رییس صنعت ، معدن و تجارت پاسخ می دهد

به گزارش هفته نامه افق کویر ولی ا… رنجبررییس اداره صنعت،معدن وتجارت بافق به پیامک‌های درج شده درشماره ۸۵۶ افق کویرپاسخ داد:
افق کویر: درخصوص بازرسی نانوایی ها و نظارت به وزن نان و… توضیحاتی ارائه بفرمایید:
درشهرستان بافق ۴۹ پروانه صنفی درخصوص واحدهای نانوایی صادرشده است که تمامی درسطح شهرستان فعال هستندوازاین تعدا ۱۱ نانوایی آزادپزوبقیه بصورت مستمرفعالیت دارندوماهانه کلیات،درکارگروه مطرح می شودوهرگونه تصمیم گیری درحوزه آردونان صرفا ازطریق این کارگروه صورت می گیردوما یک بازرس مختص واحدهای نانوایی با توجه به اهمیت این موضوع اختصاص داده ایم و به شکل روزانه نانوایی ها مورد بازرسی قرار می گیرند. وزن چانه شاید اولین موضوعی است که در هر بازرسی به آن توجه می شود و جدا از آن بازرسی،گشت های مشترکی باحضورتعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، فرمانداری و شبکه بهداشت ودرمان به شکل ماهانه و بعضا ۲ هفته یک بار انجام می گیردوکار بازرسی هایی را که صورت گرفته است را کنترل می نماییم و از شهروندان می خواهیم بصورت موردی نانوایی را به مامعرفی کنند و اگر تمایل به معرفی خود ندارند می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.
افق کویر: شنیده شده است درفروشگاه زنجیره ای بافق اجناس دو برابرقیمت حساب مشتری می گردد و آیا فروشنده موظف است که در صورت درخواست خریدار به وی فاکتور ارائه دهد،دراین زمینه نحوه بازرسی چگونه صورت می گیرد؟
بازرسی از واحدهای صنفی انجام می شودوماهیچگونه مماشاتی بامتخلفین نداریم، درصورتی که تخلفی اعلام شودجهت بازرسی به تعزیرات ارجاع داده خواهد شدو فروشگاه ها موظف هستند که فاکتور ارائه دهند و اگر واحدی از ارائه فاکتور امتناع نمایدطبیعتاً به عدم تخلف فاکتورگزارش آن به تعزیرات حکومتی ارائه داده می شود.
افق کویر: چرانمایشگاه پاییزه دربافق برگزار نگردیده است ؟
برگزاری نمایشگاه همزمان با ایام محرم شده بودکه تصمیم برآن شددرمهرماه برگزارنماییم که زمان برگزاری نمایشگاه از ۲۴ مهرتا پایان مهرماه خواهدبود.
افق کویر: درپیامک هامردم معترض به جمع آوری جمعه بازار ازمبارکه شده اندعلت چه بوده است؟
جمعه بازار ازمبارکه به تفرجگاه آبشار که مکانی بهتر می‌باشد منتقل گردیده و تعطیل نشده است.
افق کویر: درخصوص گزارش تخلف لوازم التحریری دربافق شهروندی پیامک ارسال نموده است مبنی براین که:تنهایک موردتخلف دربافق وجود نداردوبایدگفت۱ الی ۲ موردتخلف صورت نگرفته است و تمامی متخلف هستند،در مورد این پیامک،چه توضیحاتی دارید؟
روزی که بازرسی از کتابفروشی ها صورت گرفته است و مغازه داران به ما فاکتور ارائه دادند تنها یک تخلف مشاهده شده است وشهروندان باید موارد را بصورت موردی به ما اعلام نمایندکه حتما مورد بررسی قرار خواهیم داد.
افق کویر: شهروندی اعلام نموده که تفاوت قیمت در بافق بالا می باشددر این خصوص توضیح دهید؟
مطالبه به حقی است و ما تلاش می کنیم از تمام ظرفیت هایمان استفاده کنیم تا بتوانیم نظارت دقیق انجام دهیم .
افق کویر: علت قیمت بالای میوه در بافق چیست؟
قیمت میوه هابه شکل روزانه اعلام می شود و مابراساس همان قیمت موردبازرسی انجام می دهیم.دربحث قیمت میوه چون مطالبه عمومی مردم می باشد درهفته از کلیه واحد های صنفی بازرسی صورت می گیرد وعمدتاً نرخ سودمصوب غیرازچندکالا که ۲۵%است بقیه ۳۰ الی ۳۵ درصد می باشد.و براساس فاکتوری که مغازه دار ارائه می دهدونرخ نامه ای که دراختیارماست اگر تخلف صورت گرفته باشدقطعاً برخوردخواهد شد.
افق کویر: پاسخ شمادراعتراض چندشهروند بافقی پیرامون گران شدن لبنیات محلی در سطح شهرستان بافق چیست؟
قیمت برای افرادی که لبنیات محلی درشهرستان بافق عرضه می کنند با قیمت درسطح استان برابری داردو حدود ۲ ماه می باشدکه با افزایش قیمت مواجه شدیم و در۲هفته گذشته شیرمبلغ ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است که ازمبلغ ۲هزار ۲۰۰ تومان به ۲ هزار ۳۰۰ تومان افزایش یافته است.
افق کویر: صحبت پایانی شماباشهروندان درخصوص نظارت و بازرسی درسطح شهرچیست؟
وظیفه مااین است که مردم دغدغه ای برای خرید کالاهای خصوصی نداشته باشند.اصناف تلاش خود را داردوماهم نظارت داریم و از مردم خواستاریم جهت نظارت بهترو موثرترحتما به ما کمک کنند و درصورت مشاهده تخلف بلافاصله با سامانه ۱۲۴ به ما اطلاع دهند.که قطعاً درهمان روز آن واحد صنفی را مورد بازرسی قرارخواهیم داد.

الهام نصیرزاده 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی