دستشویی فرنگی یا ایرانی؟ کدام برای استفاده بهتر است؟

چند وقتی است تبلیغات زیادی راجع به استفاده از توالت فرنگی می شود و دلیل آن را نیز مضر بودن توالت فرنگی برای زانو می دانند تصمیم گرفتم مطلبی در این خصوص بنویسم از طرفی خبردرخواست برای جمع آوری دستشویی های ایرانی توسط رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بود که ایشان با اشاره به اینکه استفاده از دستشویی های ایرانی بیشترین فشار را به زانوها وارد می کند، پیشنهاد کرد تا کاسه دستشویی های معمولی در کشور جمع شود و مردم از دستشویی فرنگی استفاده کنند تا دچار آرتروز پیش رونده زانو نشوند.

به گزارش بهداشت نیوز، چند وقتی است تبلیغات زیادی راجع به استفاده از توالت فرنگی می شود و دلیل آن را نیز مضر بودن توالت فرنگی برای زانو می دانند  تصمیم گرفتم مطلبی در این خصوص بنویسم از طرفی خبردرخواست برای جمع آوری دستشویی های ایرانی توسط رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بود که ایشان  با اشاره به اینکه استفاده از دستشویی های ایرانی بیشترین فشار را به زانوها وارد می کند، پیشنهاد کرد تا کاسه دستشویی های معمولی در کشور جمع شود و مردم از دستشویی فرنگی استفاده کنند تا دچار آرتروز پیش رونده زانو نشوند. lمتاسفانه طب جز نگر غربی که از دید کل نگر حکیمانه محروم است فقط با متمرکز شدن بر گوشه ای از حقیقت در مسائل مختلف ورود می کند که همان حکایت لمس فیل در تاریکی است. لذا دراین مطلب به بررسی بهترین نوع توالت ، بهترین حالت نشستن در دستشویی و… می پردازیم

زیاد ماندن در دستشویی  به دلیل گازهای سمی که آنجا وجود دارد خیلی مضر است و حتی در  روایات ما  وارد شده که دستمال به سر و صورت ببندید و وارد بشید یا در توالت زیاد نمانید و طول ندهید و توالت باید سقف کاذب داشته باشد و… پیش یک لطیفه ای در فضای مجازی دیدم راجع به دستشویی ایرانی با این مضمون: توالت سنتى ایرانى جورى طراحى شده که کسى خیلى اون تو نمونه
بیشتر از ۶دیقه بشه دوتا استخون از زانوهاى آدم میزنه بیرون باید بشینه رو ویلچر!
و حتی مسواک زدن در دستشویی را موجب خرابی دندان ها عنوان کرده اند. امروزه نیز دانشمندان اعلام کرده اند که باید از قرار دادن مسواک در محیط سرویس بهداشتی پرهیز کرد…

توالت ها (فرنگی وتوالت  مسلمانان )در اینه علم
دفع کامل فقط در حالت نشستن روی توالت مسلمانان اتفاق می افتد. تحقیقات علمی نشان می دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر از حالت نشستن در دستشویی به شیوه غربی است.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، روزنامه انگلیسی “گاردین” (Guardian) در مطلبی با عنوان “حقیقت درمورد دستشویی؛ کار ما اشتباه است (توالت فرنگی) ” گزارش داد: دانشمندان زیست شناسی شیوه‌ی دفع و رفع حاجت به سبک غربی (توالت فرنگی) را غلط اعلام کردند.

روزنامه Guardian در ادامه نوشت: «یک محقق آلمانی با اشاره به مطالعات متعدد گفته است تحقیقات نشان می‌دهد نشستن بر روی دو پا در هنگام رفع حاجت مؤثرتر و مفیدتر است. این به آن علت است که ساز و کار خروجی دستگاه گوارش به گونه ای طراحی نشده که در حالت نشسته یا ایستاده به صورت کامل باز شود. ساختار روده بسیار شبیه یک شلنگ پیچ و تاب خورده است. نشستن بر روی پاها بسیار طبیعی تر بوده و باعث فشار کمتری به مقعد می‌شود.»

بیماری های ایجاد شده توسط توالت فرنگی
گاردین به نقل از این محقق آلمانی می‌نویسد: « ۱٫۲ میلیارد نفر در جهان که در زمان رفع حاجت روی دو پای خود می‌نشینند تقریباً هیچ موردی از بیماری دیورتیکولوز روده (التهاب و خونریزی جداره کولون روده بزرگ) در مورد آنها گزارش نشده و در برخورد با بواسیر با مشکلات کمتری روبرو هستند.»
وی همچنین می‌افزاید: «در مقابل ما در غرب، مدفوع خود را تا زمانی که از مقعد خارج شود با فشار نگه می داریم.»

این محقق آلمانی می‌افزاید: «خم شدن روی صندلی و انجام کارهای متفرقه (مانند مطالعه) نسبت به نشستن بر روی دو پا، باعث طولانی شدن بدون ضرورت روند دفع شده و می‌تواند توضیحی برای این مسئله باشد که چرا بواسیر و بیماری‌های روده مانند دیوِرتیکولیت در اروپا نسبت به آسیا شایع تر است.»

گاردین در ادامه با اشاره به اهمیت دستگاه گوارش در نگاه دانشمندان جدید می‌افزاید: «حتی دانشمندان تنها در سال‌های اخیر مطالعاتی در زمینه احتمال “تأثیر مستقیم تر سلامتی روده‌ها در مقایسه با DNA” بر سلامت روانی، انگیزه، حافظه و اخلاقیات انسان آغاز کرده‌اند.»
بعضی زیست‌شناسان زمینه تخصصی، رابطه دستگاه گوارش با مغز را حداقل در حد سلول‌های بنیادین مهم شمرده‌اند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در