امام جمعه بافق: بانوان، سبک زندگی حضرت فاطمه(س)را الگو قرار دهند

یزد- ایرنا- امام جمعه بافق با تبریک میلاد خجسته بانوی دو عالم گفت: بانوان، سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را در بُعد همسرداری و تربیت فرزندان الگو قرار دهند.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز سه شنبه به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا (س) به ‌مثابه یک الگوی جامع و کامل در زندگی بشر است که تمام ابعاد زندگی این بانوی بزرگ اسلام برای ما درس‌آموز و الگو خواهد بود.
وی افزود: صبوری و تحمل سختی‌های فاطمه‌زهرا (س) در دوران کودکی و همچنین در دوران ازدواج با حضرت علی (ع) که در تمام زمینه‌ها دوشا دوش ایشان بود، قناعت و ایثار را نشان می‌دهد که باید از آن درس بگیریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق خاطرنشان کرد: تبیین محور ارزش‌های اجتماعی، بخش دیگری از زندگی حضرت زهرا (س) بوده است و ایشان توانست نگاه جامعه به زن را عوض کند و ارزش‌های زن را تغییر دهد.
وی افزود: زهرای مرضیه (س) ارزش‌های زن را در حجاب، عفاف و پاکدامنی تعریف کرد و به جامعه آن روز فهماند که علم و عبادت مهم‌ترین نیاز زنان جامعه است.
این روحانی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی با ترویج بی‌بند و باری و فساد، بنیاد خانواده‌ها را مورد حمله قرار داده است تاکید کرد: بانوان ایران اسلامی باید همواره در جبهه فرهنگی مبارزه کرده و تهاجم فرهنگی را جدی بگیرند و به‌واقع، جهاد فرهنگی بر دوش بانوان است و بانوان باید در این جبهه فعالیت جدی داشته باشند.
سلیمانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی با تبلیغات روانی سعی در متزلزل کردن پایه‌های خانواده را دارد بیان کرد: بانوان باید به گونه‌ای عمل کنند که پایه‌های خانواده محکم تر شود.
امام جمعه بافق ترویج عشق، عاطفه، محبت، اخلاق و صداقت در خانواده را مهم‌ترین رسالت امروز زنان جامعه اسلامی دانست.
بیستم جمادی الثانی در تاریخ کشورمان سالروز تولد با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر است.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در