دریاچه آهنشهر نیازمند یک ناجی است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ چهارشنبه۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری دختر ۱۲ ساله‌ای که مسافر یک دستگاه اتوبوس بود و به همراه دوستان خود برای بازدید از پارک و دریاچه تفریحی آهنشهر به بافق آمده بودند، پس از ورود به پارک مذکور، به علت بی احتیاطی در دریاچه سقوط کرد، خوشبختانه بخت با وی یار بود و ” وحید حکمت ” سرباز نیروی انتظامی جان وی را از مرگ حتمی نجات داد پیرامون این موضوع، خبرنگار افق کویر برای جویا شدن از چگونگی ماجرا و اتفاقات با ” وحید حکمت” گفتگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:
وحید حکمت فرزند”عبدالحمید” گفت: بنده متولد ۱۵/۶/۱۳۷۷و در خانواده ای فرهنگی مذهبی چشم به جهان گشودم و در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل نمودم. بعد از حادثه تصادفی که برایم اتفاق افتاد، مدتی خانه نشین شده و بعد از پایان معافیت تحصیلی ناچار به رفتن به سربازی شدم تا بتوانم بعد از پایان دوران خدمت سربازی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهم.
حکمت از روز حادثه گفت: چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه بود که در محل پاسداری خود در پارک آهنشهر بودم و پارک را نظاره می نمودم. یک اتوبوس به پارک تفریحی آهنشهر آمد. وقتی دانش آموزان وارد پارک شدند به آن ها خوش آمد گفته؛ سپس بررسی نمودم که این گروه از دانش آموزان و معلمان از کجا به پارک آمده اند.

پای یکی از دانش آموزان سرخورد و داخل دریاچه افتاد

وی افزود: به گفته آن ها از نوق رفسنجان برای اردو به بافق آمده بودند. سپس به داخل اتاقک برگشته و دانش آموزان استقرار یافتند و مشغول گشت و گذار شدند. در حالی که داخل اتاقک نشسته بودم متوجه آن شدم که یک گروهی از دانش آموزان پایه هفتم برای تفریح به کنار دریاچه رفتند. همین طور مشغول نظاره کردن بودم، ناگهان یکی از دانش آموزان که ظاهرا روی پاشوره کنار دریاچه رفته بوده، پای او، سر خورد و داخل دریاچه آب افتاد.
وی تصریح کرد: با سرعت درب اتاقک را باز نمودم تا بررسی کنم؛ چه اتفاقی رخ داده است که صدای جیغ و فریاد دانش آموزان بالا رفت. سریع چکمه خود را پوشیدم و از کادر خود ” سروان ارجمندی ” برای نجات جان دختر درخواست کمک کرده و دوان دوان به سمت دانش آموزان راهی شدیم.

برای نجات جان دختری که در آب بود می دویدم



وحید حکمت ادامه داد: دانش آموزان سراسیمه و با ترس و دلهره به سمت من می دویدند و درخواست کمک می کردند و بنده برای نجات جان آن دختر که در آب بود می دویدم. دیگر متوجه نشدم که چگونه خود را به کنار دریاچه رساندم. وقتی به کنار دریاچه رسیدم، دخترک معصوم، به دلیل اینکه شناکردن را فرا نگرفته بود، در آب دست و پا می زد و کم کم به سمت عمق آب فرو می رفت.

 

چیز زیادی به یاد ندارم

وی ادامه داد: در لحظات خطر باید در صدم ثانیه تصمیم گیری نمود. با همان چکمه ای که به پا داشتم و با همان لباس داخل آ ب پریدم. آب دریاچه آهنشهر شور و سنگین است از آن لحظه ای که داخل آب پریدم چیز زیادی به یاد ندارم.
وی گفت: حس می کردم چکمه پای من پر از آب شده بود و هر لحظه سنگین و سنگین تر می شد. به هر سختی که بود دست دختر ۱۲ ساله را گرفتم و به سمت کنار دریاچه شنا می کردم. بنده دوره های نجات حریق را نگذرانده بودم؛ در کلاس های شنا در زمان نوجوانی شرکت نمودم؛ حتی پس از این ماجرا به منزل مربی شنای خود رفته و از وی تقدیر و تشکر نمودم.

همه وجود آن ها را ترس فرا گرفته بود

حکمت ادامه داد: با همه توان خود شنا کرده و دست دختر را به همکارم که کنار دریاچه ایستاده بود رساندم و زمانی که از آب بیرون آمدم و دخترک را سالم دیدم، خوشحالی همه وجودم را فرا گرفت و خدا را شکر کردم. بعد از این اتفاق، همکار های بنده قصد داشتند گزارشی از چگونگی وقوع حادثه و علل و عوامل وقوع آن نوشته تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم؛ که معلمانی که همراه دانش آموزان بودند،
همکاری لازم را انجام نداده و همه وجود آن ها را ترس فرا گرفته بود؛ و به شدت واهمه داشتند که این خبر رسانه ای شود.
وی تصریح کرد: وسایل نجات حریق در اتاق کنترل قرار داشت که در زمان وقوع حادثه بسته بود.
وی افزود: خدا را شکر که در لحظه ای که این اتفاق رخ داد بنده و همکارانم گشت نبوده و در پارک حضور داشتیم و به موقع خود را به محل حادثه رساندیم و از اتفاقی ناگوار جلوگیری به عمل آمد.
وی در خصوص واکنش مادر خود پس از این ماجرا بیان کرد: مادرم، خانواده همچنین آشنایان و اقوام گفتند این کاری که تو انجام دادی به نظر خودت کار کوچکی بوده، این کار بسیار پر خطر و سختی است.

دریاچه آهنشهر نیازمند یک ناجی است

وحید حکمت ادامه داد، اتفاقی که در پارک تفریحی آهنشهر رخ داد و برای جلوگیری از وقوع حوادثی این چنینی حضور یک نجات حریق در پارک لازم و ضروری می باشد.
وی هم چنین توصیه کرد؛ اگر فرد ناجی حریق نیست و دوره نجات حریق را نگذرانده، به هیچ وجه برای نجات جان فرد دیگر وارد آب نشود.
وی گفت: از مسئولین خواستارم که برای جلوگیری از وقوع اتفاقاتی این چنینی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند
وی در پایان اظهار کرد: من جان و تنم را پیشکش میکنم به این شکوه پابرجا ایران و هر ایرانی و هر کس که مهر ایران در دل دارد.
از همه عوامل محترم هفته نامه افق کویر که به موقع در صحنه ها حضور داشته و خبر ها را منعکس می نمایند و ترتیب این مصاحبه را دادند تشکر ویژه می نمایم.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی