نکاتی درباره قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی پلاستیک محسوب می‌شود
بینی یکی از اعضای مهم صورت است که در زیبایی چهره نقش تعیین کننده‌ای دارد. بینی بعضی از افراد به دلایل مختلفی اعم از مادرزادی، ضربه یا شکستگی بد فرم یا نافرم است؛ بنابراین آن‌ها برای ترمیم بدشکلی بینی خود عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی را انجام می‌دهند. جراحی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی پلاستیک محسوب می‌شود که افراد زیادی در سراسرد دنیا آن را انجام می‌دهند.
روش‌های عمل جراحی زیبایی بینی
برای جراحی بینی دو روش بسته و باز وجود دارد که در روش بسته برش خارجی روی بینی داده نشده و تمامی برش‌ها از داخل بینی انجام می‌شود؛ در حالی‌ که در روش باز جراحی از روی پوست جلوی بینی انجام می‌گیرد در روش باز نیز مانند روش بسته هیچگونه جای بخیه یا زخمی روی بینی باقی نمی‌نماند. در روش باز جراحی پوست بینی را از سطح استخوان و غضروف آن جدا کرده تا جراح بتواند تغییرات بینی را انجام دهد و اگر بینی دارای قوز باشد استخوان بالایی بینی تراشیده شده و باریک می‌شود.
تفاوت جراحی زیبایی بینی به روش بسته و باز
هر کدام از روش‌های جراحی زیبایی بینی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند در جراحی زیبایی بینی به روش بسته زمان جراحی کوتاه‌تر است و برش‌ها در زیر پوست زده شده و همین‌طور تورم پس از عمل جراحی کمتر است. از طرفی در روش باز جراحی بینی دید جراح به بافت‌های بینی بیشتر است، غضروف و استخوان بد فرم بینی راحت‌تر تراشیده شده و پروتزهای استخوانی راحت‌تر گذاشته می‌شود.
انواع مدل بینی در جراحی زیبایی بینی
قبل از انجام عمل جراحی زیبایی، مدل‌ دلخواه بیمار توسط او و مطابق با نظر پزشک انتخاب می‌شود. بینی مدل‌هایی مختلفی دارد که از متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به بینی سربالا، بینی صاف یا کلاستیک، بینی رومی و بینی کوچک اشاره کرد.
نکات قبل از جراحی زیبایی بینی
قبل از انجام جراحی بینی باید نکاتی را رعایت کرد تا جراحی زیبایی بینی به بهترین نحو انجام شده و در مدت زمان کم بهبود یابد.
۱)از خودرو داروهای پروفین، آسپرین و قرص‌های مشابه تا یک الی دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی باید خودداری کرد؛ چرا که این داروها میزان خونریزی را افزایش می‌دهند.
۲)به مدت یک الی دو روز قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی باید از مصرف الکل و سیگار و هر گونه ماده اعتیادآور خودداری کرد تا جریان خون در بدن به‌صورت عادی و طبیعی باشد.
۳)هشت ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی بینی برای جلوگیری از رفلاکس معده یا بازگشتن محتویات آن به مری، نباید هیچگونه غذایی مصرف کرد.
جراحی زیبایی بینی به افراد زیر هجده سال توصیه نمی‌شود
سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی
بعضی از جراحی‌های پلاستیک محدودیت سنی دارند که جراحی زیبایی بینی یکی از آن‌ها محسوب می‌‌شود. از آن‌جایی که بافت بینی تا پس از بلوغ هنوز کامل نشده است. جراحی زیبایی بینی به افراد زیر هجده سال توصیه نمی‌شود و معمولا افرادی که پس از سن ۱۸ سال جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند؛ بینی‌شان زودتر ترمیم می‌شود.
نکاتی پس از جراحی زیبایی بینی
پس از اتمام جراحی زیبایی در دوره‌ای به مدت یک الی دو هفته بیمار باید نکاتی را رعایت کند تا دوره نقاهت او سریع‌تر طی شود. به مدت یک روز پس از جراحی زیبایی بینی برای کاهش تورم در قسمت بینی و دور چشم بهتر است از کیسه یخ استفاده شود و همین‌طور به مدت یک هفته بیمار برای بهبود تنفس باید بینی خود را به محلول سرم مخصوص شستشو نماید. از طرفی تا ۱۰ روز پس از انجام جراحی زیبایی بینی از هرگونه انجام فعالیت‌های سخت باید خودداری شود؛ چرا که در این زمان بافت بینی حساس بوده و ممکن است دچار خونریزی شود. همچنین هنگام خواب باید به پشت خوابید تا از هر گونه فشار به بینی جلوگیری کرد.
پزشکان جراحی زیبایی بینی
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تمامی متخصصان زیبایی می‌توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند؛ در حالی که متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک، از جمله پزشکانی هستند که می‌توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند؛ چرا که این پزشکان دوره‌های تخصصی آشنایی با ساختار بینی را طی کرده‌اند و می‌توانند نواقص آن را به خوبی برطرف نمایند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل