۶ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در بافق افتتاح شد

به گزارش همسونیوز به نقل از تسنیم از بافق، جلیل عفتی  در مراسم افتتاح مرکز ویزیت در منزل سالمندان بافق اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز روزانه و ویزیت در منزل سالمندی سبب می‌شود که سالمندان در خانه تنها نمانند و خدمات نیز دریافت کنند.

وی مراکز روزانه سالمندی را محیطی مأنوس برای سالمندان دانست و گفت: این مراکز سبب می‌شود سالمندان از انزوا خارج شده و حضور و نقش بیشتری در فعالیت‌های سالمندی داشته باشند.

وی در ارتباط با طرح ویزیت در منزل سالمندان با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند بخش زیادی از مشکلات سالمندان را برطرف کند گفت: در این طرح تیمی متشکل از پزشک، روانشناس، پرستار، کاردرمانگر، گفتار درمان و مددکار در منزل به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به سالمندان می‌پردازند و نیازی به مراجعه سالمند به مراکز توانبخشی و سالمندی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: سالمندان پذیرش شده در مرکز بعد از گذراندان کمیته (ICF)- بررسی و شناسایی توانایی‌ها و آسیب‌های جسمی و روحی از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

عفتی در ارتباط با مراکزی که امروز در این شهرستان افتتاح شد، گفت: این ۶ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان بافق شامل مرکز ویزیت در منزل سالمندان آفتاب بافق، کارگاه حمایتی دستان پرتوان، مرکز مشاوره ژرفا و ۳ مهد کودک و روستامهد هستند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با ارائه خدمات جامعه هدف بهزیستی، این اداره کل تنها نهادی نیست که باید خدمات‌رسانی کند بلکه باید یک همکاری و همراهی در این زمینه داشته باشند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی