فروش روزانه ۸۰۰گرم طلا در بافق

به گزارش هفته نامه افق کویردراین شماره به سراغ وحید تفکری رییس اتحادیه طلاوجواهرات در بافق رفته ایم و از بازارطلا و دلار در بافق به گفتگو پرداخته ایم.
طلافروش بافقی با ۱۵ سال سابقه، در خصوص اینکه چرا صرافی در بافق نیست و جمع گردیده است اظهارداشت:واقعیت این است که من در این باره خدمت فرمانداربافق مهندس زاده رحمانی هم رفته ام و مشکل را مطرح نمودم که بافق صرافی ندارد و برخی افراد بخاطر یک، صددلاری مجبورند برای فروش به یزد بروند و برخی افراد بخاطر کهولت سن نمی توانند به یزد مراجعه داشته باشند که نزد ما می آیند و ما شرمنده آنها می شویم.
وحیدتفکری افزود: به ما اعلام شده است که خرید و فروش دلار نداشته باشیم که ما از فرماندار بافق خواستار تعامل گردیدیم که وی به ما اعلام نمود یک نفر در حال گرفتن مجوز صرافی در بافق می باشد.
وی ادامه داد:فکر نمی کنم گرفتن مجوز صرافی در این شرایط به این راحتی باشد چون باید نزدیک به ۵ میلیارد تومان ضمانت بانکی مهیا شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر در بافق بیان داشت:ما قبل از عید هزار و ۲ هزار دلار برای مشتریان خرید و فروش داشتیم ولی از شب عید که به ما نامه دادند که فروش نداشته باشیم، دیگر خرید و فروش دلار صورت نگرفته است.
تفکری از مشکلاتی که حجاج بافق با آن مواجه بودندبیان داشت: در مردادماه زائرین خانه خدا،نزد ما می آمدند و اعلام می کردند که به یزد رفته ایم و دلار موجود نداشته اند که به آنها بدهند و بصورتی پاس کاری صورت می گرفته است که خیلی از آنها مجبور شدند برای خرید دلار به تهران بروند.
رییس اتحادیه طلا و جواهردر بافق در خصوص این که چرا در یزد خرید و فروش آزاد است ولی در شهرستان بافق مجوز نمی دهند پاسخ داد: افرادی که در یزد هستند مجوز از قبل دارند و با توجه به اینکه شهر توریستی می باشد بازرگان زیاداست و پولی هم برای کشورهای خارجی دارد. به ما هم مجوز می دهند اما در اینجا با وجود اجار ه های بالا و کمبود توریستی که بخاطر حاشیه سازی ها در کویر با آن مواجه شدیم دیگرصرفمان نمی کندو با توجه به کمبود کارخانه صرف بر این نیست اما شهرهایی هستند که در کنار طلا فروشی خرید و فروش دلار هم انجام می دهند.
وی در خصوص دینار بیان داشت: درحال حاضر مردم شهرستان بافق با مشکل روبرو هستندپیرمردی نزدمن آمدکه ۲ روز است به یزد می روم و در صف انتظار می نشینم که روز اول که مراجعه داشته است زمانی که ۳ نفر جلو وی قرار داشتند به وی اعلام شده که دینار به اتمام رسیده است و با مراجعه دوم هنگامی که دینارها را آوردند یک نفر تمام دینارها را خریده است و باز دست خالی به بافق برگشته است.مردم به کربلا می خواهند بروند با مشکل دینار هم مواجه هستند چندین سال دینار را به قیمت سایت و استان خرید و فروش می کردیم که تمامی مراجعه کنندگان راضی بودند.
زرگر بافقی در این اوضاع اقتصادی از استقبال مردم بافق در خرید طلا گفت: مردم بسیار زیاد سفارش داشته اند و برخی روزها ۷۰۰ الی ۸۰۰ گرم هم فروش طلا آب شده و سکه داشته ایم و دیگر مردم اعتماد نمی کنند که پول نقد پس انداز کنندواکثریت به سکه،طلای آب شده و دلار روی آوردندوچون ما دلار خرید و فروش نداشتیم متقاضیان زیادی درخرید سکه و طلای آب شده داشته ایم.
وی درپایان ازمسئولین درخواست کرد:اجازه خرید وفروش را به ما بدهنددرحدی که کارمردم راه بیافتدوفکر نکنندکه آنهاراسرکارگذاشته ایم وما قول می دهیم بازار اقتصادی دلار را هم نزنیم .

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی