جلب تکریم ارباب رجوع مهمترین وظیفه روابط عمومی

الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، برای اولین بار و پیش از همه، شرکت سابق نفت ایران و انگلیس تا سال ۱۳۳۰ یک دفتر اطلاعات و مطبوعات داشت که رابط بین این شرکت و مطبوعات بود. پس از ملی شدن صنعت نفت دفتری تحت همین عنوان در شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد و عنوان همین دفتر بود که بعدها به روابط عمومی تبدیل شد.
اگر مبنای شکل گرفتن اندیشه‌های روابط عمومی را همان سال ۱۳۳۰ قرار دهیم، این تشکل حرفه‌ای ۵۶ سال انتظار کشید تا در سال ۱۳۸۶ «اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط‌ عمومی» به همت شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد و این روز در بین اهالی روابط عمومی «روز روابط عمومی» نام گرفت.
خبرنگار ما به منظور گرامیداشت این روز گفتگویی با علی اصغر موفق مسئول روابط عمومی شهرداری بافق انجام داده است.
افق کویر: ضمن عرض تبریك فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی ها، چه مدت است که مسئولیت روابط عمومی شهرداری بافق را برعهده دارید؟!
از سال ۱۳۸۹ افتخار خدمت به شهروندان عزیز بافقی را در شهرداری بافق به عهده گرفتم.
افق کویر:به نظر شما با توجه به فرهنگ کشورمان بهترین الگوی تحقق روابط عمومی متناسب با جامعه ما چیست ؟
روابط عمومی امروز بر گرفته از آموزه های دینی و روابط عاطفی اجتماعی است که هم از لحاظ اهمیت کاربردی و هم از لحاظ ظرفیت کاربردی و اشتغال در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تقریباً هیچ نهاد کوچک یا بزرگی نیست که بی نیاز از داشتن واحد روابط عمومی باشد.
افق کویر: مهمترین راهکارهای تحقق روابط عمومی پویا، کاربردی و مؤثر از نظر شما چیست؟
روابط عمومی در سازمان های دولتی باید به عنوان بخشی از بدنه دولت به مثابه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عمل کند و با برقراری ارتباطات دوسویه و متعامل با محیط و مخاطبان و رسانه ها مشارکت و اعتماد مردم را به سازمان و برنامه های آن جلب کند و متقابلاً دیدگاه های مخاطبان را به سازمان منتقل کنند و ضمن برخوردار بودن از جایگاه مناسب در سازمان به ایفای نقش های مؤثر در عرصه های سیاست گذاری و تصمیم سازی نیز بپردازد.
افق کویر: به نظر شما روابط عمومی ها چه نقشی را در توسعه یک اداره یا سازمان می توانند ایفاء کنند؟
باید عرض کنم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی هایی همچون گردش عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که مأموریت انجام آن به عهده روابط عمومی هر سازمان‌ و نهاد دولتی و غیر دولتی است.
افق کویر: دیدگاه شما نسبت به روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارات و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به مردم و سازمان به وجود آمده و امروزه در دانشگاههای کشور رشته روابط عمومی به خاطر نقش مهمی که در دستگاههای اجرایی دارد، تدریس می شود.
افق کویر: اولویت نخست شما در روابط عمومی شهرداری بافق چیست؟
مهترین رسالت روابط عمومی‌ها برقراری ارتباط و تعامل با رسانه‌ها بوده و این وظیفه بر اساس نیازهای رسانه‌ای و ضرورت مراجعه رسانه‌ها برای دریافت خبر و اطلاعات شکل گرفته است. برقراری یک رابطه صحیح، سالم و حرفه‌ای، خواسته مطلوب دو سوی این رابطه یعنی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها بوده و هست همچنین افکار سنجی، ارائه گزارش عملکرد شهرداری و تسهیل ارتباط بین مردم و سازمان با رویکرد توجه به خواسته مردم و رضایتمندی آنها از دیگر اولویت های کاری واحد روابط عمومی در شهرداری می باشد.
افق کویر: ویژگی روابط عمومی برتر چیست؟
داشتن برنامه و برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به اهداف مورد نظر سازمان و جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع از مهمترین ویژ گی های روابط عمومی است.
افق کویر: بزرگترین دغدغه شما در روابط عمومی شهرداری بافق چیست؟
تمام هم و غم ما خدمت بی منت به مردم شریف و نجیب شهر بافق می باشد که همین دغدغه باعث شده تا اواقت بیشتری(خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل)صرف تحقق اهداف سازمانی و جلب رضایت شهروندان با لیاقت شهرمان شود.
افق کویر: در روابط عمومی شهرداری بافق چه سازوکاری برای ارتباط با جامعه و رسانه ها بکار گرفته شده است؟
به طور میانگین ما هر روز یک خبر از واحدهای مختلف این نهاد در سایت شهرداری و در رسانه های شهرستان منتشر می کنیم؛ ضمن اینکه هر هفته یک خبر شهرداری بافق نیز در رسانه های استانی و کشوری منتشر می شود و از طرفی احترام به ارباب رجوع و رضایتمندی شهروندان از مجموعه شهرداری سر لوحه کارهای روابط عمومی شهرداری است.
افق کویر: به عملکرد خود در روابط عمومی شهرداری بافق چه نمره‌ای می‌دهید؟
به نظر من پاسخ این سؤال را باید از زبان شهروندان عزیز شنید؛ زیرا مردم بهترین داور در ارزیابی عملکرد خدمتگزاران به جامعه هستند.
افق کویر: چشم انداز شما در سال۱۳۹۷ چیست؟
با توجه به اینکه شهرداری بافق از دو سه سال قبل علاوه بر انجام وظایف و مأموریت های محوله(عمرانی، خدماتی و …) در مقوله رونق و توسعه صنعت گردشگری ورود پیدا کرده و می‌کوشد تا فضایی دل انگیز و بانشاط را در قالب جشنواره های مختلف(نوروزی و تابستانه) برای مردم و مسافران و گردشگران فراهم سازد و بی شک تداوم اینگونه برنامه ای شاد و متنوع برای ایجاد فضایی شاد و مفرح برنامه ریزی شده تا علاوه بر اطلاع رسانی از فعالیت های شهرداری نسبت به معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت ها گردشگری بافق اقدام شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در