جشن نیکوکاری در مدارس شهرستان بافق آغاز شد

یزد- ایرنا- همزمان با سراسر کشور، مراسم جشن نیکوکاری به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند، روز پنجشنبه در ۶۰ مدرسه شهرستان بافق آغاز شد.

به گزارش ایرنا با نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدرسه هفت تیر ، ۶۰ مدرسه، ۲ پایگاه سطح شهر و پایگاه اداره کمیته امداد امام خمینی شهرستان بافق آماده جمع آوری کمک های مردم نوع دوست و ۱۰ هزار دانش آموز این شهرستان شد.
رئیس کمیته امداد بافق در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به هم نوع و انسان دوستی است که در آموزه های اسلامی به آن تاکید فراوان شده است.
سید رضا هاشمی پور افزود: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ انفاق و احسان به نیازمندان، در نسل جوان، نوجوان، کودکان و خانواده ها، پر شور نشاط هر سال برگزار می شود تا غنچه لبخند بر لب های کودکان نیازمند بنشیند و همکلاسی ها شادی های پایان سال و نوروز خود را با این کودکان تقسیم کنند.
وی با بیان اینکه کمک خیرین نیکوکار آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد تصریح کرد:نیکوکاری یک کار مستمر و جشن نیکوکاری نمادی برای دیده شدن این امر خیر است.
این مسئول اضافه کرد: نیکوکاری در طول سال جاری است و می تواند جامعه را تلطیف کند، زیرا بخشی از نیازهای انسان های نیازمند با دریافت کمک های مردمی، برطرف می شود.
وی رقم جمع آوری شده در جشن نیکوکاری سال گذشته را ۴۵۰ میلیون ریال اعلام و با ابراز امیدواری اینکه این رقم امسال ۲۵ درصد افزایش یابدخاطر نشان کرد: از این مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال نقدی و بقیه غیر نقدی بود که ۱۶۵ میلیون ریال آن توسط دانش آموزان به نیازمندان کمک شد.
هاشمی پور همچنین تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد بافق را ۳۳ نفر در قالب ۲۳ خانوار اعلام و بیان کرد : ۸۳۰ حامی برای کمک به ایتام در سالی که گذشت در زمینه معیشت, سبدکالا , افطاری, لوازم تحریر, بسته شب یلدا, سفر زیارتی و مسکن مساعدت کردند.
یکهزار و ۴۵۰ مددجوی مستمری بگیر، تک خدمتی و چند خدمتی در قالب ۷۵۰ خانوار از خدمات کمیته امداد شهرستان بافق بهره مند هستند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسابقات فوتسال جام رمضان

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقات جام