کارگران فصلی و ساختمانی هم سبدکالا می‌گیرند

ایسنا| وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی این هفته اعلام کرد که بعد از توزیع بسته حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی، نوبت به بیمه‌شدگان شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی می‌رسد که حقوق زیر سه میلیون تومان دارند.
به گفته شریعتمداری، لیست حقوق این افراد از سوی تامین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه، توزیع سبد کالا آغاز می‌شود.
آنطور که وزیر کار گفته تمام بیمه‌گذارانی که حقوق و دستمزدشان در بخش‌های غیردولتی پرداخت می‌شود ولی تامین اجتماعی لیست بیمه‌شان را دراختیار دارد، سبد کالا می‌گیرند.
تازه‌ترین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد که در پاییز ۱۳۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰.۷ درصد بوده است و این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به روستایی بالاتر است.
این گزارش در بررسی سهم شاغلین ۱۰ ساله و بیشتر با ساعت کار معمول ۴۹ ساعت و بیش‌تر حاکی از آن است که ۳۶.۵ درصد شاغلین به طور معمول ۴۹ ساعت درهفته و بیش از استاندارد کار می‌کنند.

همچنین بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با ۴۹.۹ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و بخشهای صنعت با ۳۲.۹ درصد و کشاورزی با ۱۷.۲ درصد در رده بعدی قرار دارند.

امید علی پارسا ـ رئیس مرکز آمار ایران این هفته سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی از کل بیکاران کشور را ۴۰.۵ درصد اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۵۵۰ هزار شغل طی ۹ ماهه امسال ایجاد شده اما به نسبت برنامه و نیاز کشور که حدود ۹۰۰ هزار شغل است، عقب هستیم..
به گفته وی، بخش اعظمی از جوانان به دنبال استخدام و اشتغال در بخشهای دولتی هستند و ایجاد شغل در کشور به دلیل بروکراسی‌های پیچیده اداری سخت و دشوار شده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در