بازدید مدیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور از پروژه های در دست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

هیئتی از مدیران صندوق بازنشستگی فولاد کشور صبح امروز با همراهی مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و مدیر حوزه مدیرعامل از پروژه های شرکت بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار از پروژه فاضلاب شهری و مخازن آن با پیشرفت ۶۰ درصد و سپس از طرح جاده دسترسی به معدن دی نوزده بازدید شد که سید ابراهیم حسینی پیرامون این پروژه گفت: پروژه دسترسی جاده در اوایل سال ۹۵ آغاز شد و طی ۲ سال و نیم ۵۸ کیلومتر و ۳۰۰ متر از جاده آسفالت شده است و ۲ کیلومتر زیر سازی آن آماده می باشد و ۴ کیلومتر نیز در حوزه محیط زیست واقع شده است که قرار شده با پیگیری مدیرعامل در نهایت به معدن دی ۱۹ برسیم.

وی افزود: این جاده برای دسترسی به چاه های آب دشت حسن آباد که ۸ حلقه چاه است و مقرر شد در آینده ۲۴۰ لیتر آب در ثانیه از آن برداشت شود، برای دسترسی به آنومالی  D 19، آنومالی شمالی و D 17 و آنومالی های موجود در منطقه انجام می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: این جاده ۱۰۲ کیلومتر از مسیر بافق به مشهد را برای مردم و مسافرینی که در این مسیر تردد می کنند از سمت ساغند نزدیکتر خواهد کرد و نیز جاده چادر ملو به بندرعباس را ۱۱۰ کیلومتر نزدیک می کند. همچنین کریدور جنوب شرقی  را به شمال کشور را با ۷۰ کیلومتر کمتر وصل می کند و این پدیده ای بزرگ در صنعت راهسازی است.

مسئولان حاضر سپس از پروژه گندله سه چاهون بازدید نمودند که مدیر پروژه پیرامون این طرح عظیم توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: این پروژه مجموعه ای از متریال هندلینگ،حمل مواد و آماده سازی خوراک برای گندله سازی است که توسط شرکت آذران  انجام می گیرد و عمده تکنولوژی آن با تیسن کروپ و تجهیزات اصلی آن ساخت شرکت کوپرن آلمان است و اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد را دارد.

وی افزود: در ماه هزار تن نصب تجهیزات صورت می گیرد که در شرایط کنونی و وضعیت نابسامان اقتصادی کار بسیار بزرگ و سختی در حال انجام است و امیدواریم با ورود دیگر تجهیزات اواخر سه ماهه دوم سال ۹۸ استارت کار این پروژه زده شود.

در ادامه از پروژه پست برق ۱۵۰ هزار مگاواتی بازدید شد که مدیر پروژه پیرامون این طرح گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار و قیمت ارز تلاش می شود تا مطابق برنامه پروژه طی مدت ۱۴ ماه انجام گیرد و بخش عمده کار خرید تجهیزات است که با وجود مشکلات اما توانستیم با مدیریت صحیح ۷۰ درصد آن را انجام دهیم و مهم ترین تجهیزات ترانس ها می باشند که با اتمام طراحی سفارش ساخت آن داده شده و تا پایان فروردین سال آینده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  فونداسیون برای نصب تجهیزات اکنون آماده است و خط های انتقال پست نخلستان و دکل ها در حال نصب است  و تا پایان اسفند ماه سیم و کابل آن کشیده می شود و خط ۳۳ که تا گندله می باشد،تجهیزات نصب دکل آن تا نیمه اسفند انجام می شود. تلاش می کنیم پروژه را در موعد مقرر به پایان برسانیم.

مسئولان حاضر در پایان این برنامه با حضور در کارخانه خردایش میزان پیشرفت طرح را مورد بازدید قرار دادند. مدیر پروژه با بیان توضیحاتی گفت: طرح HPGRبه منظور استفاده ازسنگ هایی که در معادن اطراف است و عیار آن پایین می باشد، طراحی و انجام می گیرد و برای فرآوری حتی اگر بخواهیم استفاده کنیم نیاز به انجام پیش فرآوری اولیه است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در