کشمکش تمام نشدنی والدین با رانندگان آژانس

 

به گزارش هفته‌نامه افق کویر‌، با آغاز سال تحصیلی یکی از دغدغه های والدین آژانس مدارس می‌باشد. در این گزارش به سراغ والدین و راننده های آژانس رفته و گزارشی در این خصوص تهیه شده است.
فتوحی یکی از خانواده‌های معترض به عملکرد رانندگان آژانس گفت: به علت مسافتی که میان مدرسه فرزندم و منزل وجود دارد؛ چندین سال است از آژانس استفاده می‌نمایم؛ متأسفانه درطی این سالها از هیچ راننده‌ای راضی نبودم.
وی افزود: بیشتر رانندگان با سرعت زیاد رانندگی می‌کنند؛ چندین بار همسرم آنها را تعقیب نموده و تذکر داده است؛ اما فایده‌ای ندارد.
“زارع” یکی دیگر از والدین گفت: من و همسرم کارمند هستیم؛ مادرم صبح‌ها فرزندم را تحویل راننده می‌دهد و همیشه با یک خودرو که ظرفیت آن تکمیل شده است مواجه می‌گردد. بیشتر سرویس‌ها چنین وضعیتی دارند.
رنجبر مادر یکی ازدانش آموزان دوره متوسطه بیان داشت: دخترم ۱۵سال دارد و همیشه معترض است که چرا راننده با موبایل هنگام رانندگی صحبت می‌کند؛ فرزندم واهمه زیادی از تصادف دارد.
وی افزود: مشکلات بسیار است؛ سرعت بالا، تعداد زیاد سرنشین، صحبت کردن با موبایل، حتی پیاده کردن بعضی از فرزندان سرکوچه‌هایشان به دلیل خاکی بودن یا عجله داشتن، از مشکلات اساسی اکثریت خانواده‌ها می‌باشد.
رنجبرادامه داد: نظارتی بر روی آژانس ها، بالأخص بانوان نیست، حتی برخی رانندگان مرد یا زن بیش از ۴۲۰۰ تومان کرایه دریافت می‌کنند.
در ادامه گفتگوی هفته نامه افق کویر را با چند نفر از رانندگان آژانس می خوانید:
یکی از رانندگان که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: از نظر والدین برایشان فرق ندارد که فرزندانشان صندلی جلو یا عقب ماشین بنشیند یا از نظرتعداد سرنشین جایشان تنگ باشد، ولی ما طبق ظرفیت خودرو که ۴ نفر سرنشین می‌باشد، بیشتر سوار نمی کنیم؛ مگر این که دانش آموزان ابتدایی باشند ۵ نفر مسافر سوار می‌کنیم.
فروزانی یکی دیگر از رانندگان گفت: بچه‌ها را از درب منزل سوار نموده و درب مدرسه تحویل می‌دهیم، حتی برای پیش‌دبستانی‌ها که خردسال هستند منتظر می‌مانیم تا وارد منزل شوند.

وی افزود: از برخی خانواده‌ها خواهش داریم که برای یک بار هم شده است در طول سال سرویس فرزندانشان را مورد بررسی قرار دهند و مشاهده کنند فرزندانشان با چه فردی به مدرسه می‌رود و از نظر نشستن جای بچه‌ها مناسب باشد.

راننده دیگری افزود: در مورد سرعت نیز در شهر با سرعت ۵۰ کیلومتر رانندگی و در کمربندی با سرعت ۶۰ کیلومتر سرعت داریم.

الهام نصیرزاده

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در