سایه شوم مرگ در خانه ای نیمه ساز

محمد حسین تشکری| به گزارش هفته نامه افق کویر، چهارشنبه هفته گذشته ، ۱۲ اردیبهشت‌ سال جاری، مصادف با نیمه شعبان، پدر « نجمه طالعی» به کلانتری مراجعه و خبر فرار وی را از خانه ، اطلاع می دهد. پلیس پس از تشکیل پرونده شگردهای پلیسی را در دستور کار خود قرار می دهد و از طریق پیامک پی به برخی مسایل می برد.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت: پلیس جنایی پیگیری این موضوع شد و در آخر جسد این دختر را در خانه نیمه ساز نزدیک خانه پدری دختر کشف کرد. در همین باره دکتر محمد رضا آیت اللهی، به افق کویر اعلام کرد: « عصر دیروز (یکشنبه به تاریخ ۱۶/۰۲ ۹۷) ساعت پنج ونیم طی تماس همکاران اداره آگاهی شهرستان موقعیت جسد حوالی بلوار فدک واقع در روستای مبارکه به اینجانب اعلام گردید.» وی افزود: « جسد در کناره داخلی ساختمان نیمه ساز رویت شد. جسد با پوشش شلوار مشکی و پیراهن خاکستری در حالی که با چادر مشکی پوشانده و با صورت خوابیده به سمت راست بدن به دیوار تکیه داده شده زیر خاک پنهان بود. مقدار خاک زیاد نبود. با حضور عوامل نیروی انتظامی و بازپرس محترم قضایی خاک ها کنار زده شد.علایم ظاهری ضرب وجرح مشهود نبود.از زمان فوت حد اقل ۴۸ ساعت گذشته بود واحتمال وجود مدت زمان بیشتر نیز وجود دارد؛ زیرا جسد از عوامل آسیب رسان مانند تابش نورخورشید وگرمای هوا به دور بوده است. »
دکتر آیت اللهی تصریح کرد: کالبد این مقتوله برای بررسی های آسیب شناسی و سم شناسی به پزشکی قانونی مرکز استان منتقل شد.
هنوزانگیزه قتل مشخص نیست، ولی اختلافات خانوادگی می تواند علت این قتل باشد. پلیس پدر و نامادری این دختر و برخی از اعضای نزدیک به این خانواده را جهت تحقیقات پلیسی احضار کرده است. گفته می شود مظنون اصلی این پرونده، نامادری دختر است .مقتول «نجمه طالعی» با ۲۰ سال سن تا سال دوم راهنمایی ادامه تحصیل داده است.

دادیار بافق: آرامش خود را حفظ کنید تا انجام دادرسی تسریع شود

عده ایی از مردان و زنان روستای مبارکه بافق در محل ستاد فرماندهی بافق، دوشنبه شب مورخ ۱۷/۰۲/۹۷ ، تجمع کردند،این عده که بالغ بر ۱۰۰ نفر می شدند نسبت به برخی مسایل گله مند بودند.
«شفیعی» از ساکنان این روستا به خبرنگار افق کویر گفت: همگی ما نسبت به این مسئله که چرا تاکنون جسد نجمه طالعی،مقتوله را جهت سیر تشریفات قانونی به پزشکی قانونی یزد اعزام نشده است؛ معترضیم!
پس از دقایقی سرهنگ «کمالی» فرمانده نیروی انتظامی بافق و «موحدنیا» دادیار قضایی دادگستری بافق به میان تجمع کنندگان آمدند و به ادای توضیحات پرداختند.
دادیار قضایی دادگاه بافق گفت: تا این لحظه انجام مراحل بازجویی از متهمان صورت گرفته و تا پایان امشب قرار تأمین لازم صادر می شود.
وی گفت: از محتویات پرونده تنها من، دادستان و بازجو مطلع هستیم و از شما اهالی شریف می خواهم از حدس و گمان پرهیز کنید تا روند دادرسی در آرامش انجام شود.
وی در پاسخ به پرسش زنی که پرسید چه موقع جنازه جهت خاکسپاری به ما تحویل داده می شود؟ گفت: فردا (سه شنبه)با تشریفات قانونی به پزشک قانونی یزد انتقال و سعی می شود تا پایان وقت اداری به بافق برگشت داده شود.
از وی سوال شد آیا به پزشک قانونی اصفهان حمل می شود یا خیر؟گفت: فقط نمونه برداری به اصفهان انتقال داده می شود و نیاز به حمل جسد به اصفهان نیست.
پس از صحبت های قانع کننده دادیار اهالی پراکنده شدند و محل را ترک نمودند.

ناگفته هایی دیگر از قتل دختر بیست ساله

• در حالی که روستای مبارکه بافق در حال مهیا شدن تشییع جنازه نجمه طالعی دختر بیست ساله بود، سایت رکنا ابعاد تازه ایی از این پرونده را فاش کرد؛ گرچه افق کویر این مطالب را تأیید نمی کند؛ اما به نقل از این پایگاه خبری مبادرت می ورزد. دسترسی به این اطلاعات برای خبرنگاران محلی و رسانه های بافق بسیار دشوار است؛ اما این پایگاه خبری موضوعاتی را فاش می کند که به نوع خود و در این شرایط تازگی دارد.
« به گزارش گروه جنایی رکنا، روز دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری خبر گمشدن دختر ۲۰ ساله ای به نام نجمه در روستای مبارکه منتشرشد. جستجوهای پلیسی برای یافتن نشانی از این دختر ادامه داشت تا اینکه نامادری او پرده از راز وحشتناکی برداشت.
خواهر نجمه در گفتگو با خبرنگار جنایی رکنا در خصوص این پرونده بیان کرد: من و خواهرم در حالی که نجمه ۵ سال بیشتر نداشت مادرمان را از دست دادیم و پدرمان در سال ۸۲ با نامادری مان ازدواج کرد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این موضوع که نجمه هیچ وقت در زندگی با پدر و نامادری اش آرامش نداشت گفت: من ازدواج کرده بودم؛ اما دورادور متوجه منزوی شدن خواهرم بودم. نامادری ام با نجمه بد رفتاری می کرد و پدرم نیز هیچ واکنشی نسبت به این کارهای همسرش نشان نمی داد.
خواهر نجمه گفت: چند روز پیش از فاش شدن ماجرای قتل خواهرم، وی به شکل مرموزی ناپدید شد و پس از چند روز پیامکی برای من آمد که مضمون آن تهدیدآمیز بود.
وی ادامه داد: ماجرا را با پلیس در میان گذاشتم و پلیس با پیگیری های خود به نامادری ام رسید و او را دستگیر کرد. در بازجویی های انجام شده نامادری به قتل نجمه با قرص اعتراف کرد؛ انگار بخاطر مسئله ایی او را از ترسشان کشته و سپس جسد نجمه را در زیر خاک های ساختمان نیمه کاره ای در نزدیکی خانه شان دفن کرده بودند که پیدا شد.
خواهر نجمه در ادامه گفت: پدرم در جریان قتل خواهرم بود؛ اما با این حال این جنایت را مخفی کرد. او نیز توسط پلیس دستگیر شد.
وی بیان کرد:همه هم روستایی هایمان می دانند نجمه دختری آرام و خانه نشین بود و همه برای سرنوشت نجمه غصه خورده اند، دلمان کباب شده است و همه داغداریم از دادستان بافق شنیده ایم تحقیقات قضائی برای فاش شدن علت قتل ادامه دارد.»

نجمه طالعی آرام گرفت

روز چهارشنبه مورخ ۱۹/۰۲/۹۷ بالغ بر چهارهزار نفر از مردم روستای مبارکه در مراسم تشییع جنازه نجمه طالعی، دختر بیست ساله ای که بنا بر دسیسه مرموز نامادریش به قتل رسید؛شرکت کردند. این عده مسیر مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) مبارکه تا قبرستان این روستا را موسوم به بهشت رضا(ع) را طی کردند. به علت وضع خاص جنازه امکان ورود به مسجد فراهم نگردید، سپس جمعیت انبوده با تکبیر و شهادتین جنازه این دختر را با اشک و آه و ماتم بدرقه نمودند. گرچه پلیس از مردم خواست تا شعار خارج از عرف سر ندهند؛ اما جمعیت بانوان به محض ورود به قبرستان، شعار سردادند و اعلام نمودند: «مرگ بر این پدر بی غیرت »« نامادری قاتل اعدام باید گردد» حدود ۲۰ نفر پلیس این مراسم را کنترل می کردند. انبوه جمعیت خواستار قصاص قاتل بودند. پس از مراسم خاکسپاری اهالی مبارکه در بیانیه ایی قصاص و اشد مجازات را برای قاتل خواهان بودند. در بازگشت برخی از اهالی به محل وقوع جرم رفتند و با پرتاب سنگ به خانه محل سکونت قاتل،خشم و انزجار خود را اعلام کردند. نماز شب اول قبر برای این دختر در مسجد برگزار شد؛ همچنین مراسم شام غریبان بدین منظور از سوی بانوان و با به همراه داشتن شمع برپا گردید.

شفاف سازی ابعاد این پرونده و رسیدگی خارج از نوبت

به گزارش کانال خبری افق کویر عده ایی از اهالی روستای مبارکه بافق در تجمعی خود جوش اقدام به راهپیمایی از محل مسجد حضرت ولی عصر (عج) تا محل خانه قاتل یا قاتلان نمودند.
این عده که بالغ بر صد نفر زن و مرد می‌شدند خواستار تسریع مجازات عاملین جنایت هولناک اخیر این روستا شدند.مشاهدات خبرنگار ما حاکی است که راهپیمایی کنندگان نسبت به شفاف سازی ابعاد این پرونده و رسیدگی خارج از نوبت شدند. این تجمع در فضایی ارام پایان گرفت.

بانوان روستای مبارکه با امضا طوماری خواستار پیگیری موضوع قتل در این روستا شدند

به گزارش کانال خبری افق کویرشب گذشته و برای دومین شب پس ازخاکسپاری نجمه طالعی، دختر بیست ساله ای که بنا بر دسیسه مرموز نامادریش به قتل رسید؛ برخی از بانوان مبارکه با اجتماع خودجوش درب مسجد صاحب الزمان(عج) انزجار خود را از این قتل فجیع اعلام کردند. در پایان اعضای شورای مبارکه و بستگان نزدیک مقتول با قدردانی از بانوان مبارکه اعلام کردند که آنان دلسوخته تر پیگیر این قضیه هستند. همچنین از همدردی مردم مبارکه تشکر نموده و مقرر شد با امضای طوماری مراتب نارضایتی خود را به امام جمعه بافق اعلام کنند.

مردم حواسشان به زندگیشان باشد

«محسن حیدری» دهیار روستای مبارکه، در باره این قتل، چنین گفت: پیشگیری بهتر از درمان است؛ مردم باید دقت کافی داشته باشند و حواسشان به زندگیشان باشد. این گونه اتفاقات در تمام دنیا رخ می دهد،باید فرهنگ سازی صورت بگیرد تا این حوادث رخ ندهد. وی افزود: عدم آگاهی مردم باعث می شود هر شخصی به سمت و سویی کشیده شود شخص معتاد هم اگر از مضرات اعتیاد آگاهی داشت شاید به این سمت نمی رفت.
وی در پاسخ به این پرسش که در زمینه اعتراضات و راهپیمایی ها با اهالی مبارکه چه صحبتی دارید ؟ گفت: با آنها احساس همدردی می کنم و از آنها می خواهم صبر و آرامش داشته باشند و از دستگاه قضایی خواستار رسیدگی بدون نوبت به این پرونده هستم.

اغتشاش و بی نظمی در کار نیست

«مرضیه دهستانی» نایب رئیس شورای اسلامی مبارکه هم گفت: با این حرکت تمام مبارکه عزادار شدند و ما هم همدردی خود را با مردم اعلام می کنیم؛ ولی باید آرامش خودشان را حفظ کنند و به مراجع قضایی فرصت بدهند تا به بهترین نحو کارشان را انجام بدهند.
وی افزود: ما از دستگاه قضایی خواهش می کنیم خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی بشود و نتیجه اعلام گردد و مجرم به جزای خودش برسد تا درس عبرتی برای دیگران باشد. وی تصریح کرد: تجمع مردم نیز دال بر امنیت بیشتر و قصاص می باشد و خدای نکرده اغتشاش و بی نظمی در کار نیست!

با تمام توان پرونده را به پیش می بریم

« محمد سجاد اعتباری» دادستان بافق هم گفت: با تمام توان در حال پیشبرد این پرونده هستیم تا انشاالله خارج از نوبت در دستور کار قضایی جهت رسیدگی قرار گیرد.

دادستان و بازجو؛ واقعا وقت گذاشتند

مهندس محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق و رئیس شورای تامین شهرستان هم در این باره گفت: اوایل به محض این که اعلام شد، بحث فقدانی اعلام گردید. اگر ما بی تفاوت بودیم؛ همان فقدانی اعلام می شد؛ ولی تصاویر به ترمینال ها و مراکز آگاهی و به اورژانس های سراسر کشور، کلانتری ها، ایستگاههای قطار و فرودگاه همه ارسال شد؛ ولی بسنده نشد! نیروی انتظامی، بصورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفتند که ببینند عمق ماجرا چه بوده است و به هرحال کشف شد و اینکه دختر فرار نکرده و مظلوم واقعا شده و درگیری توطئه قتل خانوادگی شده است.
وی افزود: دادستان و بازجو؛ واقعا وقت گذاشتند و شبانه روز تلاش کردند بازجویی گرفتند و خارج از نوبت رسیدگی؛ حتما خواهد شد.

نامادری اعتراف کرده است

وی تصریح کرد: نامادری اعتراف کرده است؛ منتها ممکن است هنوز کامل تر شود و قاتلانی به قاتل اضافه شوند؛ فعلا یک عامل است؛ ولی ممکن است فردایی عاملان شوند؛ ولی نامادری می گوید؛ خودش این کار را انجام داده است.

 

پدر اولیاء دم است

با توجه به این که پدر اولیاء دم است ما بسنده نخواهیم کرد و پیگیر هستیم و رصد می کنیم تا ان شاا…. به اشد مجازات محکوم شود.

 

آرامش خود را حفظ کنید

وی از ساکنان روستای مبارکه خواست: خواهشم این است در مراسماتی که برگزار می کنند آرامش خود را حفظ کنند و هم مردم مدنیت خود را به نمایش بگذارند و منتظر باشند که از لحاظ قانونی سیر مراحل قانونی آن انجام خواهد شد.

ریش سفیدان جویای حال فرزندان خود باشند

وی به نقش ریش سفیدان و بزرگان طایفه ها اشاره کرد و گفت: به هرحال در کنار همه برنامه های زندگیشان یک وقتی هم برای سرکشی و درد دل کردن با آنها بگذارند و جویای وضعیت زندگیشان باشند که پیشگیری شود و نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشد؛ در صورتیکه اقوام به سراغ مرحوم می رفتند؛ ولی متاسفانه پدر و نامادری اجازه برقراری تماس با وی را نمی داده است.

معلمین و مشاورین بچه ها را رصد کنند

 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق در توصیه ایی به معلمین و مشاورین گفت: توصیه من به خصوص به معلمین و مشاورین این است که بچه ها را رصد کنند و درد دل آنها جویا شوند و به اولیا و بزرگان طایفه بگویند تا خدایی نکرده اینگونه صحنه ها پیش نیاید و حتی ما بچه هایی با سطح افسردگی پایین و و روان پریشی هم نداشته باشیم و اگر داشته باشیم ما خانواده ها مدیونیم.
مهندس زاده رحمانی، فرماندار بافق در پایان از شورای مبارکه و معتمدین که جو و فضا را مدیریت کردند سپاسگزاری نمود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل