عیدی کارکنان «اندکی» بالا رفت

اعلام رقم یک میلیون تومان عیدی کارکنان ازسوی هیأت وزیران که افزایش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به اعلام قبلی را نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین اخبار امروز اقتصادی بود.

امروز در خبرها داشتیم که هیأت وزیران عیدی کارکنان را یک میلیون تومان تعیین کرده است. چند روز قبل هم عیدی کارگران، دو ماه حقوق طبق حداقل دستمزد که یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است، تعیین شده بود. بدین ترتیب عیدی کارکنان یک میلیون تومان و حداقل عیدی کارگران، ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود. امروز هم‌چنین بازار مسکن را رصد کردیم که از افزایش تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ حکایت دارد. ازسوی دیگر، توزیع ایران چک‌های جدید و اعلام این موضوع که خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد از عناوین مهم اخبار امروز بود.

چرخش عیدی کارکنان در مدار یک میلیونی

هیأت وزیران اخیراً مصوبه‌ای داشت که در آن رقم یک میلیون تومانی را برای عیدی کارکنان ثبت و دستگاه‌های اجرایی را موظف به پرداخت در این چارچوب کرد. اگرچه سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه سال جاری به دستگاه‌ها تاکید کرده بود که عیدی را ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر بگیرند اما اخیراً اعلام کرد که با توجه به ضریب مصوبه حقوق به میزان ۱۷۹۷ مبلغ عیدی کارکنان به ۸۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. در حالی این ارقام درنهایت باید به تصویب هیأت وزیران می‌رسید که مصوبه هیأت وزیران در رابطه با عیدی کارکنان با رقم یک میلیون تومانی همراه بود که بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مربیان تئاتر سرود مدارس بافق به آموزش اصولی نیاز دارند

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛” عبدالرضا صباغیان”