بهاباد در آینده قطب رشته های انفرادی استان یزد

این هفته به سراغ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهاباد رفتیم و در مورد فعالیت های ورزشی که در این چند سال انجام داده است با وی گفتگویی کردیم.
افق کویر:خودتان را معرفی کنید و چند سال سابقه ورزشی دارید؟
“حمید فاضلی پور””، متولد۱۳۶۷، فوق لیسانس فیزیولوژیست تغذیه ورزشی از دانشگاه گیلان هستم . دوسال نماینده بخش آسفیج، ۹سال رئیس هیئت شنا ،مربی و نجات غریق بودم. یک سال است رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهاباد می باشم.
در ورزش همگانی و بحث ساماندهی استعداد جوانان رتبه اول استان را داریم

افق کویر:درباره ورزش شهرستان بهاباد چه فعالیت هایی انجام داده اید؟
۲۵ هیئت فعال در سطح شهرستان داریم. باتوجه به سند راهبردی ورزش استان تاکیدمان روی رشته های انفرادی و رزمی بوده است. در طول این یک سال رتبه ورزشی شهرستان ۳ رتبه نسبت به قبل، در بین شهرستان های دیگر استان بالاتر آمده است .
در ورزش همگانی و بحث ساماندهی استعداد جوانان رتبه اول استان را داریم . تعداد اعزام نفرات به مسابقات کشوری ۳ نفر و تعداد اعزامی مسابقات استان ۲۷ نفربوده است. تیم فوتسال برای لیگ استان آموزش داده ایم. مسابقات تورنومنت(مسابقه بین چند تیم) در شهرستان برگزار کردیم. ۲۹ هفته متوالی همایش پنج شنبه های بدون خودرو را برگزار نمودیم. بیشترین همایش پیاده روی و پرشورترین همایش ها را در سطح استان داریم.
در طول این یک سال توانستیم ۸ رشته ورزشی به شهرستان بهاباد بیاوریم
افق کویر: در ورزش همگانی چگونه به این جایگاه رسیده اید؟
ورزش همگانی پایه ورزش های قهرمانی است. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم ورزش را همگانی کنیم ورزش شهرستان ناخواگاه پیشرفت می کند.قبلا ۱۷ هیئت ورزشی داشتیم و در طول این یک سال توانستیم ۸ رشته ورزشی به شهرستان بیاوریم . از جمله این رشته ها : تیراندازی با کمان با مربیگری آقای پاکزاد و سمانه رمضانپور،رشته تکواندو که مهندس سررشته دار ریئس هیئت ، استاد علیزاده مربی تکواندو ، رشته وشوو مربیگری خانم نیک افروز که رتبه های خوبی در استان کسب کردیم و حتی انتخاب کشوری نیز داشتیم.رشته ژیمناستیک را از پایه شروع کرده ایم. در رشته بوکس از مربی بافق آقای فرهادی استفاده می کنیم.در رشته فوتسال با مربیگری خانم قاسمی برای بانوان فعال هستیم و ۳ نفر از بازیکنان برای تیم استان انتخاب شدند .و در این رشته آقایان نیز در لیگ استان شرکت می کنند .
برای ورزش همگانی ،با همکاری رئیس این هئیت “محمد حسن شیخ زاده” هرهفته میزبانی را برعهده یک اداره گذاشتیم و آنها با مناسبت هایی که در تقویم است همایش را با تبلیغات فراوان برگزار کردند وجوایز خوبی به برندگان دادند.
بهاباد بالاترین تعداد ستاد ساماندهی در استان
افق کویر: در بحث ورزش جوانان چه فعالیت هایی داشتید ؟
فعال در زمینه جوانان داریم که در آسیب های اجتماعی و محیط زیست کار می کنند. (سازمان مردم نهاد)NGO ما دو
این سازمان با طرح هایی که داشت توانست اعتبار خوبی کسب کند. ما کارگاه های مهارت زندگی با موضوع ازدواج جوانان درکل روستا ها اجراکردیم . با ۱۲ کارگاه در طول یک سال ۱۲ ستاد ساماندهی درست شد که بالاترین تعداد ستاد ساماندهی در استان بوده است.در زمینه اعتبارات، ورزش همه جا در اولویت نیست. از اعتبارات شهرستان یک درصد به ورزش تعلق می گیرد که واقعا خیلی کم است.
معادن حمایتی از اداره ورزش و جوانان نمی کنند
افق کویر: چرا از معادن و صنایع شهرستان کمک نمی گیرید؟
۲۳ معدن فعال داریم. تمام این معادن مثل: آهن ، زغال سنگ مواد خود را بصورت خام می فروشند و به همین دلیل سود آن چنانی ندارد و هیچ کدام از اداره ورزش و جوانان حمایت نمی کنند.
افق کویر: آیا با فرماندار این مسئله را مطرح کردید؟
بله، حتی از طریق شبکه استانی هم مطرح کردم. ولی به جایی نرسیدیم.
در شهرستان سالن انفرادی نداریم
افق کویر: چند سالن ورزشی در سطح شهرستان وجود دارد؟
دو سالن ورزشی داریم که زیر نظر اداره ورزش و جوانان می باشد در مورد مکان های ورزشی وضعیت خوبی نداریم. ما کمتر از ۳۰ سانتی متر مربع برای هر نفر داریم که شاخص کشوری یک متر است . در شهرستان سالن انفرادی نداریم. در بخش احمد آباد دو سالن داریم. در بخش اسفیج سالنی نداریم.
افق کویر: آیا ادارات دولتی برای خود سالن اختصاصی دارند؟
فقط آموزش پرورش یک سالن کوچک دارد که برای رشته ها ی پینگ پونگ مناسب است. حوزه مقاومت یک سالن داردکه به ما اختصاص نمی دهد.
می خواهیم بهاباد را، به قطب رشته‌های انفرادی در استان تبدیل کنیم
افق کویر: چه برنامه هایی برای ورزش بهاباد در آینده دارید؟
می خواهیم بهاباد را به قطب رشته های انفردادی مثل: تکواندو، تیر اندازی با کمان، بوکس، اسب سواری، وشوو، کنگ فو، ژیمناستیک، شنا برای بانوان و آقایان در استان تبدیل کنیم.
افق کویر: چرا به سمت ورزشهای گروهی نمی روید؟
فوتبال چون ورزش گروهی است به تدارکات و زیر ساخت های زیادی نیاز دارد و ما این زیر ساخت ها را نداریم. و طبق سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان کشور باید در۱۰ رشته انفرادی که آمایش بندی کردند، فعالیت کنیم.
این وضعیت ما به دلیل اهمیت ندادن به رسانه می باشد
افق کویر: سند راهبردی شهرستان بافق چگونه می باشد ؟
بافق هم مانند بهاباد است. ولی بافق و اردکان از لحاظ زیر ساختی وضعیت خوبی دارند.در بهاباد با وجود معادن زیاد بدلیل خام فروشی اعتباری در مورد حمایت معادن نداریم. قبلا من روابط عمومی بهاباد کار می کردم که بالاترین خبرها و بالاترین تعداد عضو در کانال روابط عمومی را داشتم. این وضعیت ما به دلیل اهمیت ندادن به رسانه می باشد.
ورزش در ردیف آخر اعتبارات قرار دارد
افق کویر: چه درخواستی از مسئولین دارید؟
در شهرستان همه تلاش خود را می کنند، ولی دستمان خالی است. بیشتر اولویت اعتبارات ما به آب اشامیدنی و راه و گاز اختصاص داده می شود که ورزش در ردیف آخر اعتبارات قرار دارد.
ورزش باعث شور و نشاط
یک جامعه می شود
افق کویر: صحبت آخر ؟
ورزش مثل یک موجود زنده اهمیت زیادی دارد. ورزش باعث شور و نشاط یک جامعه می شود. به همین دلیل باید از ورزش حمایت بیشتری به عمل آید.
در این جا گفتگو با”حمید فاضلی پور” به پایان می رسد اما نمی توان از حق گذشت که بهاباد با وجود این که چند سالی به شهرستان تبدیل شده است و مساحت آن چنانی ندارد، از لحاظ ورزشی و زیر ساختی پیشرفت قابل توجهی داشته است و این نشان از همدلی و همکاری مردم و مسئولین دارد شاهد مثال آن که در ورزش همگانی این همکاری به وضوح مشخص است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام