۵ اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب

وزیر راه و شهرسازی اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب را تشریح کرد و گفت: راه آهن قزوین-رشت به زودی (چهارشنبه) با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود

وی با اشاره به گسترش زیرساخت‌ها در کریدور شمال-جنوب افزود: احداث راه‌آهن بافق-بندرعباس-سرخس، توسعه بندر چابهار، توسعه بنادر شمالی، ایجاد خط آهن از قزوین به آستارا، احداث جاده‌ها از جمله اقداماتی است که در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کریدور شمال-جنوب انجام شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان است. اتصال این راه‌آهن به نقاط شمالی و همچنین راه‌آهن شرقی – غربی به مرزهای کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقدامات در کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

اسلامی ایجاد قابلیت برای مدیریت جابه‌جایی بار را دومین اقدام اساسی برای توسعه کریدور شمال-جنوب دانست و گفت: در شرایط کنونی کشورها به صورت مستقل بارهای خود را مدیریت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ نکته سوم این است که ما باید پتانسیل لجستیک ایجاد کنیم و با ایجاد نظام لجستیک، قابلیت حمل ونقل مشترک و ایجاد شرکت‌های حمل ونقل ترکیبی بتوانیم کریدور شمال-جنوب را به معنای واقعی کلمه گسترش دهیم. لازم است که به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت‌ها را برای افزایش توان لجستیک مدیریت کنیم و این مهم‌ترین برنامه پیش روی ماست.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام