باند سارق باطری در سنگ آهن دستگیر شد ند

در حاشیه نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی، خبرنگار افق کویر گفتگوی اختصاصی با سرهنگ “محمدکمالی”، فرمانده نیروی انتظامی انجام داد:
افق کویر: چه برنامه‌ای و راهکارهایی برای افزایش کشف سرقت ها تا میزان ۹۵ درصد داشته اید؟
هدف کاهش سرقت و افزایش کشفیات بوده چرا که برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست در مرحله اول مجرمان و سارقان را شناسایی کرد و در مرحله بعد شناسایی پلاک های غریبه در سطح شهرستان و خودروهای فاقد پلاک و یا با پلاک مخدوش در طرح و برنامه بود، همچنین گشت پیشگیری، از ۴ گشت به ۹ گشت افزایش یافت و طرح های موقت مثل طرح های مبارزه با جمع آوری پاتوق های مواد مخدر اجرا گردید و این طرح ها در جاهایی که بیشترین سرقت انجام می شد صورت گرفت و نتیجه این شد که به رقم ۹۵ درصدی در کشف سرقت ها برسیم.
البته پیشنهادهای مردم که از طریق سامانه ۱۹۷ در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت و مواردی نیز شهروندان اعلام کردند در پیشرفت کار موثر بود و همچنین در زمان برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس مردم گزارش و اطلاعات مهمی در اختیار نیروی انتظامی قرار دادند و این اطلاعات در کشف و کنترل سرقت ها مثمر ثمر واقع شد.
افق کویر: بیشترین جرائم در شهرستان شامل چه جرم هایی می شود؟
بیشترین جرم ها در مرحله اول مربوط به سرقت موتورسیکلت سپس سرقت احشام و سرقت های خرد مثل آهن آلات است.
افق کویر: در رابطه با سرقت باطری وسایل نقلیه سنگ آهن توضیح دهید؟
سرقت باطری ها توسط یک باند صورت گرفته است به طوریکه بعد از سرقت باطری ها را آب می کردند و سپس سرب موجود به فروش می رسیده است.
افق کویر: در شهرستان بافق مصرف چه نوع مواد مخدر رواج بیشتری دارد؟
متأسفانه در شهرستان بافق معتاد زیاد است، هروئین و تریاک بیشترین مصرف را دارند و مواد مخدر صنعتی در پاتوق ها مصرف می شود.
افق کویر: علت حادثه ای که اخیرا در خیابان مسجد جامع رخ داد چه بود؟
از نظر کارشناس بی احتیاطی راننده و سرعت زیاد خودرو، علت تصادف شناخته شد. البته استاندارد سازی خیابان مسجد جامع در طرح های آینده است.
افق کویر: موتورسیکلت های با سرنشین نوجوان و بدون اخذ گواهینامه در سطح شهر زیاد است و خطراتی به همراه دارد چه باید کرد؟
متأسفانه والدین برای تشویق فرزندان در زمینه درس قول خرید موتورسیکلت را می دهند و این باعث شده است که هر دانش آموز یک موتورسیکلت داشته باشد و والدین کار خود را اینگونه توجیه می کنند که اگر موتورسیکلت نیز تهیه نشود از وسیله نقلیه دیگران استفاده می کند. بنابراین در مرحله اول باید فرهنگ سازی کرد نه فقط یک سازمان همه با یکدیگر باید کار فرهنگ سازی را انجام دهیم و همچنین پیاده روی و دوچرخه سواری را در شهرستان رونق داد.
افق کویر: برای کاهش پاتوق ها چه برنامه ای دارید؟
اگر کانون خانواده گرم و صمیمی باشد پاتوق ها و آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد، باید کانون خانواده منسجم گردد بیشترین آسیب ها از خانواده های سست سرچشمه می گیرد و برای کاهش پاتوق ها نیز باید به خانواده توجه شود و فرهنگ سازی صورت گیرد و آثار مخرب پاتوق ها برای خانواده ها و نوجوانان ارائه گردد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی