زندگی کنید

مردی دلزده از زندگی، از بالای یک ساختمان بیست طبقه خودش را به پایین پرتاب کرد. همینطور که داشت سقوط می‌کرد، از پنجره به داخل خانه‌ها نگاه می‌کرد. به دلخوشی‌های کوچک همسایه‌ها. به عشق‌های دزدکی، به ظرافت انگشت‌های یک زن وقتی با قاشق قهوه را هم می‌زد، به جدیت یک مرد وقتی جدول روزنامه را حل می‌کرد و انگار اگر یک خانه را پر نمی‌کرد او را می‌بردند دادگاه!، به لبخند گنگ یک کودک که آرام خوابیده بود، به گردن بلورین دختر نوجوانی که ناخن‌هایش را با دقت یک کاشف اتم لاک سبز می‌زد، به چین‌های برجسته پیشانی پیرمردی که داشت از تلویزیون فوتبال نگاه می‌کرد و جوری فریاد می‌زد که انگار اگر تیم محبوبش پیروز می‌شد، او را دوباره به جوانی برمی‌گرداندند و …
سقوط می‌کرد و چیزهایی را می‌دید که هیچوقت توی آسانسور یا پله‌های آپارتمان ندیده بود.
درست وقتی که به آسفالت خیابان خورد، انگار فهمید مسیر اشتباهی برای خارج شدن از زندگی انتخاب کرده است. در آن لحظه آخر حس کرد، زندگی ارزش زیستن را داشت اما …. گرومپ!
دیر یا زود همه‌مان از زندگی خارج می‌شویم. بی‌خبر. یکدفعه و بی‌آنکه کارت دعوتی برایمان فرستاده شود، از پشت بام زندگی پرت می‌شویم پایین. یک مشت لایک و انبوهی سرتکان دادن می‌ماند؛ یعنی روحش در آرامش. یعنی حیف بود، هنوز می‌توانست زندگی کند.
من پریده‌ام از ساختمان، برای همین تند‌‌تند هرچه می‌بینم می‌نویسم و هنوز نرسیده‌ام به آسفالت خیابان.
زندگی کنید. بگذارید دیگران هم زندگی کنند. از زندگی انتظاری نداشته باشید زندگی موجود جانداری نیست . زندگی جز آب ، هوا و طبیعت چیز دیگری به تو نخواهد داد. زندگی بواسطه ی دستان شما ،قلب و عقلتان تغییر پیدا میکند. پس دستانتان را پاک ، قلبتان را صاف و عقلتان را سرشار از خرد کنید ..

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل