سمیه ایزدیان: باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بازوی توانمندی برای ورزش شهرستان است

اگر بخواهیم اهمیت ورزش را در سلامتی انسان بدانیم خواهیم دید که اثرات مفید فعالیت های ورزشی را در پیشگیری از بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی را نشان می دهد.سلامتی و توانایی جسمانی از نعمت های الهی است انسان همیشه خواهان سلامتی و نشاط است خوشبختی هر انسان وابسته به نیروی بدن و روحش می باشد. تقریبا در هر جامعه ای، اداره ورزش و جوانان یک نهاد اجتماعی بسیار برجسته محسوب می شود. این هفته گفتگویی با سرپرست اداره ورزش و جوانان داشته ایم .
سمیه ایزدیان ،کارشناس ارشد علوم تربیتی، متولد ۱۳۶۵ و ساکن شهرستان بافق است وی هم اکنون سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان می باشد.
افق کویر : بودجه ای که از طرف اداره کل به اداره ورزش شهرستان تعلق میگیرد چقدر است؟ این هزینه صرف چه فعالیت هایی می شود؟
بودجه های که به اداره تعلق می گیرد. بیشتر صرف هزینه های جاری اعم از آب، برق، تلفن وگاز و هزینه های جاری اداره می شود و بودجه مازادی به اداره تخصیص نمی گیرد.
افق کویر: چرا اداره ورزش و جوانان در مورد باشگاه هایی که مجوز فعالیت ندارند اقدام جدی انجام نمی دهد؟
اداره ورزش و جوانان در مرحله اول به صورت مکتوب با هیات ورزشی مربوطه مکاتبه کرده است و خواستار پیگیری رئیس هیات در این زمینه می شود ، همزمان با این اقدام به باشگاه مربوطه نیز اخطار های لازم داده می شود و مهلت قانونی جهت رفع این مشکل در نظر خواهد گرفت.
افق کویر: آیا با تمام رئیس هیئت های ورزشی شهرستان آشنایی کامل دارید و از فعالیت های آنها باخبر هستید؟
بله. آشنایی کامل دارم و فعالیت هیاتها را کامل رصد می کنم . از اکثر روسای هیاتها قدردانی می کنم که علیرغم کمبود منابع مالی فعالیت خوب و چشمگیری دارند.
افق کویر: بودجه هیئت ها بر چه اساسی تقسیم بندی می شود؟
در متن اساسنامه هیاتهای ورزشی پارامترهای مختلفی جهت جذب منابع مالی وجود دارد و تنها یکی از پارامترها جذب کمک دولت است ، اداره ورزش و جوانان نیز با توجه به محدود بودن بودجه در جهت کمک به هیاتها شاخصهایی را در نظر می گیرد و در نهایت بر اساس فعالیتی که هیات انجام داده اند مبلغی را به حساب هیات واریز می کند.
افق کویر: آیا در زمان سرپرستی شما قصد جابجایی رئیس هیئتی را دارید یا نه؟
روسای هیاتهای ورزشی که قبول مسئولیت می کنند باید در جهت تعهدی که داده اند انجام وظیفه نمایند و اداره ورزش و جوانان نیز از روسای هیاتها حمایت خواهد نمود ولی اگر احساس شود که رئیس هیاتی توان انجام تعهدات خود و تامین منابع مالی هیات را ندارد قطعا جابجا خواهد شد.
بهره برداری از ۲۰ مکان ورزشی
افق کویر: شنیده شده امسال ۷ میلیارد تومان به اداره ورزش شهرستان کمک شده است آیا صحت دارد؟
در بحث زیرساختی ورزش شهرستان با حمایتهای مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد و هماهنگی بین بخشی که در شهرستان با مدیریت فرماندار محترم صورت پذیرفت در زمینه توسعه و تکمیل اماکن ورزشی اتفاقات خوبی رخ داد ومجموعه شهرستان شاهد تکمیل و راه اندازی و بهره برداری بیش از ۲۰ مکان ورزشی بود که این کمک ها در این راستا انجام گردیده است.
افق کویر: چرا با این وجود اکثر سالن های ورزشی ما مشکل دارند؟
دربحث کف پوش سالنها پیگیری شده است و انشالله با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان ، فرماندار و مسئولین شهرستان در سال آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.
افق کویر: طی چند جلسه ای که با مدیران باشگاه آهن داشته اید آیا کمک یا هزینه ای به اداره ورزش و جوانان خواهند کرد؟
باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بازوی توانمندی برای ورزش شهرستان است. و خدا را شکر در حال حاضر فعالیتهای خوبی در زمینه ورزش پرسنل و خانواده پرسنل انجام می دهد و اینجانب نیز انتظار دارم که هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شهرستان در کنار ورزش پرسنل در زمینه کمک به جامعه ورزش شهرستان نیز ورود کند و در چندین جلسه ای هم که داشتیم نظر هیات مدیره همین بوده و انشاا… که کمک خواهند نمود.
افق کویر: آیا هیئت هایی که در سطح کشوری یا استانی مقام آور باشند از طرف اداره ورزش از آنها تجلیل می شود؟
تجلیل از مقام آوران یکی از دغدغه های مسئولین اداره ورزش و جوانان بوده و هست اما به دلیل کمبود منابع مالی و شرایط خاص اقتصادی در کشور تا بحال موفق به اجرای یک برنامه بزرگ نشدیم ولی در ابعاد کوچک با حضور در منازل ورزشکاران همراه با مسئولین این کار انجام شده است.
افق کویر: چه برنامه ای برای پیشرفت و توسعه ورزش در سطح شهرستان دارید؟
شهرستان بافق قابلیت و پتانسیل خوبی در عرصه ورزش دارد در مرحله اول تدوین چشم انداز ۵ ساله ورزش شهرستان از اولویتهای کاری بنده است که با کمک هیاتهای ورزشی انجام خواهد شد ،راه اندازی چندین هیات ورزشی که در شهرستان فعال نبوده را در برنامه کاری خود دارم ، ساماندهی هیاتهای ورزشی و باشگاههای ورزشی خصوصی از دیگر برنامه های اینجانب است.
افق کویر: سالن های ورزشی سطح شهرستان اصلا وضعیت مناسبی از لحاظ کف پوش و گرمایش و سرمایش ندارند! چه تدبیری برای این موضوع دارید؟
رایزنی ها و نامه نگاریهای مختلفی در زمینه رفع مشکلات کف پوش و دیگر معضلات انجام شده و پیگیر این هستیم که در سال ۹۸ در این زمینه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و ، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان این موضوع را حل و فصل نماییم.
افق کویر: آیا از بودجه که از عوارض معادن به شهرستان تعلق میگیرد هزینه ای به اداره ورزش شهرستان داده شده است؟
به صورت نقدی به اداره ورزش تا بحال هیچ کمکی صورت نگرفته و اگر هم کمکی انجام شده در جهت توسعه عمران بوده است.
افق کویر: اکثر هیئت های ورزشی از کمبود بودجه ناراضی هستند. آیا برای افزایش بودجه هیئت های ورزشی تدبیری دارید؟
هیات ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد در جهت گسترش رشته ورزشی مربوطه و ایجاد انگیزه و نیز جذب احاد مردم به امر ورزش و کشف استعداد ها و بالا بردن سطح مهارت های ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان ایجاد می گردد و رئیس هیات باید توان جذب منابع مالی را در جهت رفع مشکلات هیات مربوطه داشته باشد ما هم به عنوان متولی ورزش سعی می کنیم از هیاتها و روسای هیاته در حد توان حمایت کنیم.
در متن اساسنامه هیاتهای ورزشی هم قید شده که رئیس هیات باید در جهت رفع مشکلات هیات ورزشی خود با جذب اسپانسر ، درآمد حاصل از برگزاری کلاسهای آموزشی ، برگزاری مسابقات ورزشی ، درآمد حاصله از فعالیت های بازرگانی ، تجارتی و خدماتی ، درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی و غیره اقدام نماید و تنها یکی از بندهای جذب منابع مالی هیات کمک دولت است.
افق کویر: چرا به ورزش های رزمی و انفرادی با وجود مقام آوری های زیاد مانند ورزش های گروهی اهمیت داده نمی شود ؟
به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد. هر هیات ورزشی به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان جهت عهده گرفتن سکان هیات معرفی می شود و هیاتهای ورزشی شهرستان همگی به صورت مستقل و دارای کادر اجرایی هستند.
البته بعضی از رشته های ورزشی به صورت سبکی فعالیت دارند و مورد تائید فدراسیون مربوطه نیست بنابراین اداره ورزش و جوانان با توجه به اولویت بندی که بر اساس شاخص های مختلف در نظر می گیرد و با توجه به کمبود منابع مالی که در اختیار اداره هست. هیاتهای ورزشی را دسته بندی کرده و اکثر رشته های ورزشی انفرادی در دسته اولویت اول قرار دارند و حمایت می شوند.
افق کویر: ازفعالیت ها ی نیمه تمام آقای نارگانی خبر دارید؟
آنها را بیان کنید. چه اقداماتی را در این زمینه انجام خواهید داد؟
رضا نارگانی زحمات زیادی در عرصه ورزش شهرستان چه از لحاظ عمرانی و زیرساختی و چه از لحاظ ساماندهی هیاتهای ورزشی در شهرستان انجام دادند. و اینجانب نیز در همین راستا در اجرای سیاستهای ایشان گام و قدم بر می دارم و از روسای هیاتهای ورزشی هم میخواهم که با قدرت و انگیزه بیشتری ادامه فعالیت دهند.
افق کویر: شما چند سال پیش سرپرست اداره ورزش بودید. چرا الان باز هم شما را به عنوان سرپرست اداره منصوب کردند و رئیس معرفی نشدید؟
اینجانب مدتی قبل از حضور آقای نارگانی و علیرغم میل باطنی سرپرستی اداره را پذیرفتم و اینکه میگویم علیرغم میل باطنی فقط به این دلیل بود که در آن زمان تجربه کافی نداشتم ولی الان با توجه به تجربیاتی که بدست آوردم و کارهای عمرانی و زیربنایی که در کنار آقای نارگانی انجام دادم احساس کردم می توانم به جامعه ورزش شهرستان کمک نمایم لذا مجددا این مسئولیت را پذیرفتم.
همکاری اصحاب رسانه
و خبرنگاران را خواستارم
افق کویر: خانواده های ورزشکار چگونه میتوانندمشکلات و انتقاد های خود را با اداره ورزش و جوانان در میان بگذارند ؟
اداره ورزش و جوانان در تمامی ساعات اداری و همه روزه پاسخگوی مراجعین بوده و همیشه درب اتاق کاری بنده بر روی ارباب رجوع و جامعه ورزش باز بوده است و در همه حال پاسخگو می باشم.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از روابط عمومی محترم اداره، مساعدت و همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران را خواستارم و از تمامی مسئولینی که از اداره ورزش و جوانان حمایت می کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

ملیحه تقی زاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل