات حرفه ای خودم هستم.
افق کویر نظر شما در مورد مکمل‌های بدنسازی و بهترین مکمل از دیدگاه شماچیست؟
مکمل ها از اسمش هم مشخص است، تکمیل کننده وعده های غذایی؛ یعنی ورزشکاری که شروع به تمرین بدنسازی می کند و مبتدی به حساب می آید با برنامه غذایی، تمرینی و استراحت کافی به راحتی می تواند به بدن ایده آل و زیبا با سلامتی کامل دست پیدا کند و در صورتی که چند سال با برنامه غذایی و تمرین پیش رفت. برای افزایش قدرت و دریافت مواد غذایی بیشتر و باکیفیت می تواند از مکمل ها به صورت برنامه ریزی شده و به مقدار نیاز بدن هر فرد استفاده نمایند و نتیجه بهتری کسب می کنند. مکمل ها در صورتی که غیرواقعی نباشد و از فرد مطمئن با تجربه و با تائیدیه سلامت باشد می توان استفاده نمود و از آن نتیجه مطلوب گرفت. در مورد افراد زیر ۱۸سال باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
افق کویر: به نظر شما اگر کسی بخواهد در این ورزش پا به عرصه مسابقات بگذارد و موفق باشد از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟
ابتدا برای شروع ورزش حرفه ای پرورش اندام با سختی، مشکلات و هزینه زیادی روبه رو خواهید شد.که در تمام روز، ساعت، هفته و سال باید از نظم بالایی در خواب، تمرین، غذا و ..برخوردار باشید. در زمان رژیم مسابقه که بخصوص چهار هفته آخر برای خودم هر روز عذاب و تحمل درد و فشار بود که گاهی آرزو می کردم ای کاش این ورزش را شروع نمی کردم ولی چه کنم که عشق به این ورزش دوباره بعد از مدتی مرا به سمت خود می کشاند.
افق کویراولین حضور خود در مسابقه چه حسی داشتید؟
اولین حضور بنده درسال ۱۳۹۸ بود. همراه با استرس زیادی بر روی میدان مسابقات ظاهر شدم و همین استرس باعث شکست من در همان سال شد؛ ولی تجربه خیلی خوبی بود.
افق کویر هدف بعدی شما در چه مسابقه ای است؟ و رژیم خود را چه موقع شروع می کنید؟
هدف بعدی من انشاا… با یاری خداوند کسب مقام کشوری خواهد بود. سال گذشته ۲ روز بعد از مسابقات رعایت رژیم را شروع نمودم. کسانی که وارد مرحله حرفه ای و مسابقات پرورش اندام می شود هر روز باید رژیم داشته باشد وگرنه از مسابقات و پیشرفت عقب می ماند.
افق کویر سخن پایانی:
بنده از همسرم کمال تشکر را دارم که مرا در تمام طول مدت مسابقات و رژیم خاص غذایی مربوط به رشته بنده را تحمل و همیشه کنار و پشتیبان من بوده است. و در نهایت از سرپرست، همکاران و دوستان که مرا در این امر یاری نموده اند تشکر میکنم..انشاا… محبت این دوستان را جبران نمایم.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل