برای حل مشکلات مالی شهرداری بافق : چشم امید شوراییان به راه اندازی طرح گندله

به گزارش هفته نامه افق کویر،«محمد رنجبر» رییس شورای اسلامی شهرستان بافق در نشست این شورا با خبرنگاران به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار افق کویر پاسخ داد.

ظرف ۳ سال خط ایجاد کنسانتره در معدن شمالی

افق کویر: کارگران معدن میشدوان ۴ ماه است که اخراج شده اند و بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند و در حال حاضر حقوق معوقه را دریافت می‌نمایند؛ در این باره توضیح دهید؟

تعدادی از معادن که به سه شرکت سنگ آهن، مبین و چادرملو واگذار شده است، شرکت مشترکی به نام کنسرسیوم تشکیل داده ‌‍‌و صورتجلسه‌ای در دفتر مهدی کرباسیان با حضور اعضاء شورا شهرستان و نماینده مردم در مجلس تنظیم و قرار بر این شد که یک خط کنسانتره ۲ میلیون تنی در کنار معدن(آنومالی) شمالی ظرف مدت ۳ سال به بهره‌برداری برسانند و در صورت بکارگیری نیروی جدید حتما از افراد بومی استفاده کنند. در ادامه تعهد دادند؛ اگر نیرویی اخراج و یا نیروی بومی به کار گرفته نشد به اداره کار مراجعه کنند و سپس به دفتر نماینده منعکس و عدم تعهدات پیگیری شود.

حسابرس میزان بدهی های معادن را مشخص می کند

افق کویر: موضوع مطالبات از سنگ آهن به کجا رسیده است؟

طبق حکمی که از دیوان محاسبات ابلاغ شده تمام معادن چه خصوصی و چه دولتی بایستی نسبت به پرداخت ۲ درصد از محل فروششان به شهرستان اقدام کنند؛ اخیراً یک حسابرس انتخاب شده که میزان بدهی همه معدن ها را استخراج می‌کند که انشاا… ابلاغ و اقدام می شود.

حل مشکلات مالی شهرداری منوط به راه اندازی طرح گندله

در ادامه « حسن محمدی» رییس شورای اسلامی شهر هم این گونه پاسخ داد:

افق کویر: با وجود تصادفات زیاد در جاده باقرآباد، چه زمانی این جاده تعریض و ساماندهی می‌شود؟

متأسفانه کمبود بودجه یکی از عمده ترین مشکلات این جاده است؛ بنابراین منتظر هستیم تا سنگ آهن گندله را راه اندازی کند و مشکلات مالی حل شود؛ اما در رابطه با تحویل زمین معوضی، قیمت گذاری منطقه خیلی بالا است و برای  تعیین ارزش واقعی زمین ها به یک فرجه زمانی نیاز است.

واگذاری محدوده بلوار کشاورز کمربندی به اداره راه

افق کویر: چرا انتهای بلوار کشاورز محدوده اتصالی بلوار به کمربندی طرحی وجود ندارد تا جهت عبور و مرور خطرساز نباشد؟

این طرح در حیطه شهرداری نیست.شهرداری آسفالت، بلوک گذاری و روشنایی آن را انجام داده است؛ اینجا سه سال پیش به عهده اداره راه گذاشته شده است.

نباید برای کشاورزی و صنعت برداشت آب  ممنوعه باشد

افق کویر: چرا برداشت آب شور کشاورزی در منطقه بافق(درانجیر) ممنوع شده است؟

در سال ۱۳۹۳ در حوزه دشت حسن آباد بافق، حفر چاه و کشیدن آب شور را ممنوع اعلام کردند؛ ولی در منطقه خرانق ممنوع نیست. نسبت به این موضوع اعتراض کردیم؛ حتی با رئیس شرکت آب منطقه‌ای مطرح و کتباً دلایل را از وی استعلام کردیم. وی به طور شفاهی اعلام کرد: اینجا شیب همه منطقه‌ها است، حتی از خرانق به طرف دشت حسن آباد شیب دارد و این بر عهده نظر کارشناسی است که آیا شیب خرانق به طرف دشت حسن آباد هست یا خیر؟ به نظر ما هم برای کشاورزی و هم برای صنعت نباید ممنوعه باشد.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام