جشن نیکوکاری، فرهنگ کمک به هم نوع را تقویت می کند

یزد – ایرنا – استاندار یزد گفت: جشن نیکوکاری، موجب نهادینه شدن فرهنگ اندیشیدن به کارهای نیک و کمک به هم نوع در دانش آموزان می شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد افزود: دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم با حضور در عرصه کمک به همنوعان ، فعالیت در عرصه های اجتماعی را به صورت عملی می‎آموزند.
وی تصریح کرد: در آستانه سال نو برخی از خانواده ها در زمینه مسائل معیشتی خود با مشکلاتی روبرو هستند بنابراین با کمک های خود باید شادی و نشاط را به آنها هدیه کنیم.
طالبی با اشاره به کارهای خیر مردم استان اظهار داشت: ما همیشه شاهد کارهای خیرخواهانه مردمان نیک اندیش و نیک رفتار این استان در زمینه های مختلف بوده و هستیم .
وی اظهار داشت: وقف ها و عمارت ساخته شده از جمله کارهای مردمان این خطه است و آن روزهایی که در این کشور ردپایی از تشکل های مردمی وجود نداشت در این خطه انجمن های خیریه ای وجود داشت که در زمینه کمک به همنوعان خود اقدام می کردند.
استاندار یزد تصریح کرد: این فعالیت های نشان از روحیه بالای مردم این استان در امور خیر و نیکوکاری است.
جشن نیکوکاری با شعار ‘عیدی برای همه ‘ صبح روز چهارشنبه، همزمان با سراسر کشور در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه استان یزد آغاز شد.
مدیر کل کمیته امداد استان یزد پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشن نیکوکاری از امروز به مدت سه روز در سطح استان برگزار می شود افزود: این جشن با برپایی صندوق های جمع آوری کمک ها در سطح مدارس استان آغاز شده است.
محسن علیزاده خاطر نشان کرد: جشن یاد شده، پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه در پایگاه های اصلی سطح شهر و روز جمعه ۱۷ اسفند ماه در میعاد گاه های نماز جمعه دایر است تا کمک های نمازگزاران را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۷۷۲ پایگاه آماده دریافت کمک های مردم نوع دوست استان هستند، افزود: از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ مدرسه، ۱۰۰ پایگاه فعال بسیج، ۵۰ پایگاه اصلی در سطح شهر،۴۰ مرکز نیکوکاری، ۵۰ کانون فعالی مساجد و ۳۲ مصلی نماز جمعه امسال در جشن نیکوکاری، هدایایی نیکوکاران یزدی را دریافت می کنند.
وی هدف از برپایی جشن نیکوکاری را حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری بیان کرد و یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در واحدهای آموزشی در بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود.
بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، از این تعداد مددجو چهار هزار و ۳۰۲ نفر دانش آموز و ۶۲۴ نفر دانشجو هستند.
سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد با حضور در پایگاه های جشن نیکوکاری بیش از دو میلیارد تومان به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند.
جمعیت استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ نفر است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شب بافق با استاندار یزد

 به گزارش هفته نامه افق کویر، مهران فاطمی