آب شرب بافق سالم است

به گزارش هفته نامه افق کویر، این روزها در بافق بیماری دستگاه گوارش رو به افزایش است برخی پزشکان معالج آن را آب شرب آلوده دانستند. خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع گفتگویی با مسئولین مربوطه انجام داده است.
دکتر دانشی رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج ) گفت: آب شرب بافق هیچ مشکلی ندارد؛ اگر افراد آب چاه یا چشمه روستاها را مصرف کنند امکان بیماری وجود دارد. در این شهرستان نمونه گیری صورت می گیرد و حتی ممکن است این بیماریها ویروسی باشد و مرتبط به آب نباشد.
فتاحی رییس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: چون من مسئول هستم و هر پزشکی این صحبت را کرده باشد مستند نمی باشد.
وی افزود: بیماری اسهال و گوارشی می تواند یکی از عوامل آن آب باشد و مصرف هر نوع غذای آلوده و ویروسی می تواند عامل بیماری باشد و این دلیل نمی شود که بگویند مصرف آب بافق آن ها را دچار چنین بیماریهایی کرده است.
وی تصریح کرد: کارشناس ما ماهیانه از آب نمونه می گیرد و آن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می دهد. تا این لحظه هیچ گونه اثری از میکروب و عواملی که باعث بیماری گردد در آن مشاهده نگردیده است. آب شرب شهری و روستایی بافق هیچ مشکلی ندارد و اگر آن را داخل ظرف دیگری جهت مصرف نگه داری نکرده باشند سالم سالم است.
در ادامه حسین طالعی رییس اداره ابفا بافق مقدار EC آب را ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ متغییر اعلام کرد و گفت : در شرایط ایده ال ۸۰ لیتر در ثانیه می باشد

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل