بافق ۲۸، کوشک ۲۷ ، سبزدشت ۱۸٫۴ و باجگان ۲۴٫۵ میلیمتر باران و در برخی روستاها هم برف گزارش شده است

بارش ۷۰ میلیمتر باران در منشاد/ تفت،بیشترین سهم را داشت

یزد- ایرنا- بارش رحمت الهی در استان یزد در ۴۸ ساعت گذشته، موجی از شادی و شعف را در میان مردمان خطه خشک و کم آب یزد موجب شد.

به گزارش ایرنا باران و برف از عصر روز یکشنبه هفته جاری آغاز و اندک اندک به اوج رسید به گونه ای که روز دوشنبه، تمامی مناطق استان را برف و باران در بر گرفت.
بارش رحمت الهی پس از سالها خشکسالی و کم بارشی، موجب شادمانی مردم و بویژه کشاورزان استان شد و علاوه بر آن هوای یزد را طراوتی تازه داد.
این بارشها که در بسیاری از مناطق با برف همراه بود و موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها شد در شهرستان تفت نمود بیشتری داشت و مردم بسیاری از مناطق از ظهر دوشنبه عازم مناطق برف خیز این شهرستان شدند.
پیست اسکی دهستان سخوید، مقصد اصلی کسانی بود که برای تماشای برف راهی شهرستان تفت شده بودند و شدت بارشها و بویژه برف در مناطق سانیج، بردستان و سخوید از دیگر مناطق این شهرستان بیشتر بود.
شدت بارش برف به حدی بود که کانالهای خبری اعلام کردند دوشنبه شب حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو برفگیر شده اند و امدادرسان در تلاش هستند تا آنها را از وضعیت ایجاد شده رهایی دهند.
متاسفانه و طبق سالهای بارانی، بارشها موجب آبگرفتگی خیابانها و معابر در شهر یزد هم شد و صبح سه شنبه، رفت و آمد را با کندی روبرو ساخت.

***میزان بارشها در استان یزد
محمد رضا شیرغلامی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با اعلام اینکه در منشاد مهریز ۷۰ میلیمتر باران گزارش شده، بیشترین میزان بارش برف و باران در مناطق استان را به شرح زیر اعلام کرد:

**ابرکوه
ابرکوه ۲۴٫۶، اسفند اباد ۳۰، فیض اباد ۲۵٫۷ و فراغه ۲۰ میلیمتر باران.

**اردکان
اردکان ۷٫۸، مزرعه آقا خرانق ۱۹٫۱ و چادرملو ۱۹٫۲ میلیمتر.

** اشکذر
اشکذر ۱۹٫۴، خضر آباد ۲۱، شمسی ۲۱٫۷ ، کذاب ۲۸٫۵ و هامانه ۲۸ میلیمتر.

**بافق
بافق ۲۸، کوشک ۲۷ ، سبزدشت ۱۸٫۴ و باجگان ۲۴٫۵ میلیمتر باران و در برخی روستاها هم برف گزارش شده است.

*** بهاباد
بهاباد ۳۱٫۸، آسفیج ۱۷ ، برئوئیه ۳۷٫۱ ، پرک ۴۰ و همیجان ۲۲٫۵میلیمتر باران گزارش شد و در برخی روستاها بارش برف بین هشت تا ۱۵ سانتمیتر گزارش شده است.

**تفت
تفت ۲۷٫۶، گاریز ۲۵، نیر ۴۲ باران (۱۳ سانتیمتر برف)، نصر اباد ۳۷٫۵ (هفت سانتیمتر برف)، خود سفلی ۳۳ (۱۰ سانتیمتر برف)، دهبالا ۲۴ (۱۳ سانتیمتر برف) و سلطانب سانیج ۳۸ (۲۵ سانتیمتر برف)، بیداخوید ۳۷ ( ۱۸ سانتمیتر برف). سخوید ۳۵ (۱۳ سانتمیتر برف) . زردین ۳۹ و علی اباد ۳۸ میلیمتر باران باریده است.

**هرات
هرات ۱۷٫۴، مروست ۲۳٫۴ ، بختیاری ۳۳٫۵ و کرخنگان ۳۱ میلیمتر باران گزارش شد.

**مهریز
مهریز ۳٫۵ ، بهادران ۳۳، بنادک سادات ۴۱ (۱۰ س برف)، گل افشان ۴۵ (هشت س برف)، منشاد ۷۰ (۱۵ س برف) میلیمتر میزان بارش باران بوده است.

**میبد
میبد ۸٫۱، ندوشن و اشکی ۱۶ و صدر اباد ۲۳٫۵ میلیمتر باران بارید.
در شهر یزد هم ۲۱٫۸ میلیمتر باران گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد اعلام کرد: بارشها همچنان تا اوایل امشب ادامه دارد که در ارتفاعات به صورت برف است و وزش باد شدید هم پیش بینی شده است.
شیرغلامی از کاهش تدریجی دمای هوا از دیروز و ادامه آن تا صبح پنجشنبه خبر داد و گفت: صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دمای هوا به زیر صفر می رسد.
وی همچنین مه آلودگی برای امروز و بویژه صبح فردا و کاهش دید را پدیده غالب دو روز اینده اعلام کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل