با روحیه و کارهایم به همه اعتماد به نفس می دهم

به گزارش هفته نامه افق کویر؛  روز جهانی طراحی و نقاشی به همین مناسبت خبرنگار ما با “یگانه پور رجب” معروف به “یکتا” نوجوان موفق بافقی در عرصه طراحی و سیاه قلم به گفت و گو نشست که علی رغم سانحه ای که در ۵ سالگی برای وی اتفاق افتاد و یکی از دستان خود را از دست داد اما مانعی برای ادامه فعالیتش نشد، وی در حال حاضر در کنار تحصیل به طراحی و نقاشی نیز مشغول است و در این عرصه آثار درخشانی را به نام خود به ثبت رسانده است. در ادامه گزارش، ماحصل این نشست صمیمانه را می خوانید:

وی گفت: در رشته حسابداری مشغول به تحصیل هستم و از ۱۲ سالگی وارد رشته هنرشدم. از همان ابتدای کودکی، مادرم متوجه علاقه بنده به هنر و نقاشی شد و به همین منظور در کلاس های مرتبط با آن مرا ثبت نام کرد.

نقاشی و طراحی را رها نمودم

وی افزود: علی رغم اینکه امکانات مورد نیاز برای طراحی در بافق کم بود، نزد چندین استاد آموزش های لازم را کسب نموده. ابتدا با کشیدن اشیاء شروع نمودم و حدود ۲ سال کار کردم و وارد کشیدن اجزای صورت و چهره شدم؛ اما با مداد نقاشی می کردم تصمیم گرفته که سیاه قلم را آموزش ببینم وسایل لازم را تهیه نمودم؛ اما شرایط کرونا پیش آمد و حدود ۲ سال نقاشی و طراحی را رها نمودم.
پور رجب ادامه داد: سپس به سراغ کلاس های مجازی رفته و اساتید بصورت آنلاین آموزش داده و برای استاد خود فیلم، عکس ارسال می نمودم. در ادامه نزد استاد خود که درشهرستان آموزش می داد رفته و آموزش های خود را کامل و کارخود را شروع نمودم. در حال حاضر دو سال است که بصورت حرفه ای نقاشی با سیاه قلم را انجام می دهم و مشتری نیز دارم.
وی در مورد در آمد خود بیان کرد: در آمد خوبی از این حرفه کسب می نمایم؛ اما اصلا درآمد مشخص نیست بستگی به تعداد سفارشات و اندازه ای که مشتری انتخاب می نماید؛ حتی نقاشی با مداد رنگی علاقه مند هستم، ولی سفارشات زیاد است و به دلیل اشتغال به تحصیل فرصت نشده است. که در این کلاس شرکت نمایم.
وی تصریح کرد: در کنار درسم نقاشی چهره را نیز انجام می دهم و به رشته گرافیک علاقه مند بودم؛ ولی چون این رشته در بافق وجود نداشت. همچنین در دروس ریاضی خیلی موفق بودم رشته حسابداری را برگزیدم؛ اما به کارم علاقه زیادی دارم و به درآمد رسیدم فعلا برنامه ای هم برای شرکت در کنکور نیز ندارم.
وی در خصوص اینکه کدامیک از نقاشی های خود را بیشتر دوست دارید؟ گفت: من همه نقاشی ها ی که تا کنون کشیدم را دوست دارم. باتوجه به اینکه هر چه می گذرد در کارم حرفه ای تر می شوم و کار را با کیفیت بهتر انجام می دهم.

با روحیه و کارهایم به همه اعتماد به نفس می دهم

یگانه پور رجب در پاسخ به این سوال آیا حادثه ای که چندین سال قبل اتفاق افتاد و از ناحیه دست دچار معلولیت شدید در کارتان مشکل ساز بوده است یا خیر؟ بیان کرد: خیر؛ همیشه با روحیه و کارهایی که انجام می دهم به همه اعتماد به نفس می دهم. اگر من این روحیه را نداشتم سال ها قبل با این اتفاق دلخراش مادرم از پا در آمده بود. این اتفاق خواست خداوند بوده است و یک روحیه را دورن من قرار داده است. اگر یک نفر در سن بزرگسالی اتفاقی برای او رخ دهد و یکی از عضو بدنش را از دست بدهد شاید مدت ها با افسردگی رو به رو خواهد شد؛ اما بنده به گفته مادرم این طور نبودم شاید در همان سن کودکی می توانستم خانه نشین شوم؛ ولی اصلا اینجور نبود. و در حال حاضر هیچگونه مشکلی ندارم.

دست تو یک هدیه از طرف خداوند بود که این هدیه را از تو باز پس گرفت

وی ادامه داد: اوایل به بعضی از نگاه ها واکنش نشان می دادم و به مادر خود می گفتم چرا مردم مرا این طور نگاه می کنند که او به من می گفت: یگانه این دست تو یک هدیه از طرف خداوند بود که خدا می خواست این هدیه را از تو باز پس گیرد.
پور رجب بیان کرد: من اگر تا به امروز موفق بوده ام و به این جایگاه رسیده ام همه از حمایت و لطف مادرم بوده است.

یکی از آرزو های مادرم کشیدن نقاشی چهره بود

وی افزود: مادرم همیشه آرزو داشت که من نقاشی چهره طراحی نمایم که به گفته خودش او را به یکی از آرزوهایش رساندم. با اینکه مشکلات روحی خاص خود را داشتم ولی او را به آرزویش رساندم.
وی در پایان اظهار کرد: کلاس های پیشرفته برای آموزش در شهرستان وجود ندارد. سیاه قلم هزینه بالای ندارد. مدادی که برای کارم استفاده می کنم بین ۱۱۵تا۱۲۰تومان است؛ ولی مداد رنگی از هزینه بسیار بالای برخور دار است. همچنین مقوای خوب در بافق پیدا نمی شود. در شهرستان جوان هایی وجود دارند که استعداد زیادی دارند ولی امکانات در بافق برای پرورش آنان بسیار کم است با اینکه شهر، شهر ثروتمندی است.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل