چرا بن سلمان از ظهور امام زمان (ع) هراس دارد؟

چرا بن سلمان از ظهور امام زمان (ع) هراس دارد؟

نجف- ایرنا – آیت الله ‘سید صدر الدین قبانچی’ امام جمعه نجف اشرف در واکنش به سخنان اخیر ولیعهد عربستان پرسید چرا بن سلمان از ظهور امام زمان (ع) هراس دارد.

به گزارش ایرنا، قبانچی در خطبه های امروز نمازجمعه شهر نجف اشرف با اشاره به مصاحبه محمد بن سلمان با مجله امریکائی اتلانتیک که در آن به استهزا گفته است: ‘هنوز عده ای مژده و بشارت ظهور آن امام غایب می دهند و حکومت جهانی اش را تبلیغ می کنند’ گفت: چرا شما حالت ترس و واهمه از ظهور امام مهدی (عج) دارید؟
وی افزود: ظهور مهدی (ع) مورد اتفاق همه مسلمانان می باشد و برای برقراری دولت عدل الهی در تمام گیتی است.
امام جمعه نجف تاکید کرد وظیفه همگانی است که ظهور آن حضرت را نه فقط به امت اسلامی بلکه به تمام عالم بشریت بشارت بدهند اما این که چرا امثال بن سلمان از این امر هراس دارند جای پرسش دارد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز امروز نجف با اشاره به تلاش هایی برای بازگرداندن پیشمرگه های کرد به کرکوک گفت: این یک حرکت تحریک آمیز محسوب می شود تا بحران دوباره به این استان برگردد.
قبانچی از رهبران کرد عراقی خواست تا از طرح این گونه مسائل فاصله بگیرند.
موضوع بازگشت پیشمرگه ها به کرکوک یکی از اختلافات اساسی میان بغداد و برخی احزاب حاکم بر کردستان عراق بویژه مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات و مبتکر و مجری همه پرسی جدایی طلبانه و همفکران اوست.
پیش تر بارها رهبران حزبی، نمایندگان پارلمان عراق، نمایندگان سایر بافت های قومیتی منطقه و همچنین نیروهای مشترک عراق از جمله الحشد الشعبی که با دستور بغداد برای تامین امنیت در منطقه مستقر هستند، امکان بازگشت پیشمرگه ها را رد کرده اند.
امام جمعه نجف اشرف همچنین با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش رو (۲۲ اردیبهشت) از رد صلاحیت ۳۷۴ نامزد انتخاباتی به اتهام داشتن سوابق بعثی توسط کمیته پاکسازی ادارات دولتی از عوامل حزب منحله بعث عراق، قدردانی کرد.
قبانچی گفت ما از این کمیته بدلیل این که تسلیم فشار نشد تشکر می کنیم و امیدوارم با جدیت کامل کار خود را ادامه دهد.
این اظهارات درحالی است که از چندماه پیش برخی ناظران نسبت به اقدام جریان وابسته به حزب بعث برای ورود به روند سیاسی عراق از طریق انتخابات در قالب لیست ها و چهره های کمتر شناخته شده هشدار داده بودن

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در