۳/۱ درصد جمعیت شهرستان بافق مستمری بگیر کمیته امداد هستند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ سیدرضاهاشمی پور مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافق به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام (ره) کمیته امداد تاسیس و فعالیت خود را از تهران آغاز و به مرور زمان در کل کشورتاسیس شد و شهرستان بافق اولین شهر در استان یزد بود که در سال ۱۳۵۸ کمیته امداد در آن تشکیل و مسئولیت این کار به امام جمعه شهرستان واگذار شد.
وی تصریح کرد: نهاد کمیته امداد یک نهاد مردمی، انقلابی و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری(مدظله) است و به کسانی خدمات ارائه می دهد که نیازمند هستند. افراد نیازمند از طرف کارکنان اداره و یا از طریق موسسات و خیرین به کمیته امداد معرفی می شوند.
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بافق بیان داشت: با شناسایی که توسط همکاران این اداره صورت می گیرد در اولین فرصت نیازهای واقعی افراد تحت پوشش این نهاد مرتفع می شود وخدمات خوبی با کمک های مردمی، دولت و دفتر مقام معظم رهبری(مدظله)صورت گرفته است.
هاشمی پور به خدمات ارزنده این نهاد در بافق اشاره وبیان داشت: از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۳۳واحد مسکونی تحویل یا در حال ساخت است. سال گذشته نیز با کمک هایی که مردم و شرکت ها داشته اند ۱۵واحد تکمیل و مجددا نیز ۱۸ واحد در حال ساخت است که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: در کنار بحث مسکن خدمات فرهنگی نیز انجام شده که در حال حاضر ۱۴۸ دانشجو و دانش آموز تحت پوشش این نهاد از این خدمات استفاده می کنند و تعاملی که با ادارات از جمله آموزش وپرورش انجام شده خدماتی ارائه می شود. تعدادی از مددجویان این نهاد در ادارات و ارگان های دولتی مشغول به فعالیت هستند. در حوزه بیمه تا امروز ۲۷۵کارت بین مددجویان صادر که با مراجعه به پزشک از این خدمات استفاده می کند و تا ۹۰ درصد این هزینه را کمیته امداد پرداخت می کند.
این مقام مسئول بیان داشت: هر نیازی که در خانواده تحت حمایت کمیته امداد وجود داشته باشد به همت همکاران این مجموعه و کمک های خیرین رصد و مرتفع می گردد و نیازهای این افراد در حال حاضر موضوع معیشتی می باشد.
سیدرضا هاشمی پور به افراد تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد وگفت: ۱/۳درصد جمعیت شهرستان بافق مستمری بگیر کمیته امداد هستند که نسبت به سایر شهرستان های استان کمترین افراد تحت حمایت را داریم و فقط ۷ خانوار غیر بومی مستمری بگیر این اداره هستند. تعداد کل خانواری که تحت پوشش۹۸۳ خانوار،افراد مستمری بگیر۳۶۵خانوار، تعداد سرپرست زن خانوار ۱۹۸ خانوار، تعداد افرادی که در این ۹ ماه خدمات مشاوره استفاده کردند ۲۴۴ نفر و ۵۰ نفر نیز از بیمه اجتماعی استفاده کرده اند.
مدیر کمیته امداد در ادامه افزود: ۵۰ مورد از منازل مسکونی در سال جاری نیاز به تعمیرداشته است و ۲۱ مورد فاقد مسکن که هرماه مبلغی به عنوان اجاره به آنها پرداخت می شود. تعداد ایتام که فاقد پدر هستند ۳۲ نفر، طرح محسنین ۱۶۶نفرو تعداد حامیان طرح اکرام ۸۴۱ نفر هستند. تعداد صندوق صدقات توزیع شده در شهرستان ۹۲۳۱ صندوق است که کل مبلغ صدقات جمع آوری شده و کمک های مردمی که به کمیته امداد می شود برای مددجویان خود شهرستان هزینه و از لحاظ شرعی نیز هزینه در شهرستان های دیگر مشکل دارد. از سال گذشته ۶ مراسم جشن تولد برای فرزندان تحت پوشش این نهاد گرفته شده که ۴ مورد آن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی و ۲مورد هم توسط خیرین برگزارشده است.
هاشمی پور اظهار داشت: با سخنان رئیس کمیته امداد مرکزدر ۷آذرماه در مجلس شورای اسلامی ۶۳۰ هزار خانوار به مجموعه کمیته امداد اضافه که سهم شهرستان بافق ۷۰ خانوار بوده که ۱۲۷خانوار ثبت نام کرده اند. عمده ترین مشکلاتی که در بازدید از مددجویان مطرح می کنند بحث معیشتی و دومین نیاز هم مسکن که در حال ساخت هستیم وامیدواریم بتوانیم به زودی تحویل مددجویان دهیم.
مدیر کمیته امداد خمینی(ره) بافق در پایان گفت: افتخار می کنیم که سعادتی نصیب ما شده است که در خدمت مددجویان کمیته امداد باشیم و هر کار و خدمتی که بتوانیم برای آنها انجام خواهیم داد. در ایام الله دهه فجر نیز سه برنامه از جمله تجلیل از دانش آموزان برتر تحت حمایت کمیته امداد، افتتاح دو واحد مسکونی و بازدید مسئولین و خیرین را از منازل مددجویان خواهیم داشت.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل