چهل سال بالندگی

انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و بساط حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را محو کرد. این پیروزی به بار ننشست؛ مگر با اهدای خون صدها جوان دلباخته به مکتب سرخ سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین (ع). دلدادگی همین بس که برای حفظ و حراست از کیان انقلاب اسلامی، تمامی اقشار مختلف مردم به صحنه آمدند و در تحت زعامت بزرگ مرد تاریخ ایران زمین، حضرت آیت ا… خمینی (ره) با استبداد هزارساله ایران مبارزه کردند. حاصل این تلاش و مجاهدت به بار نشستن انقلاب اسلامی بود که توانست تمامی معادلات سیاسی جهان آن روز را درهم بشکند. این وعده الهی است که زمین را به وارثان مظلوم خود خواهد سپرد و اینک این وعده لایتخلف الهی جامه عمل به خود پوشید و انقلاب نوپای بهمن ۵۷ در سال ۹۷ به چهل سالگی رسید و بالنده شد. این اوج شکوه یک انقلاب است که توانست در برابر تمامی دسایس شیاطین عالم ایستادگی کند.
اینک در آستانه چهل سالگی خود هست، سالهای درد و رنج که یکی پس از دیگری آمد؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا محاصره اقتصادی و تحریم های جهانی به سر کردگی آمریکای جنایتکار؛ همه اینها نتوانست از عزم و اراده ایرانیان پاک نهاد در آبادانی و توسعه را بکاهد؛ موفقیت های بزرگ فرزندان این آب و خاک در عرصه های مختلف سازندگی مشهود است به گونه ایی که خود دشمنان انقلاب اذعان دارند:
ایران یا آمریکا؛ کدام طرف به قول مایک پمپئو «چهل سال است شکست می‌خورد»؟

طبق گزارش‌های متعدد محافل غربی، ایران به هشتمین قدرت نظامی، سیزدهمین قدرت سیاسی و هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل شده است. روزنامه واشنگتن تایمز آبان ۹۴ نوشت «نفوذ آمریکا در خاورمیانه به خاطر طراحی و نفوذ ایران رو به نابودی است». شاول شای معاون پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی دی ماه ۹۶ در اسرائیل هیوم نوشت «سال ۲۰۱۶ به واسطه پیروزی‌های چشمگیر ایران و متحدانش در عراق و سوریه و یمن و لبنان، یکی از پرموفقیت‌ترین سال‌ها در تاریخ حکومت اسلامی بود». مدتی بعد، امریکن اینترست گزارش داد «ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی، به عنوان هفتمین قدرت برتر دنیا در زمره ۸ قدرت بزرگ قرار گرفت». (۱)
همه اینها نمایانگر راه درست پدران و برادران و خواهران ایمانی ما در پیمودن این راه بزرگ می باشد. اکنون وقت آن است تا فرزندان این انقلاب، راه نیک نیاکان انقلابی خود را در پیش گرفته و همچنان تا سپردن پرچم انقلاب به صاحب اصلیش از پای ننشینند.
این روزها؛ گرچه مسایل اقتصادی دامن گیر کشور شده و اقشار متوسط و دهک های پایین جامعه را نشانه رفته است؛ ولی صبر انقلابی مردم این پیام را به مسئولین دارد تا مسئولان نیز با چشمانی باز و با بصیرت و آگاهی تصمیم گیری کنند. این مردم شایسته افزایش قیمت و تورم و گرانی نیستند که هر از چندی یکی از نیازهای اساسی انها کمیاب یا گران شود! این مردم رفاه می خواهند تا در سایه آن بتوانند مسیر پر افتخار علم و دانش را طی کنند.
پیام بهمن ۵۷ با بهمن ۹۷ یکی است؛ این پیام چیزی جزء خواسته و اراده مردم نیست! مردم خود تصمیم گیر هستند و خود صاحب عزت و شرف؛ این مردم شایسته بهترین ها هستند! کسانی که در تمامی صحنه های انقلاب؛ از جمله انتخابات و جنگ تحمیلی و دفاع از حریم ولایت در کنار مسئولین مردانه ایستادند و به امام زمان خود اقتداء کردند.
حضرت امام خمینی (ره) در دوم فروردین ماه ۱۳۶۸ ، در پیامی خطاب به مهاجرین جنگ تحمیلی فرمود: مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده‌ دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند… (۲)
منابع
(۱) http://kayhan.ir/fa/news
(۲) صحيفه امام(ره)، ج‏۲۱، صفحات ۳۲۶ تا ۳۲۹

 

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در