فرماندار بافق : آمار دقیق و شفاف اشتغال در بافق را تا پایان سال اعلام می کنم

به گزارش پایگاه خبری افق کویر به نقل از عصر بافق؛  پس از درج مقاله “آمار های دروغین دولت تدبیر و امید به بافق هم رسید؟! ” در سایت خبری تحلیلی عصر بافق ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق اعلام کرد که حاضر به شفاف سازی آمار دقیق اشتغال است .

وی در پاسخ به این سوال که ” در نشست خبری آمار اشتغال را از سال ۹۶ تا دی ماه ۹۷ ،  چهار هزار و ۱۸ نفر اعلام کردید؟ ” گفت  : آمار سال  ۹۶ را قبلا اعلام کرده بودم و با آمار امسال جمع بستند و این تعداد شده است .
فرماندار ادامه داد : در سال گذشته دو هزار و ۱۵ نفر به عنوان بیمه شده اصلی در بافق دارای شغل شده بودند و تعداد ۱۹۲ کارگاه بود که یکصد کارگاه متعلق به پیمانکاران معادن و شهرداری و ۹۲ کارگاه از این تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی متنوع بودند.
زاده رحمانی افزود : از اول امسال تا کنون دو هزار و ۲۳۳ نفر دفترچه بیمه تامین اجتماعی صادر شده و برای افرادی شغل ایجاد شده که از این تعداد حدود ۲۰ درصد سایر مشاغل( رانندگان ،خود اشتغال و… ) هستند و مابقی افرادی هستند که به معنای واقعی برای آنها ایجاد شغل شده است همچنین از این تعداد ۶۲۲ نفر برای اولین بار دفترچه تامین اجتماعی گرفتند مابقی در مقطعی سابقه بیمه  داشتند بنابراین برای هزار و ۸۰۰ نفر به معنای واقعی ایجاد اشتغال شده که این تعداد در ۱۹۷ کارگاه مشغول هستند که از این تعداد کارگاه ۱۲۱ کارگاه از قبل بوده ولی ۷۶ کارگاه جدید ایجاد شده است .
وی بیان داشت : نرخ بیکاری در شهرستان بافق ۹.۶ درصد است شاید این شائبه پیش آید با این حساب باید از نرخ بیکاری کاسته شود اما چنین نیست چرا که بازار عرضه و تقاضای کار سیال است و ثابت نیست همانطور که شغل ایجاد می‌شود متقاضیان جدید وارد بازار کار می‌شوند از طرف دیگر متاسفانه یک آسیب جدی در استان یزد و بخصوص شهرستان‌های بافق ، اردکان ،میبد و مهریز وجود دارد که مشاغل ایجاد شده اغلب برای کارگران یدی و ساده ایجاد میشود و این باعث می شود که این قشر از سایر استانهای کشور به بافق و یزد مهاجرت کنند و فرصت های شغلی را ایجاد کنند .
فرماندار بافق تصریح کرد : رویکرد ما برای رفع این آسیب ایجاد صنایع های تک با هدف به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد دارای مهارت است و در سال ۹۸ حداقل سه واحد های تک (واحد صنعتی با تکنولوژی برتر)  در شهرستان راه اندازی می شود.
زاده رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان بافق ۱۴ هزار و ۷۵۵ نفر بیمه شده اجباری داریم و حدود ۸۵ نفر مشمول بیمه بیکاری هستند که این نسبت حدود ۰.۶ درصد می باشد که نسبت پایینی است ولی با توجه به شروع فعالیت شرکت نوظهور بافق امیدواریم در هفته جاری و هفته آینده بیش از نیمی از این تعداد مجددا مشغول به کار شود و از تعداد افراد مشمول بیکاری کاسته شود.
وی افزود : کارگران بیکار شده معدن میشدوان به تدریج جذب می شوند .
فرماندار بافق در پاسخ به این سوال که “می توانید تعداد دقیق اشتغال در کارگاه ها را به طور شفاف بیان کنید ؟ که هر کارگاه چه تعداد اشتغال زایی کرده است ؟ ” عنوان کرد :  ۱۹۷ کارگاه است حضور ذهن ندارم و آمار دقیق را پایان سال اعلام می کنم.
زاده رحمانی در پایان درخصوص چند کارگاه که عمده آمار اشتغال زایی را داشته است ، گفت : رویکرد مناسبی در بافق ایجاد شده شروع فعالیت کارگاه‌های قطعه سازی و پایین دستی صنعت آهن و فولاد، کارگاههای تولید قطعات سیمانی، واحدهای فرآوری صنایع جانبی و تبدیل بخش کشاورزی از جمله خرما و زعفران است که اینها به عنوان واحدهای زود بازده نقش خوبی در ایجاد اشتغال مولد و جذب جوانان فارغ التحصیل دارند ضمنا در سال گذشته هم در معدن سرب و روی کوشک و هم در کارخانه ذوب روی بافق شاهد افزایش تقریبی ۲۰۰ نفر اشتغال بودیم که امید است با راه اندازی واحد کنسانتره سرب و روی طاشکوییه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر نیز در ماه های آینده ظرفیت جدید اشتغال ایجاد شود .

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در