آموزش آشپزی با گوشت مرغ (۸ اشتباه رایج)

دلایل بسیار زیادی برای محبوب بودن طعم مرغ وجود دارد. بیشتر افراد به دنبال مرغ بدون استخوان و سینه مرغ بدون پوست می گردند تا بتوانند وعده غذایی خود را آماده سازند.
مرغ یک غذای مقوی است و تقریبا می توان آن را با هر ماده ای ترکیب کرد. اما باید به هنگام تهیه و آماده سازی آن نکاتی را مدنظر داشته باشید. مرغ خام می تواند در صورتی که مراقبت خاص و ویژه از آن انجام نشود مضر باشد.
با اجتناب از اشتباهاتی که در این مقاله بیان می کنیم می توانید در وعده های بعدی خود مرغ خوب و خوشمزه ای را تدارک ببینید.
آماده کردن گوشت مرغ خام
۱٫ مرغ را برای مدت زمان طولانی در فضای بیرون از یخچال نگه می دارید:
بیشتر افراد مرغ را برای مدت زمان طولانی روی کانتر اشپزخانه قرار می دهند و اصلا یادشان می رود که باید آن را آماده کنند. اما شما باید با مرغ رفتار بهتری داشته باشید.
گوشت در دمای اتاق می تواند باکتری های مضری را تولید کند و اگر این مرغ بعدا مورد استفاده قرار گیرد می تواند باعث بروز بیماری های مرتبط با غذا و مسمومیت های غذایی شود. در عوض بهتر است مرغ را در فریزر نگهداری کنید و بعد از اینکه خرید کردید آن را در یخچال بگذارید. تنها زمانی که قصد دارید آن را بپزید از یخچال خارج کنید.
اگر مرغ شما منجمد است دو روز قبل از پختن آن را در فریزر بگذارید.
۲٫ مرغ را به درستی ذخیره و نگهداری نمی کنید:
فکر می کنید مرغ بدون نگهداری در قفسه های فریزر باقی می ماند؟ اگر اینگونه فکر می کنید بهتر است در رفتار خود کمی تجدید نظر کنید. آب مرغ خیلی سریع از آن خارج می شود و در ظرف می ریزد. اینکار می تواند باعث آلودگی محیط شود. در عوض می توانید مرغ را در یک بشقاب قرار دهید و روی آن را بپوشانید و در قفسه پایینی فریزر نگهداری کنید.
۳٫ مرغ را قبل از پختن می شویید:
برخلاف باور عموم، مرغ خام نیازی به شسته شدن ندارد. شستن مرغ باعث می شود باکتری های روی مرغ پراکنده شود و به سطح محیط اطراف بچسبد. در این شرایط چنین باکتری هایی نه تنها از روی مرغ تمیز نمی شود بلکه به سایر سطوح نیز انتقال می یابد. در عوض بهتر است مرغ را نشویید. مرغ را به طور مستقیم بپزید.
آشپزی با گوشت مرغ
۴٫ مرغ را به درستی طعم دار نمی کنید:
اگر بتوانید مرغ را به درستی طعم دار کنید می توانید از طعم آن لذت ببرید. در حقیقت، این فرایند یکی از روش های آسان برای ترد کردن گوشت و طعم بخشیدن به آن است. با اینحال قرار دادن مرغ روی کانتر آشپزخانه برای مدت زمان طولانی نیز خطرناک است و می تواند محیط گرمی را برای رشد باکتری ها فراهم کند. بعد از اینکه مواد طعم دار کردن را روی گوشت مرغ اعمال کردید دوباره از آن استفاده نکنید.
پیشنهاد امروز
می توانید مرغ را در ظرف پلاستیکی طعم دار کنید و آن را در یخچال بگذارید.
بعد از اینکه کارتان تمام شد ماده طعم دارکننده را دور بریزید.
۵٫ دوباره از ابزارهایی که با مرغ خام در تماس بوده استفاده می کنید:
اگر آشپز ماهری باشید در مورد چند وظیفگی حتما اطلاعاتی دارید. شما باید در مواقعی که سرتان شلوغ است چند کار را هم زمان انجام دهید، کتری را بجوشانید و در عین حال سبزیجات را خرد کنید. زمانی که صحبت از آماده کردن مرغ به میان می اید ممکن است خطر انتقال مواردی همچون سالمونلا به سایر وسایل وجود داشته باشد.
برای اینکه از بروز چنین شرایطی جلوگیری کنید، همه وسایلی که برای آماده سازی مرغ مورد استفاده قرار می دهید را دوباره استفاده نکنید. در عوض می توانید وسایلی که در تماس با مرغ بوده است را خوب شستشو دهید و سپس از آن ها استفاده کنید.
۶٫ اجازه می دهید مرغ خام با سایر غذاها در تماس باشد:
برای آن هایی که در اشپزخانه های کوچک کار می کنند تخته برش ممکن است فضای کمی داشته باشد. در این شرایط فرد برای اینکه از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرد از تخته برش یکسانی برای بریدن مرغ و سایر مواد همچون کاهو استفاده می کند.
متاسفانه در این شرایط آب مرغ وارد تخته برش می شود و می تواند سایر مواد غذایی را نیز آلوده سازد. در عوض بهتر است مرغ خام را نزدیک سایر مواد قرار ندهید و آن را در ظرف جداگانه ای آماده نمایید.
۷٫ فراموش می کنید دستان خود را بشویید:
دستان شما به هنگام آماده سازی پروتئین و طعم بخشیدن به آن بهترین ابزار خواهد بود. اما مراقب این موضوع باشید. زمانی که دست با آب مرغ تماس پیدا می کند ممکن است آلودگی موجود را به سایر مواد نیز انتقال بدهد. در این شرایط بیشتر بخش های اشپزخانه و حتی منزل با باکتری های مضر پوشانده می شود.
بعد از اینکه مرغ خام را آماده کردید چیزی را لمس نکنید. مطمئن شوید که دست خود را می شویید. این تکنیک به شما کمک می کند در مدیریت مرغ تنها از یک دست کمک بگیرید. در چنین شرایطی دست دیگر شما برای برداشتن وسایل دیگر یا روشن کردن اجاق گاز آزاد خواهد بود.
۸٫ برای ماه ها از اسفنج یکسانی استفاده می کنید:
ممکن است زمانی که ابزارهای در تماس با مرغ را می شویید احتیاط کافی به خرج دهید اما ایا به فکر تمیز کردن اسفنجی که برای اینکار استفاده کرده اید هستید؟ معمولا بیشتر افراد فکر می کنند که نیازی به تعویض اسفنج ندارند اما این ها محل خوبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها هستند به خصوص اگر از این موارد بر روی ابزار دیگر استفاده کنید.
اسفنج خود را هر روز به کمک مایع ظرفشویی شستشو دهید. اسفنج را هر دو الی سه روز یکبار عوض کنید . این موضوع به مدت زمانی که اسفنج با مرغ و سایر مواد در تماس بوده بستگی دارد. در طول زمان این موضوع به یک عادت مفید تبدیل می شود و می توانید به راحتی اینکار را به طور خودکار و بدون نیاز به تذکر دیگران انجام دهید.
در چنین شرایطی می توانید مطمئن شوید که مرغ آماده شده سالم است و مشکلی در تهیه آن وجود ندارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در