میلگرد A4 در مجتمع فولاد بافق تولید شد

یزد- ایرنا- مدیر بهره برداری مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی و پاسخگویی به نیاز مشتریان، افزایش تنوع محصولات و اختصاص سهم بیشتری از بازار، برای نخستین بار میلگرد A4 در این مجموعه تولید شد.

محمدحیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میلگردهای A4 مطابق استاندارد ملی ایران (۳۱۳۲) با علامت مشخصه آج ۵۰۰ و در مبحث نهم مقررات ساختمان در رده S500 با شکل ظاهری آج مرکب تعریف شده است که استحکام و مقاومت کششی آن بالاتر و نسبت به میلگردA3 سخت تر است.
وی بیان کرد: در صورت استفاده از این نوع میلگرد در پی ها و دال های بتنی، علاوه بر استحکام کششی بالا، در مصرف میلگرد نیز صرفه جویی خواهد شد.
این مسوول معدنی تصریح کرد: هم اکنون در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تجربه و دانش نیروهای متخصص، انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزهای مختلف به صورت شاخه تولید شود و در سال آینده به صورت کلاف نیز عرضه خواهد شد.
طرح فولاد بافق، یکی از طرح های عظیم فولادی کشور بوده که در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد.
در نخستین گام تولید محصولات فولادی مجتمع فولاد بافق، کارخانه نورد میلگرد این مجموعه با بهره­‌گیری از مجهزترین و پیشرفته‌­ترین تجهیزات و تکنولوژی روز اروپا در اسفند ۱۳۹۴ با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن در سال افتتاح شد.
سال ۹۵ صدور ۱۰ هزار تن انواع میلگرد از این مجتمع به کشور عراق برنامه ریزی شده بود که به تدریج صادر شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی