فرمانده انتظامی استان یزد: نیاز به ایجاد پایگاه پهبادی در بافق وجود دارد

یزد ـ فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به استقرار نیروهای تکاور در کویر به منظور تامین امنیت منطقه گفت: نیاز به ایجاد پایگاه پهبادی در استان یزد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد از شاخص هایی نظیر دارالعباده و حسینیه ایران برخوردار است و با وفاقی که بین دستگاه های امنیتی با مدیریت استاندار وجود دارد، شرایط امنیتی استان خوب است و در بسیاری شاخص ها در شرایط مطلوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل جرائم موفق عمل کرده ایم، عنوان کرد: قالب جرائم استان یزد نشأت گرفته از مجرمان غیربومی که به طور عمده از محورهای ترانزیتی استان در حال عبور هستند، بوده و البته اتباع خارجی به ویژه اتباع غیرمجاز نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

میرحیدری با بیان اینکه نیروی انتظامی استان در مسیر ارتقاء سطح امنیت استان و فراتر از آن امنیت کشور تلاش می کند، افزود: ما استقرار نیروهای تکاور در کویر را داریم اما برای اشراف کامل نیاز به ایجاد یک پایگاه پهبادی است که امیدواریم وزارت دفاع در این زمینه استان را همراهی کند.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: برخی تولیدات وزارت دفاع نیز به دلیل هزینه بالایی که نیاز دارد، برای ما قابل خریداری و تامین نیست اما نیاز ضروری به آنها برای تامین امنیت و جلوگیری از ورود مواد مخدر داریم که امیدواریم وزارت دفاع در این زمینه نیز توجه خاص به استان یزد داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی یزد، نیروهای این استان می توانند به استانهای همجوار در زمان بروز بحران های مختلف کمک کنند بنابراین نیاز به ایجاد یک مرکز ویژه آموزش برای ناجا در استان یزد وجود دارد.

میرحیدری خاطرنشان کرد: مقدمات ایجاد این پادگان فراهم شده و زمینه برای راه اندازی آن در شهرستان بافق وجود دارد اما موانعی در راستای تجهیز این مرکز داریم که امیدواریم وزارت دفاع در این زمینه همراهی کند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی