بازار اجاره سال آینده گران‌تر می‌شود/ بازار خرید و فروش در سراشیبی رکود

یک فعال بازار مسکن گفت: سال آینده قیمت خرید و فروش مسکن کاهش، اما بازار اجاره با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود.

رضا اربابیان فعال بازار مسکن در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات در نشست خبری با بیان اینکه ارتباط بین سایت‌های املاک با بنگاه‌های املاکی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: وجود سایت‌های اینترنتی با نظارت وزارت صمت و ارتباطات باعث ایجاد شفافیت در بازار مسکن می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ فروشگاه مجازی املاک در کشور وجود دارد که نقش موثری در اعتمادسازی بین خریدار و فروشنده ایفا می‌کند.

اربابیان اظهار کرد: تمام قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در بنگاه‌های املاکی منعقد می‌شود، زیرا که خرید و فروش آنلاین بدون نظارت زمینه ساز عدم شفافیت در بخش مسکن می‌شود.

در ادامه میلاد بازدار فعال دیگر بخش مسکن گفت: بازار مسکن در سال آینده وارد رکود عمیق‌تری می‌شود و همین موضوع قیمت مسکن را به تعادل می‌رساند.

وی درباره بازار اجاره بها گفت: پیش‌بینی می‌شود در حوزه اجاره مسکن قیمت‌ها بیشتر از سال‌های گذشته افزایش یابد، به دلیل آنکه بازار خرید و فروش وارد رکود می‌شود این بازار رونق بیشتر و در نتیجه شاهد افزایش قیمت بیشتری می‌شود.

بازدار افزود: چنانچه در فضای مجازی رونق کسب و کار اولویت اصلی قرار گیرد، باید امینت و اعتماد مردم در این بخش‌ها بیشتر شود.

بر اساس این گزارش ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات از ۱۰ اسفند تا ۱۲ اسفند در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی از جمله کشور ترکیه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها قرارداد‌ها و خرید و فروش املاک با تخفیف ۸ تا ۱۰ درصدی به متقاضیان عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

در اوج ناامیدی پیروز مسابقه شدم

 به گزارش هفته نامه افق کویر:خبرنگار ما در