رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد یزد:تمام سعی ما بر کاربردی بودن دروس است/

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۱۱۰ هزار دانشجو در این مرکز تعلیم دیده‌اند، گفت: نخستین هنرستان بهیاری در یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا احمدزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: آموزش عالی فنی و حرفه‌ای به معنای آموزش فنی و حرفه‌ای پس از دبیرستان است که انعطاف‌پذیر بوده و به دلیل نیاز به نیروی کار بسیار ماهر که مطابق با الزامات زندگی کاری مدرن و تا حدی درنتیجه جهانی‌شدن و تقاضا برای پایداری کار ماهر به وجود آمده است.

وی با اشاره به هدف ایجاد آموزش عالی فنی و حرفه‌ای مبتنی بر ارائه تکنسین‌های حرفه‌ای به بازار کار و اساس آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: مرکز آموزشی سما در سال ۱۳۷۱ با توجه نیاز کشور به مدارس غیردولتی، در یزد راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۱۱۰ هزار دانشجو در این مراکز تعلیم دیده‌اند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد یزد با بیان اینکه در حال حاضر مراکز آموزشی سما به‌جز در مرکز استان در شهرستان‌های مهریز، خاتم، بافق، تفت، میبد و اردکان نیز فعال است، اظهار داشت: در حال حاضر خوشبختانه با فنی و حرفه‌ای استان یزد تفاهم‌نامه‌ای انعقاد شده که بر اساس این تفاهم‌نامه، مدیران ملزم هستند که برنامه‌ریزی کنند تا هر ترم حداقل یکی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای با سرفصل دروس همخوانی داشته باشد تا در پایان مقطع تحصیلی، فارغ‌التحصیل سما علاوه بر مدرک تحصیلی خود، چهار مدرک فنی و حرفه‌ای را نیز اخذ کرده که این امر در بحث مهارت و اشتغال‌زایی بسیار حائز اهمیت و کارگشاست.

احمدزاده با تأکید بر اینکه تمام سعی ما بر کاربردی بودن دروس است، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر درصدد ایجاد رشته‌های جدید نظیر فیلم‌سازی، نقاشی، گرافیک، امور اداری، تأسیسات آسانسور و پله‌برقی، کاردانی فنی ربات در دانشگاه سما هستیم که این رشته‌ها از ترم بهمن‌ماه دانشجو پذیرش کرده است.

این مقام مسئول از راه‌اندازی نخستین هنرستان بهیاری در یزد با توجه به نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به بهیار خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه بهیار با کمبود مواجه است و در حال حاضر تنها یک هنرستان بهیاری در منطقه جنوب شرق کشور و در شهرستان آباده وجود دارد و نیروهای موردنیاز استان یزد نیز از استان فارس تأمین می‌شود؛ لذا درصددیم تا نخستین هنرستان بهیاری در یزد را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به نرخ رشد فنی و حرفه‌ای در استان یزد، عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث می‌شود تا کارآفرینی نیروی انسانی در جامعه ترویج یابد که در این راستا هم رشد اقتصادی و هم رشد اشتغال در جامعه بیشتر می‌شود که در جامعه ما در این راستا توجه کمتری صورت گرفته است؛ درصورتی‌که نرخ رشد فنی و حرفه‌ای در اروپا ۶۹ درصد است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد یزد در پایان از اخذ مجوز در راستای ساخت هنرستان در شاخه تربیت‌بدنی و رباتیک در بخش پسران و گرافیک و عکاسی در بخش دختران خبر داد و گفت: این شاخه‌ها در مهرماه سال ۱۳۹۸ دایر خواهد شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی