جهانی پر از صلح و صفا

این هفته ولادت با سعادت منجی عالم بشریت را داریم؛ مهدی موعود (عج)؛ هم آن کسی که تمامی ادیان مژده آمدنش را می دهند.
هندوها
در آیین هندوها در کتب “مهابهاراتا” و “پورانه‌ها” در این باره مطالبی آمده است. وی کسی است که بر کوه ‌های مشرق و مغرب دنیا حکم براند و فرمان کند و بر ابرها سوار شود و فرشتگان کارکنان او باشند و جن و انس در خدمت او شوند و از سودان که زیر خط استوا است تا ارض تسعین که زیر قطب شمالی است و ماوراء بحار را صاحب شود و دین خدا یک دین شود و دین خدا زنده گردد و نام او ایستاده باشد و خداشناس باشد.”
میسحیت
در باور مسیحیان هم آمده است؛ ” فارقلیط” به معنای شفاعت کننده، آرامش بخش و یاری رسان است، منجی نخستین است. او کسی است که پس از عیسی(علیه السلام) ظهور می یابد و عدل و دادگستری پیشه می سازد؛ البته امروزه مسیحیان بر آن باورند که این عیسی(علیه السلام) است که دگربار به جهان مادی باز خواهد گشت.
یهود
در آیین یهود هم برابر با کتاب عهد عتیق آمده است، منجی آیین یهود، “ماشیح” نام دارد. ماشیح انسانی است که از جلوه و جبروت الهی برخوردار است. او دنیا را با نور خویش که جلوه ای از نور یهود است روشن خواهد نمود، ستمکاران را درمانده و زار خواهد ساخت، بر فقیر و ندار و مسکین کرم خواهد کرد و آفتاب عدل را بر سراسر دنیا خواهد تابانید.
در آیین زرتشت “سوشیانس” قیام خواهد خواهد کرد و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد به باور زرتشتیان در روزگار پس از زرتشت، در پایان هر هزاره یک منجی از نسل زرتشت ظهور خواهد نمود. پس از ظهور منجی های یکم و دوم در فاصله زمانی ۳۰۰۰ سال پس از زرتشت، سوشیانت (مژده دهنده) با آموزش های بخردانه خواهد آمد. با ظهور او واپسین نبرد میان خیر و شر رخ می دهد، ستاره دنباله دار موسوم به گوچهر با زمین برخورد می کند، زمین شعله ور می شود، تمامی معادن و فلزات گداخته و به مانند سیل جاری می شوند. تمامی آدمیان باید از آن سیل سوزان بگذرند و البته آن سیل برای نیکوکاران بسان شیر گرم و ملایم خواهد بود.
اسلام
در فرهنگ عامه مسلمانان خاصه شیعه، اصطلاح آخرالزمان حکایت از عصری می کند که مهدی موعود (عج) در آن ظهور می کند و تحولات ویژ ه ای در جهان رخ می دهد. در روایت های مسلمانان، برای این عصر مشخصه های ویژه ای (به نام نشانه های آخرالزمان) نقل شده است.
در دوره ای که به نام عصر مهدی نامگذاری شده است؛ چنین مسایلی روی خواهد داد: پیروزی نهایی صلاح و عدالت و آزادی، حکومت جهانی واحد، آبادانی تمام زمین، بلوغ بشریت به خردمندی کامل و آزادی از جبرهای طبیعی و اجتماعی، برقراری مساوات کامل میان انسان ها در امر ثروت، از میان رفتن کامل مفاسد اخلاقی، منتفی شدن جنگ و در نهایت ، سازگاری انسان و طبیعت.
این همان چیزی است که بشریت در تمامی ادوار به دنبال آن می گردد. جهانی پر از صلح و صفا و برادری و برابری؛ دنیایی عاری از هرگونه وسوسه شیطانی با مردمانی خداجو و آرمان خواه؛ این همان وعده است که در قرآن و در کلام وحی از آن تعبیر به مژده به مستضعفان نام رفته است. وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان قرار دهیم و وارث گردانیم. (۵ سوره قصص)

 

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در