۱۴۵ تن انواع کالای اساسی در بافق توزیع شد

یزد – ایرنا – رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۵ تن انواع کالاهای اساسی در این شهرستان توزیع شده است.

نبی الله رنجبر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: از این مقدار ۴۵٫۵ تن گوشت منجمد مرغ ، ۲۲٫۵ تن گوشت منجمد گوساله، هفت تن گوشت گرم و منجمد گوسفند، ۵۲ تن برنج و ۱۸ تن شکر بوده که از طریق واحد های صنفی معتمد توزیع شده است.
وی این سهمیه را براساس سرانه جمعیت در شهرستان های استان یزد عنوان کرد و افزود: اقلام تنظیم بازار از طریق پیامک یا سایر وسایل ارتباطی، همراه با نوع کالا و محل توزیع به شهروندان بافقی اعلام می شود و بازرسان اداره صمت نیز برتوزیع آن نظارت دارند.
این مسوول در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان بافق صورت گرفته است تصریح کرد: در این راستا تعداد ۱۷۹ پرونده به ارزش ۱٫۷ میلیون ریال تخلف کشف و واحد های متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
رنجبر،همچنین پرونده کشف قاچاق کالا را ۱۹ فقره اعلام کرد و افزود: کالاهای قاچاق شامل لوازم بهداشتی، دخانیات و لوازم خانگی به ارزش ۱۳۱ میلیون ریال بوده که تماما ضبط شده است.
رئیس اداره صمت شهرستان بافق به سامانه گویای ۱۲۴ هم اشاره و تصریح کرد: در همین مدت ۱۲۰ گزارش مردمی عمدتا مبنی بر گران فروشی دریافت و ۷۸ مورد پرونده تشکیل و خاطی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
رنجبر با بیان اینکه ملاک قیمت گذاری فاکتور خرید فروشنده است خاطر نشان کرد: بازار بافق تحت نظارت و پایش اقتصادی قرار دارد و بدون مماشات با گران فروشان و متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی به مقوله احتکار هم اشاره کرد و افزود: درسالجاری سه واحد فروشنده کالاهای اساسی دربافق مظنون به احتکار بودند که پرونده آنها به مراجع قانونی ارسال شده است.
رئیس اداره صمت شهرستان بافق با بیان اینکه بحث اصلاح و برخورد با گرانی میوه در دستور کار این اداره قرار دارد بیان کرد: هم اینک ۱۰ واحد صنفی میوه در این شهرستان فعالیت می کنند که بیشترین گزارش گرانفروشی از این صنف است.
وی با اشاره به اینکه تنها راه اصلاح این گرانی ایجاد رقابت است گفت: بازارچه میوه و تربار تاثیر زیادی بر تعدیل قیمت سبزی، میوه و تربار گذاشته است.
رنجبر نصب اتیکت قیمت بر روی میوه ها را دغدغه اداره صمت دانست و با بیان اینکه تحویل فاکتور را پیگیری می کنیم عنوان کرد: حذف واسطه ها و خرید مستقیم از کشاورز در کاهش قیمت میوه و تربار موثر خواهد بود.
بر پایی نمایشگاه بهاره بر کاهش قیمت کالاهای مورد نیاز شب عید مردم تاثیر مستقیم دارد و چنانچه این موضوع در کارگروه تنظیم بازار استان یزد تصمصم گیری شود این نمایشگاه در شهر بافق دایر خواهد شد.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام