کارنامه شورای اسلامی بافق از نگاه مردم

الهام نصیرزاده| در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. روزی بود که مردم باید به پای صندوق رأی می رفتند و نام کاندید منتخب خود را به صندوق می انداختند و بالاخره اعضا با رأی مردمی به روی کارآمدند. به همین منظور خبرنگار ما با حضور در بین مردم نظرشان را درخصوص فعالیت شورای پنجم بیان کردند.
معصومه باقرزاده گفت: به شهر خیلی رسیدگی کرده اند فضای شهری زیبا شده است؛ البته کارهای بسیاری است که برایمان باید انجام بدهند مشکل اصلی شغل جوانان است برای این موضوع بیشتر باید تلاش کنند.
سیدمحمد گفت: جدیداً در اداره ها افرادی از محله خاص به منصب می رسند. شورا برای استخدام و حتی انتخاب رؤسا پیگیر باشید محله گرایی دیگر در این زمانه جایی ندارد.
یک فرهنگی که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: یک مقدار از شورای اسلامی شهر در دوران قبل یاد بگبرند که رییس شورای شهر بخاطر مسائل شهر حاضر شد زندان را متحمل بشود و دست از حق و حقوق شهر و مردم و کارگران برندارد اکنون طوری شده است که از شرکت سنگ آهن بابت عوارض طلب دارند، ولی توان وصول آن را ندارند من شنیده ام بیش از ۴۰ میلیارد تومان از سنگ آهن طلب دارند، ولی جرات وصول و پیگیری آن را ندارند.
زن ۴۵ ساله ای گفت: در خصوص بهداشت در مدارس؛ لطفاً اقدامی برای سالهای بعد انجام دهند و این مسائل را هم مهم بدانند.
نجمه تشکری گفت: کارمند مرکز بهداشت در سالهای قبل به ما گفته است مواد دهان شویه مضر است؛ اما در برخی مدارس هنوز استفاده می شود؛ خواهشا در بحث بهداشت و درمان پیگیر باشند و حتما برنامه ای برای ساماندهی بهداشت و درمان در نظر بگیرند این هم مسئله بسیار مهمی می باشد.


بانوی کارمندی در ادامه افزود: برنامه ای جدیداً در مراکز بهداشت پیاده شده که خانواده ها می توانند از خدماتی مثل مشاوره، پزشک عمومی و… رایگان استفاده نمایند که من اطلاعی نداشتم باید در سطح شهر با درج در نشریات اطلاع رسانی کنند یا قرص های ویتامینه که مردم باید استفاده کنند؛ و در مراکز بهداشتی توزیع می شود و اطلاع‌رسانی نمی شود.
زوج میانسالی خواسته شان از شورا این بود که به باغهایی که در اطراف منازل مسکونی قرار دارد و به آسایش و امنیت ساکنان آسیب می رساند را مورد بررسی قرار دهند.
جوانانی که به قول خودشان از بیکاری درب پارک نشسته بودند اظهارداشتند: از شورا خواستار پیگیری برنامه های هفتگی از جانب ارگان های مربوطه برای جوانان این شهر هستیم و به ما قشر جوان بها بدهند.
مرد ۵۶ ساله ای که بازنشسته سنگ آهن است تصریح کرد: رسیدگی به نیروگیری شرکت ها و گندله را مهم بدانند بسیاری از جوانان سردرگم هستند؛ لطفا توجه ویژه ای به بومی ها داشته باشند.
زن جوانی بیان کرد: ماشین های دوره گرد برای حراج به بافق می آیند و اجناس درجه پایین خود را به عنوان درجه ۱ به مردم عرضه می کنند و چهره شهر را هم زشت می‌کنند، حتی نظارتی در جمعه بازار هم نیست قیمت ها تفاوتی با بیرون ندارد برخی هم گران تر می فروشند.
بانوان جوان بافقی که در پارک دورهمی داشتند از شورا خواستند تا در بافق مجتمع خرید راه اندازی نمایند.
ماندانا گفت: همین چند پاساژی که نامش را هم پاساژنامیده اند رونقی ندارد.
کارگران که پدر خانواده ای پرجمعیت است از شورا خواست بازارچه میوه و تربار را پیگیر باشند و خواهشمند بود که به افرادی که اهل بافق نیستند دیگر اجازه ندهند میوه فروشی بزنند؛ چرا باید اکثر میوه فروشی ها اهل بافق نباشند و میو ها را با قیمت های بالا بفروشند با زدن میوه فروشی توسط همین جوانان بافقی بسیارشان شاغل می شوند و دیگر بیکار نیستند.
در کنار این مردمیانسال یک بازاری گفت : همه قدرت خرید ندارند باید میوه ارزان تر باشد فرزندانم از یزد میوه تهیه می کنند.
وی افزود: به خاطر نبود پزشک متخصص در هفته یک خانواده از ما راهی یزد هستند به صرفشان است که میوه از یزد بگیرند.
بانویی ۴۰ ساله گفت: همسرم بازنشسته می باشد و برای فرزندم که قرار است بجای پدرش مشغول کار شود مدت طولانی است که اقدام کرده ایم؛ اما خبری نیست.
وی ادامه داد: چرا در شهر معدنی بافق کارخانه تأسیس نمی شود تا فرزندانمان دغدغه شغل نداشته باشند.
جوانی ۳۴ ساله با برخوردی تند گفت: من همیشه رأی میدادم که شناسنامه ام مهردار شود حال چندسالی است که

هیچ  فایده ای ندارد؛ اگر هم بخواهند کارکنند نمی گذارند؛ دیگر تصمیم گرفته ام رأی ندهم؛ چرا مثل شورای قبل پیگیر نیستند. اصلاً خبری ازشان نیست؛ فقط در جلسه ها حاضر می شوند و هیچ اطلاع رسانی به مردم نمی کنند که چه کارهایی را پیگیری نموده اند و کجا ها به مشکل برخوردند.

زهرا ۵۷ ساله برای حضور غیربومی ها در بافق گفت: ما در محله مان خانه ای است که به راحتی زن و شوهری غیربومی خرید و فروش مواد می کنند، امنیت نداریم؛ لطفاً شورا پیگیر بنگاهها باشد که خانه به هرشخص اجاره ندهند و خانه های بدون قرارداد را برایش چاره ای بیاندیشند.
بانوی جوانی گفت: صنف آرایشگرها خواب است یا بیدار؟ قیمت برخی از آرایشگاهها بسیار بالاست و حتی کلاس توجیهی برای آرایشگرها در نظر بگیرند که هرشخص لوازم شخصی داشته باشد. بانوانی در آرایشگاه ها حضور پیدا می کنند که متأسفانه شپس داشتند این مسائل هم مهم است.
علیرضا ۴۲ ساله می گوید: امیدواریم این جاده با رعایت تمامی قوانین به اتمام برسد دوباره نگویند پول نبود گاردریل نزدند.
عده ای از ساکنین خیابان امام رضا (ع) هم از نحوه آسفالت خیابانشان پس از حفر برای آب و فاضلاب و گازکشی معترض بودند.
یک فرهنگی اعلام کرد: ما سهامداران قدیم کارخانه کاشی هستیم؛ اما این کارخانه این چنین کار می کند.
پرستاری از بافق گفت: مشکل کمبود پرستار و فشار کاری ما برطرف نمایند، حتی کلینیک تأمین اجتماعی هم نیرویی ندارد.
بانوی فرهنگی بیان کرد: من معلمی باسابقه هستم و همکارانی دارم که بسیار افتاده هستند یا اینکه نمی توانند زیاد به ظاهر خود برسند اگر با تعامل آموزش و پرورش قوانین خاصی برای هر مدرسه توسط مدیر جهت پوشش فرم یکدست انجام شود بسیار عالی است و این تجمل گرایی در بین برخی از فرهنگیان کنار گذاشته شود.
زن ۳۷ ساله ای گفت: ساخت مسجد در بافق کافیست شما را به خدا برای ساخت مدرسه و مراکزفرهنگی برنامه ریزی کنید و مسئولین مربوطه به مهدکودک ها نظارت داشته باشند.
صالح ۲۷ ساله گفت: سنگ های زینتی بافق را کجا پست می کنند خودم شاهد بوده ام که چند کارگر غیربومی سنگ ها را در بسته ای کوچک بسته بندی و از طریق پست به شهرشان ارسال می کنند؛ لطفاً پیگیر این موضوع باشند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی