تیلاپیای بافق به زودی وارد بازار می شود

به گزارش هفته نامه افق کویر جلسه کارگروه تخصصی تیلاپیای بافق با حضور «سجادی پور» مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد، «زاده رحمانی» فرماندار بافق و مسئولین استانی و شهرستانی و پرورش دهندگان در روز سه شنبه ۳ مهرماه برگزار گردید.
در این خصوص فرماندار بافق گفت: در موضوع پرورش تیلاپیا، مراحل اداری و صدور موافقت محیط زیست صورت گرفته و وارد بحث اجرایی و پرورشی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: سالهای قبل یکسری مجوزها برای حفر چاه کشاورزی؛ ویژه پرورش آبزیان و تیلاپیا صادر شده است و پیگیر هستیم که پرورش دهندگان به سمت پرورش ماهی تیلاپیا بیایند و اکنون یک شرکت خصوصی وارد شده است و به زودی محصولش وارد بازارخواهد شد.
در ادامه سجادی پور مدیر کل جهادکشاورزی استان یزد نتیجه این نشست را این گونه اعلام نمود: ان شاء ا… از ظرفیت های بسیار خوبی که در شهرستان بافق وجود دارد و واحدهای موجودی که در مجتمع پرورش آبزیان این شهرستان است بتوانیم ۸ واحد را هر چه زودتر راه اندازی نماییم.
وی گفت: با توجه به انتقاد نتایج تحقیقاتی و عرصه تولید در سطح حدود یک هکتار هم بصورت پرورش گلخانه ای و عملکرد ۲۷۰ تن در هکتار قطعاً می تواند تحول بسیار خوبی را در پرورش آبزیان در استان ایجاد کند و مصمم هستم که بتوانم شهرستان بافق را به عنوان یکی از قطبهای تکثیر بچه ماهی و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور نام برده و از این فرصت و شرایطی که فراهم است، استفاده ببریم.
سجادی پور ادامه داد: ما در سال گذشته در مجموع بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بلا عوض را در سطح استان پرداخت کردیم که در سیستم های قطره ای به ازای هر هکتار تا ۱۰ میلیون تومان بصورت بلا عوض پرداخت می کنیم و لوله گذاری را در هکتاری حدود ۵/۴ میلیون تومان پرداخت می کنیم و پروژه ای که امروز در شهرستان بافق به بهره برداری رسید در مساحت ۱۱۳ هکتار بود که در مجموع دولت حدود ۶۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نمود و مابقی آورده خود بهره برداران حدود ۱۵ % بود.
وی افزود: جای خوشحالی است که امروز خود بهره برداران بیان می کنند که راندمان آبی آنها بنحو چشم گیری بیش از ۶۵ % تا ۷۰ % پیشرفت داشته است.
سجادی پور در پایان گفت: از همه بهره برداران می خواهیم مراجعه کنند و از این خطوط اعتباری که دولت فراهم نموده نهایت استفاده و بهره را ببرند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی