بانوان بافقی با کسب ۵ مدال طلا بر سکوی نخست مسابقات بوکس کشوری

مراسم افتتاحیه رقابت های کیک بوکسینگ کشور و انتخاب برای حضور در مسابقات جهانی با حضور مسئولین شهرستان ، در ۱۷ بهمن ماه با حضور مجید غفاری (نائب رئیس سبک WKA) فدراسیون ،خانم کریمی نائب رئیس فدراسیون در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد.
این رقابت ها در سبک WKA برای اولین بار در سطح کشوری در شهرستان بافق برگزار شد. در این دوره از مسابقات که در ۲۰ رده وزنی با حضور ۱۵۰ ورزشکار در قالب ۱۲ تیم از شهرستانهای بافق، یزد، بندر عباس، بوشهر، خوزستان، کرمان و کیش در سالن ورزشی دانشگاه آزاد بافق به مدت دو روز برگزار شد.
در رده سنی بزرگسالان ملیحه جواهری، افسانه رنجبر، فاطمه خالقدادی و زینب فتوحی از شهرستان بافق در وزن های مختلف مدال طلا را کسب کردند و بر سکوی نخست این مسابقات ایستادند. مطهره دهقان در جایگاه دوم ایستاد و عطیه قائمی نیز عنوان سوم این مسابقات را از آن خود کرد.
در رده سنی جوانان نازنین فتاحی دیگر ورزشکار بافقی مدال طلا را به گردن آویخت و در رده سنی نوجوانان نیز مرضیه کارگران جایگاه دوم را از آن خود کرد و نشان نقره را دریافت نمود.
پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه اختتامیه این مسابقات در سالن ایت ا… هاشمی رفسنجانی برگزار شد و از مقام آوران تجلیل به عمل آمد.

مسابقات کیک بوکسینگ در شهرستان بافق برگزار شد. با همه نقاط ضعف و قوت، نقطه عطفی در تاریخ ورزش بافق به حساب آمد، چرا که برای اولین بار بافق میزبان ۱۵۰ نفر از ورزشکاران بانو از سراسر کشوردر این رشته ورزشی بود. به طور حتم تلاش دست اندرکاران و متولیان ورزش به ویژه در این رشته نیز قابل ستودنی است و منجر به این شد که ۵ نفر از بانوان ورزشکار بافقی بر سکوی قهرمانی کشور بایستند. اما برخی نقطه های ضعف نیز وجود داشت. بسیار زیبا بودکه مسئولین و ارگانهای سطح شهرتلاش می کردند تا این مسابقات به خوبی برگزار شود. و باعث دلگرمی ورزشکاران گردد.
برای شناساندن شهرستان خیلی خوب است تا میزبانی مسابقات سایر رشته های ورزشی را بپذیریم. جای شگفتی است با این که چندین سالن ورزشی مناسب برای برگزاری این مسابقات در شهرستان می باشد ولی از سالنی استفاده گردید که گرمایش مناسبی نداشت. و برای سالن به این بزرگی، یک بخاری کافی نبود. کف پوش و سکوی های تماشاچیان هم آغشته به گرد و خاک بود. اگر هماهنگی و احساس مسئولیت بیشتری بین تمام ارگانها در سطح شهرایجاد می شد شاهد این صحنه ها نبودیم تیم ها یکی پس از دیگری وارد سالن می شدند ولی هنوز سکوی برگزاری مسابقات حاضر نبود!

ملیحه تقی زاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در