آمریکا قادر به شکست ایران در جنگ اقتصادی نیست

پکن – ایرنا – نائب رییس بنیاد همکاری های آمریکا و چین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کرد: واشنگتن هرگز نخواهد توانست در نبرد اقتصادی با تهران پیروز شود زیرا ایران دارای ظرفیت ها و توانمندی های زیادی برای مقابله اقتصادی با آمریکا است.

‘جان میلیگان وایت’ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اقدامات آمریکا در ارتباط با کشورهای دیگر از جمله چین و ایران و فشار بر اقتصادهای این دو کشور را بسیار نادرست دانست و گفت: چنین تحرکاتی نمی تواند مسالمت آمیز و دارای پیام های صلحجویانه باشد.
او خاطر نشان کرد: فشارهای آمریکا بر ایران نمی تواند پایدار و موفق باشد زیرا هرگز نباید فراموش کرد که ایران یک کشور بسیار قدرتمند و با تمدنی به مراتب قدیمی تر از آمریکا است و نمی توان با تهران چنین برخورد کرد.
وی با اشاره به اینکه چین یک کشور با سیاست های صلح آمیز است، گفت: چین به روابط تجاری خود با ایران و کشورهای دیگر ادامه می دهد و پکن هرگز با سیاست ها و راهبردهای آمریکا که خاورمیانه را به تنش می کشاند موافقت نخواهد کرد.
وایت تصریح کرد: کشورهای متمدن مانند چین و ایران همیشه راه های گسترش همکاری با دیگران بر اساس سیاست های صلح جویانه و مسالمت آمیز را دنبال کرده اند و آمریکا به هیچ وجه نمی تواند تهران را وادار به تسلیم کند.
این مقام آمریکایی تاکید کرد بهترین مقوله برای کشورها این است که به طرف روابط صلح آمیز بروند و از تنش ها پرهیز کنند.
نائب رییس بنیاد همکاری های آمریکا و چین، ایران را کشوری بسیار مهم در خاورمیانه دانست که می تواند سیاست های با ثبات داشته باشد و همزمان اداره آمورش را به خوبی انجام دهد و قادر به حراست از منافع ملی خود است.
وی کشورهایی مانند آمریکا، چین و ایران را دارای سیاست ها و الگوهای فرهنگی مختص خود دانست و گفت: نمی توان به دلیل این تنوع فرهنگی، دیگران را تحت فشار قرار داد مهم این است که این کشورها از برخوردهای سیاسی و اقتصادی خودداری کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی