امروز آخرین مهلت برای ثبت نام بسته حمایتی

اقتصادنیوز: بسته حمایتی دولت به کارگران با درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان اختصاص می‌یابد و افرادی که دارای این شرایط هستند، ولی بسته را دریافت نکرده اند، امروز (چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه) آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی است

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، طی دی ماه سال جاری رئیس سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد تومان برای بسته حمایتی کارگران بیمه تامین اجتماعی ابلاغ کرد که این مبلغ برای هر خانوار ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده، در ۲۵ دی ماه به حساب این سازمان واریز شد.
براساس این ابلاغیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است تا اطلاعلت هویتی خانوار‌های با درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه را شناسایی و اطلاعات آن‌ها توسط وزارت کار به این سازمان ارسال می‌شود؛ معادل ریالی سبد حمایتی غذایی را ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان به حساب مشمولین واریز و گزارش پرداخت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.
به علاوه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شاغل و بازنشسته را در نظر بگیریم ۱۱.۵ میلیون نفر بیمه شده و از طرفی ۳.۵ میلیون نفر هم بازنشسته داریم که از این تعداد تنها ۷.۵ میلیون نفر مشمول بسته حمایتی می‌شود و سهم هر یک از ایم افراد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.
این در حالی است که آمار تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد آمار مشمول تأمین اجتماعی درآمدی کمتر از ۳ میلیون تومان دارند.
همچنین بانک‌های اطلاعاتی متعددی برای شناسایی این افراد در اختیار دولت است قطعاً نیاز آن‌ها به بسته سبد حمایتی به مراتب بیشتر از سایر کارگران است. اما با توجه به کندی در روند کار دولت در پرداخت بسته حمایتی دیده که قرار بود ۵ سته قبل از پایان سال واریز شود، اما مشاهده می‌کنیم که هنوزبسته اول به صورت کامل واریز نشده است.
البته خانوار‌هایی که درآمد آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند از فرصت ۱۰ روزه ثبت‌نام برخوردار هستند که براساس برنامه تعیین شده، تاریخ ثبت‌نام در روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ به پایان می‌رسد.
گفتنی است، بررسی صحت اطلاعات ثبت‌نام شدگان طی مدت یک هفته کاری انجام می‌شود و بر اساس نتایج به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده‌اند، نتیجه اعلام می‌شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام