عدم شناخت و آگاهی مردم از وجود سرای رحمت

حدیث عباسی| نشست بررسی مشکلات مرکز معلولین و سالمندان رحمت بافق در روز چهارشنبه ۳/۱۱/۹۷ در محل توانبخشی معلولین وسالمندان رحمت بافق برگذار شد
سرای رحمت تنها مرکز نگهداری دائمی معلولین در بافق
موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولین و سالمندان رحمت بافق از مرداد ماه سال ۱۳۹۶افتتاح وبه بهره برداری رسید. پس از تعطیلی مرکز نگهداری معلولین نیلوفر بافق واقع در خیابان شیخ محمدتقی بافقی(خیابان ایستگاه) تمام معلولین به موسسه خیریه سرای رحمت در ابتدای بلوار مبارکه انتقال داده شدند و در حال حاضر در این محل تحت مراقبت هستند. این مرکز ۵۳ معلول را بصورت شبانه روزی نگه داری می کند و تنها مرکزی است که در بافق مسئولیت نگه داری دائمی معلولین را به عهده دارد. ۱۵ نفر از معلولین صاحب خانواده هستند و بقیه نیز بدون سرپرست هستند، وضعیت مالی برخی از خانواده های معلولین آنقدر نامناسب است که در تامین مخارج فرزند خود مانده اند و تمام این مسائل به عهده مرکزی گذاشته شده که امروز دیگر توانی برایش نمانده است.
هزینه ماهانه هر معلول
یک میلیون و پانصد می باشد
حقوق پرسنل، بیمه،هزینه ایزی لایف که در ماه های اخیر یکباره به ۶۵هزار تومان رسیده، خرید دارو که از یک میلیون در ماه به سه میلیون افزایش یافته و سازمان بیمه تامین اجتماعی که بسیاری از هزینه ها را متقبل نمی شود. دولت ماهیانه ۳۳میلیون به مرکز بودجه می دهد در حالی که برای نگهداری از معلولین در ماه بین۶۰تا۶۵میلیون تومان هزینه می شود و این تفاوت قیمت باید از مشارکت های مردمی و کمک مسئولین شهر تامین شود در حالی که متاسفانه در حال حاضر مشارکتها به حداقل رسیده و مرکز دچار مشکلات زیادی شده است. بالاترین شهریه ای که توسط یکی از خانواده ها به مرکز سرای رحمت واریز می شود ۵۰۰ هزار تومان است. برای هر نفر هر ماه به صورت خالص ۶۰۰ هزار تومان هزینه می شود و اگر هزینه های دیگر از جمله نگهداری، حقوق و بیمه پرسنل اضافه گردد هزینه به یک میلیون و پانصد می رسد. ۲۱نفر پرسنل بصورت شبانه روزی مسئولیت نگه داری معلولین را به عهده دارند.
عدم شناخت و آگاهی مردم
از وجود سرای رحمت
این مرکز که توسط مرحوم رحمتی ساخته شده است هنوز با کمک ماهیانه برادران رحمتی اداره می شود. کمک هایی که اگر برای هزینه های جاری خرج نمی شد می‌توانست فازهای بعدی مرکز را راه اندازی کند.
فاطمه حیدری مسئول فنی مؤسسه خیریه سرای رحمت بافق گفت: کاهش مشارکت مردمی را نسبت به گذشته در عدم شناخت و آگاهی مردم از وجود این مرکز می دانم.
وی پس از قدر دانی از مساعدت صورت گرفته،خاطر نشان کرد که هیچکدام از بزرگان شهر تا به حال از سرای رحمت بازدید نکرده است در ضمن وقتی مسئولی سرای رحمت را نمی شناسد من دیگر نباید از عموم مردم توقع داشته باشم، توجه خاصی به این مرکز نمی شود کاش هر از گاهی بازدیدی از،مرکز می کردند و به سفارش مولا علی(ع)سری به یتیمان و بی سرپرستان سرای رحمت می زدند تا در جریان مشکلات قرار گیرند.
حیدری پس از بغض های سنگینی که در گلو دارد از مردم نوع دوست خود طلب کمک می کند، هنگامی که او از نبود گوشت به مدت دو هفته در مرکز صحبت می کند واقعا بسیار دردآور است که چرا در شهر غنی بافق و جایی که مردمانش دستشان به دهنشان می رسد کودکان بیگناهی این چنین در مضیقه باشند. موسسه خیریه سرای رحمت تنها مرکز نگهداری معلولین در بافق می‌باشد و معلولین تحت سرپرستی این موسسه اکثرا بی سرپرست و دارای معلولیت ذهنی و جسمی شدید می باشند،که حتی برای انجام کارهای ساده روزمره نیاز به کمک دیگران دارند.
سرای رحمت نیازمند کمک های مردم خیر و نوع دوست
حیدری خاطر نشان کرد: در این موسسه جهت نگهداری و خدمت رسانی به معلولین ۲۰نفر نیرو مشغول به کار هستند و ساعت کار آن بصورت شبانه روزی است.عمده هزینه های موسسه از محل کمک های مردمی تامین می شود وما برای خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به معلولین بی سرپرست این موسسه نیاز به کمک مردم خیر و نوع دوست داریم.
مسئول فنی مرکز سرای رحمت با تاکید و خواهش از اصحاب رسانه می خواهد تا برای معرفی بیشتر این مکان به یاریش بیایند تا شاید بتوان با همکاری مردم و مساعدت بیشتر مسوولین دغدغه های تامین هزینه های جاری مرکز را حل کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در