اعطای ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان یزد گفت: در سال گذشته به ۱۶۳ طرح با اشتغال ۱۸۴ نفر از صنعتگران صنایع دستی در یزد مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۳۲۷ نفر از صنعتگران صنایع دستی برای اخذ تسهیلات به مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شدند، گفت: از این تعداد به ۱۶۳ طرح با اشتغال ۱۸۴ نفر ازصنعتگران صنایع دستی در یزد مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

او با اشاره به اینکه در استان یزد ۳ هزار و ۳۵۰ نفر هنرمند صنایع دستی دارای کارت شناسایی بوده و فعالیت می‌کنند، افزود: در مدت یکسال گذشته ۶۰۷ مجوز صنایع دستی صادر و یا تمدید شده، ۲۱۸ کارت شناسایی صنایع دستی صادر و ۵۶ مجوز برای تولید کارگاهی صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان یزد گفت: هنرمندان صنایع دستی در ۱۴۷ رشته با کد استاندارد وزارتخانه، ۳۹ رشته صنایع دستی ثبت ملی رسیده و یک رشته ثبت جهانی مشغول به فعالیت هستند.

آخوندی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای استاندارد سازی تولید ات، نحوه بسته بندی و ارائه به بازار را از اقدامات خوب سال گذشته در حوزه صنایع دستی دانست و افزود: حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین المللی و ملی هم از جمله دیگر برنامه‌های یک سال گذشته در حوزه صنایع دستی بود.

او گفت: امسال هم نمایشگاه ملی صنایع دستی استان یزد پنج تا ۹ تیر در یزد برگزار می‌شود.

عربی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان یزد نیز در این نشست گفت: ۲۰ تا ۲۷ خرداد هفته صنایع دستی نامگذاری شده است و در این هفته ۲۲ عنوان برنامه در استان یزد با هدف معرفی رشته‌های صنایع دستی به مردم استان و کشور اجرا می‌شود.

او افزود: راه اندازی شهرک ۲۰ هکتاری فلزات و سنگ‌های قیمتی در منطقه کاریز بوم، برگزاری رویداد‌های آموزشی در حوزه خلاقیت صنایع دستی و کاربری‌های جدید، آموزش تخصصی در رشته حصیر بافی و سفال و سرامیک، برگزاری اولین رویداد ملی سفال و سرامیک ایران در یزد با حضور ۱۲ نفر از هنرمندان سفال و سرامیک ایران در ۲۵ و ۲۶ خرداد، افتتاح ۲۲ کارگاه و مجموعه صنایع دستی در استان و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی ازجمله برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان یزد است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

همای سعادت در آبادی معدن آباد

«ممل» گفت: «آقاتقی»! شنیده اید که «همای سعادت»