آموزش‌ و پرورش مهارت‌های یادگیری را به دانش آموزان آموزش نمی‌دهد

 مشاور برجسته کشوری گفت: عمده‌ترین مشکل دانش آموزان کشور ضعف آنان در مهارت‌های یادگیری است و آموزش و پرورش در کنار آموزش مباحث مختلف، این مهارت ها را به دانش آموزان نمی آموزد.

مرتضی فارسی در گفتگو با خبرنگار فارس و در حاشیه برگزاری همایش انگیزشی برای دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان مهریز که پیش از ظهر در کانون کشاورزی برگزار شد عمده‌ترین مشکلات تحصیلی دانش آموزان کشور را برشمرد و گفت: دانش آموزان فنون مطالعه تاثیرگزار را بلد نیستند و مهارت‌های تحصیلی‌شان فوق‌العاده ضعیف است.

مشاور برجسته تحصیلی مدارس مطرح شهر تهران افزود: آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را صرف آموزش مباحث مختلف علمی به دانش آموزان می‌کند اما راه‌های تقویت یادگیری را به آن‌ها نمی‌آموزد و این خلأ در فضای آموزشی ما همواره مشکل‌ساز بوده است.

فارسی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان پایه یادگیری ضعیف آنان است. ازآنجایی‌که مشاوره پایداری ندارند شب امتحانی هستند و چون پیش‌نیاز دروس جدید را فراموش کرده‌اند و از پایه قوی نشده‌اند در یادگیری‌های جدید دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مدارس باید دانش آموزان پایه دوازدهم که دغدغه کنکور را دارند بیشتر موردتوجه قرار دهند و با تقویت مشاورهای تحصیلی و به‌روز کردن اطلاعات آنان، روش‌های مطالعاتی مؤثر را به دانش آموزان آموزش دهند تا از فرصت‌ها بیشترین استفاده را ببرند.

این مشاور تحصیلی برجسته کشوری ادامه داد: دانش آموزان روش‌های مطالعاتی خود را بهبود ببخشند، نظم و انضباط را بر لحظه‌های زندگی خود حاکم کنند و بیشترین انرژی خود را صرف آزمودن زنی و تسلط بر دروس کنند؛ زیرا کنکور از آن‌ها محفوظات و معلومات نمی‌خواهد و تسلط بر مباحث، پشتکار و افزایش ساعت مطالعه و تقویت اعتمادبه‌نفس، رمز موفقیت هر دانش‌آموز در کنکور است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل